خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

19 تا از گیاهان بی خطر که هیچ مشکلی برای حیوانات خانگی شما ایجاد نمی‌کنند

زمان مطالعه: 11 دقیقه

واقعا چرا سگ‌ها و گربه‌ها دوست دارند گیاهان خانگی را بخورند؟ برخی از مردم معتقدند آن‌ها این کار را می‌کنند تا ناراحتی معده خود را تسکین دهند یا به پروسه گلوله مو در گلویشان کمک کنند. برخی دیگر نیز معتقدند که حیوانات خانگی این کار را برای رفع کمبودها غذایی خود انجام می‌دهند. این موجودات حتی در زمان بازی نیز به‌عنوان سراغ گیاهان خانگی می‌روند و مثل یک اسباب بازی آن را گاز می‌زنند. به‌همین‌خاطر واقعا دور نگه داشتن گیاهان خانگی از این حیوانات کنجکاو  خیلی سخت است بنابراین اگر قصد نگهداری از گیاهان خانگی در خانه‌تان را دارید، بهتر است به سراغ گیاهان بی‌خطر و غیر سمی برای حیوانات خانگی بروید تا خطری حیوان خانگی شما را تهدید نکند. ازاین‌رو در این مطلب از فروشگاه گل و گیاه اینترنتی گُل‌سِتان لیستی از 19 تا از گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی را برای شما گردآوری کرده‌ایم تا این دست از گیاهان را بیشتر شناخته و موقع خرید گیاه آپارتمانی برای خانه‌تان با خیال راحت گیاه را انتخاب کنید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

لیست گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی:

  1. گلوکسینیا، اولین گیاه از لیست گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی
  2. بنفشه آفریقایی
  3. چمن عروس
  4. موز، درختی با میوه دوست داشتی و گیاهی بی خطر برای حیوانات خانگی
  5. گندمی
  6. ونوس مگس خوار
  7. نخل پروانه
  8. سرخس بوستون، از جمله گیاهان محبوب و دوست داشتنی و غیر سمی برای حیوانات خانگی
  9. کالاتیا
  10. پیله‌آی پرپشت
  11. گل سنگ
  12. قاشقی
  13. ارکیده، زیباترین گیاه آپارتمانی و از جمله گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی
  14. گیاه موزائیک
  15. آناناسیان
  16. لیندا
  17. وافل بنفش
  18. رویال ولوت
  19. هاورتیا

گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی

از آنجا که همیشه شناختن گیاهانی که سمی هستند بسیار مهم‌تر از شناختن گیاهانی است که سمی نیستند، پیشنهاد می‌کنیم قبل از شناخت گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی مطلب همه چیز درباره انواع آفت گیاهان از تشخیص تا درمان را نیز در وبلاگ گُل‌سِتان مطالعه کنید.


1. گلوکسینیا، اولین گیاه از لیست گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی

اگر یکی از این گیاهان گل‌دار و زیبا را هدیه گرفته یا برای خود خریده‌اید جای هیچ نگرانی نیست و حیوان خانگی شما در امان است. فقط کافی است برای این گیاه نور زیاد و غیرمستقیم را فراهم کنید و خاک آن را کماکان مرطوب نگه دارید.

گیاه گلوکسینیا ، از جمله گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی
گیاه گلوکسینیا


2. بنفشه آفریقایی

یکی از محبوب‌ترین گیاهان خانگی گل‌دار که می‌تواند حتی در نور کم نیز گل بدهد بنفشه آفریقایی است. این گیاه می‌تواند در شرایط یک اتاق معمولی و بدون چیز اضافه‌تری زندگی کرده و دمای معمول اتاق و یک رطوبت متوسط می‌تواند آن را خوشحال کند. بفنشه آفریقایی نیز خود جز یکی از گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی به‌شمار رفته و خطری برای حیوان خانگی شما ایجاد نخواهد کرد.

 
3. چمن عروس

 این گیاه که با نام اشک نوزاد یا اشک فرشته هم شناخته می‌شود یکی دیگر از گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی است. این گیاه را می‌توانید در تراریوم، سبد‌های آویزان یا حتی در کنار یک درخت دیگر بکارید. چمن عروس می‌تواند تمام سطح خاک را اشغال کرده و شاید همین باعث شود تا حیوان خانگی شما نیز دست از کندن خاک پای گیاه بردارد.

بیشتر مطالعه کنید: تاریخچه دیش گاردن،روش ساخت و نگهداری از آن

گیاه آپارتمانی چمن عروس
چمن عروس


4. موز، درختی با میوه دوست داشتی و گیاهی بی خطر برای حیوانات خانگی

گیاهان خانگی بزرگ مثل انجیر برگ‌ریز معمولا برای حیوانات خانگی سمی هستند، اما خوشبختانه درخت موز اینطور نیست و با زیبایی خاص خودش برای همه حیوانات خانگی امن است.

آنتوریوم قرمز در گلدان فلزی استوانه
1,077,000 تومان
آنتوریوم صورتی با گلدان فلزی استوانه
1,086,000 تومان
آنتوریوم صورتی با گلدان فلزی مخروطی
756,000 تومان
گیاه بنت قنسول با گلدان طوسی
491,000 تومان
گیاه بنت قنسول با گلدان مشکی
500,000 تومان

خاک غنی، نور روشن و آبیاری متوسط چیزهایی است که این گیاه را خوشحال کرده و رشد آن را تضمین می‌کند.


5. گندمی

گندمی یکی دیگر از آن گیاهان محبوبی است که سال‌های سال مهمان خانه‌ها بوده است. این گیاه زیبا با نگهداری آسان جزء گیاهان امن برای حیوانات خانگی شناخته می‌شود. گندمی می‌تواند شرایط نوری، آبیاری و خاک‌های مختلف را تحمل کند و کماکان شاداب و سرحال باشد.

گیاه آپارتمانی گندمی
گیاه گندمی


6. ونوس مگس خوار

گول چهره عجیب این گیاه را نخورید زیرا اگر سگ یا گربه شما بخواهد با این گیاه بازی کند هیچ خطری آن را تهدید نمی‌کند و قرار نیست بعد از آن به دامپزشک مراجعه کنید. این گیاه غیر سمی و بی خطر برای حیوانات خانگی است. یک فضای نورگیر و آبیاری با آب مقطر می‌تواند ونوس مگس خوار را خوشحال و سرزنده نگه دارد.

مطلب مرتبط: آشنایی با گیاهان حشره خوار


7. نخل پروانه

اگر می‌خواهید گیاهی بی خطر و گرمسیری را به خانه بیاورید، نخل پروانه انتخاب خوبی است. شاید ظاهر این گیاه کنجکاوی حیوان خانگی شما را تحریک کند، اما خوشبختانه کاملا امن و غیر سمی برای حیوانات خانگی است. نخل پروانه را در محیطی نورگیر قرار داده و در بین نوبت‌های آبیاری اجازه دهید که خاک آن خشک شود تا ریشه آن آسیب نبیند.

گیاه نخل پروانه از جمله گیاهان خانگی بی خطر برای حیوانات
نخل پروانه


8. سرخس بوستون، از جمله گیاهان محبوب و دوست داشتنی و غیر سمی برای حیوانات خانگی

سرخس بوستون گیاهی محبوب و دوست داشتنی است که شاخ و برگی متراکم و نرم دارد. شاخ و برگ متراکم این گیاه می‌تواند توجه سگ‌ها یا گربه‌ها را به خود جلب کند و باعث شود آن‌ها بخواهند که این برگ‌ها را بجوند، اما خوشبختانه شاخ و برگ سرخس بوستون برای حیوانات خانگی بی خطر هستند و شما می‌توانید به‌راحتی آن را هر جای خانه قرار دهید.

مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
زامیفولیا بلک 9 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه بلند
1,611,000 تومان
سانسوریا ابلق با گلدان مواد آلی استوانه مشکی
996,000 تومان
سانسوریا سبز با گلدان مواد آلی مخروطی
774,000 تومان

این گیاه به محیطی با رطوبت بالا نیاز دارد که نوری غیر مستقیم را دریافت کند بنابراین یکی از بهترین مکان‌ها برای نگهداری آن سرویس بهداشتی، حمام یا آشپزخانه است.


9. کالاتیا

کالاتیا یکی دیگر از گیاهان گرمسیری و بی خطر برای حیوانات خانگی است که با نام زبرا نیز شناخته می‌شود. این گیاه برگ‌هایی بزرگ و پهن دارد که معمولا پر از خطوط سفیدرنگ است. کالاتیا گیاهی مناسب برای نقاطی است که سایه زیادی دارند، زیرا نور زیاد می‌تواند باعث کم‌رنگ شدن برگ‌های آن شود.

عکس گیاه کالاتیا
کالاتیا


10. پیله‌آی پرپشت

پیله‌آی پرپشت یا گیاه دئستی ساقه‌هایی عطرآگین داشته و به محیطی با رطوبت بالا نیاز دارد. گیاه دوستی را می‌توانید در تراریوم نیز نگهداری کنید تا سگ یا گربه کنجکاو شما نتواند به سراغ آن برود. بااین‌حال اگر بیرون از تراریوم نیز از آن نگهداری می‌کنید، نگرانی از بابت سمی بودن آن برای حیوانات خانگی شما وجود نخواهد داشت.


11. گل سنگ

برگ‌های گیاه گل سنگ که با رنگ‌های سبز، صورتی، قرمز و یا سفید تزیین شده آنقدر زیبا و زینتی است که شاید دیگر نیاز به هیچ گیاه گل‌داری در خانه خود و تحمل سختی نگهداری آن‌ها نداشته باشید. از همه بهتر اینکه که گل سنگ از جمله گیاهان غیر سمی و ایمن برای حیوانات خانگی است و نگرانی از بابت مسمومیت و آسیب دیدن حیوان یا حیوانات خانگی شما وجود نخواهد داشت. بااین‌حال این نکته را درنظر داشته باشید که برخی حیوانات که حساسیت بیشتری دارند ممکن است با خوردن مقدار زیادی از این گیاه یا هر گیاه غیرسمی دیگر، کمی احساس ناراحتی کنند.

گیاه خانگی گل سنگ
گل سنگ


12. قاشقی

تنوع طرح و رنگ‌های گونه‌های مختلف این گیاه زیبا باعث شده تا یکی از محبوب‌ترین گیاهان خانگی باشد. این گیاه نیز گیاهی بی خطر و غیر سمی است و می‌توانید آن را در سبد یا گلدان آویز قرار داده و در قسمت‌های مختلف خانه‌تان قرار دهید. قاشقی گیاهی سرسخت است و از این جهت نگهداری آسانی دارد. بنابراین قصد خرید گیاه داشته، حیوان خانگی دارید و تازه کار نیز هستید. قاشقی انتخابی مناسب برای شماست، چراکه هم نگهداری آسانی دارد و هم برای حیوان خانگی شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.


13. ارکیده، زیباترین گیاه آپارتمانی و از جمله گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی

بدون اغراق ارکیده یکی از زیباترین یا شاید زیباترین گیاه آپارتمانی است که می‌توانید پیدا کنید. خوشبختانه این گیاه از جمله گیاهان غیر سمی و بی خطر برای حیوانات خانگی است. بنابراین اگر علاقه به نگهداری آن دارید خیالتان راحت باشد که برای حیوان خانگی شما بی خطر است. گفتنی است بسیاری از ارکیده‌ها می‌توانند برای هفته‌ها در زمستان و زمانی که روز کوتاه است گل بدهند. 

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
زامیفولیا 9 قلاف سبز با گلدان مواد آلی
1,365,000 تومان

در مورد نگهداری آن نیز به‌طور مختصر باید بگوییم که ارکیده به نوری متوسط و گلدانی کاملا اندازه نیاز دارد که ریشه‌هایش کمی متراکم بماند.

گل ارکیده ، زیباترین گیاه آپارتمانی و از جمله گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی
گل ارکیده


14. گیاه فیتونیا یا برگ نعنایی یا موزائیک

در خارج از ایران نام دیگر گیاه فیتونیا “گیاه اعصاب” است اما برخلاف اسم عجیبی که دارد این گیاه هیچ تاثیری روی سیستم عصبی موجودات اطرافش نمی‌گذارد و این نام به‌خاطر طرح زیبای برگ‌هایش است. گیاه فیتونیا یا برگ نعنایی معمولا رگ‌برگ‌هایی صورتی روی برگ‌هایش دارد که کاملا بی خطر و امن است. این گیاه به محیطی با نور کم و آبیاری متوسط نیاز دارد تا خوشحال بماند. بنابراین اگر قصد خرید و نگهداری از گیاه فیتونیا یا برگ نعنایی را دارید، به این مورد توجه داشته باشید.


15. آناناسیان

برگ‌های سفت و محکم این گیاه در کنار گل‌های مخروطی شکلش باعث شده تا یکی از گیاهان محبوب برای نگهداری در خانه و از جمله گیاهان غیر سمی و بی خطر برای حیوانات خانگی باشد. این گیاه نگهداری آسانی داشته و فقط به یک پنجره نورگیر و محیطی مرطوب نیاز دارد. بسیاری از گونه‌های آنانسیان می‌توانند بدون نیاز به خاک رشد کنند که همین مساله باعث می‌شود تا حیواناتی که عادت به کندن خاک گلدان دارند ایمن‌تر باشند و آسیب کمتری به خود یا گیاه بزنند.

عکس گیاهی از خانواده آناناسیان
گیاهی از خانواده آناناسیان


16. لیندا

لیندا به‌خاطر ظاهری که دارید گیاهی محبوب برای گربه‌هاست. بنابراین اگر در خانه خود گربه دارید، گربه شما حتما عاشق این گیاه می‌شود و دوست دارد خودش را در بین انبوه برگ‌های آویزان آن پنهان کرده و با آن بازی کند.

خوشبختانه لیندا نیز از جمله گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی است. اگر قصد نگهداری لیندا در خانه‌تان را دارید درنظر داشته باشید که این گیاه به محیطی نورگیر نیاز دارد و هر زمان که خاکش خشک شد زمان آبیاری مجدد آن فرارسیده است.


17. وافل بنفش

وافل بنفش گیاهی بی خطر برای حیوان یا حیوانات خانگی شماست. طرح برگ‌های این گیاه می‌تواند در تمام فصل‌ها خانه شما را جذاب و زیبا کند. یک نور غیرمستقیم می‌تواند به زیباتر شدن برگ‌های این گیاه کمک کند. این گیاه همچنین می‌تواند به‌خوبی هوای محیط خانه شما را تصفیه و محیط را برای شما و حیوان خانگی‌تان سالم‌تر کند.

گل زیبای وافل بنفش
گل وافل بنفش


18. رویال ولوت

رویال ولوت با ظاهر زیبای خود گویی از یک باغ جادویی آمده است. پرزهای مخملی روی برگ‌های این گیاه شبیه به رنگین‌کمان هستند و در نور روشن بسیار چشم‌گیر و درخشان می‌شوند. ریشه‌های این گیاه به آبیاری زیاد حساس است و تنها زمانی باید به آن آب بدهید که خاک گیاه خشک شده باشد. رویال ولوت زیبا نیز جز گیاهان غیر سمی برای حیوانات خانگی است، بنابراین اگر قصد و خرید و نگهداری از آن در خانه‌تان را دارید، نگرانی از بابت خطرناک بودن آن برای حیوان یا حیوانات خانگی‌تان وجود نخواهد داشت.


19. هاورتیا، ساکولنت دوست داشتنی و از جمله گیاهان بی خطر برای حیوانات خانگی

هاورتیا گیاهی از خانواده ساکولنت‌هاست که نگهداری از آن حتی از گیاهان مصنوعی نیز آسان‌تر است. برخلافه آلوئه‌ورا، هاورتیا کاملا ایمن و غیرسمی است و برای حیوانات خانگی خطری ندارد. برای نگهداری از این گیاه کافیست آن را در محیطی نورگیر قرار داده و هفته‌ای یک‌بار به آن آب بدهید.

مطلب پیشنهادی: 10 تا از کاکتوس های بزرگ که می‌توانید در خانه نگهداری کنید

ساکولنت هاورتیا ، از جمله گیاهان آپارتمانی بی خطر برای حیوانات
ساکولنت هاورتیا

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم تعداد 19 تا از گیاهان بی خطر و غیر سمی برای حیوانات خانگی را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره گیاه پزشکی آنلاین گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات کوددهی گل و گیاه گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

سوالات پرتکرار شما درباره گیاهان بی خطر و غیر سمی برای حیوانات خانگی

آیا ساکولنت‌ها برای حیوانات خانگی سمی هستند؟

برخی سمی و برخی غیرسمی هستند. به‌عبارت دیگر همه ساکولنت‌ها برای حیوانات خانگی بی‌خطر نیستند و برخی از انواع این گیاهان می‌توانند به گربه‌ها یا سگ‌ها آسیب برسانند.

آیا آلوئه‌ورا برای حیوانات سمی است؟

این گیاه برای گربه‌ها و سگ‌ها به شدت سمی است؛ تا جایی که می‌تواند باعث مرگ آن‌ها شود. آلوئه‌ورا یکی از گیاهان خانگی محبوب است. این گیاه محبوبیتش را نه‌تنها به خاطر ظاهر، بلکه به خاطر خواص درمانی‌اش دارد. گفتنی است شیره آلوئه‌ورا و برگ‌هایش مصارف درمانی دارند.

آیا سرخس‌ها برای حیوانات خانگی سمی هستند؟

 تمام گیاهانی که به‌عنوان یک سرخس واقعی شناخته می‌شوند برای حیوانات خانگی ایمن و غیر سمی محسوب می‌شوند. درواقع خورده شدن این گیاه توسط حیوانات باعث مسمومیت آن‌ها نمی‌شود و فقط ممکن است در دستواه گوارش ان‌ها مشکل ایجاد کند. البته این به آن معنی نیست که حیوانات می‌توانند به‌راحتی آن‌ها را خورده و هضم کنند.

نشانه‌های مسمومیت حیوانات خانگی با گیاهان چیست؟

اگر حیوان خانگی شما گیاهی سمی را بجود یا بخورد ممکن است دچار دل‌درد، گشادی مردمک چشم، اسهال، استفراغ، سرگیجه، خواب آلودگی یا آبریزش دهان شود. در صورتی که هر گونه از این نشانه‌ها را در حیوان خانگی خود دیدید، سریعا حیوان خانگی خود را پیش یک دامپزشک ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.