خرید دسته و باکس گل و گیاه آپارتمانی با ارسال در تهران

10 تا از رازهای جالب در مورد گل نرگس که احتمالا نمی‌دانستید

زمان مطالعه: 8 دقیقه

وقتی که نرگس زیبا و دوست داشتنی در فصل بهار شروع به خودنمایی می‌کند، هیچ کس نمی‌گوید “ای کاش تعداد کمتری پیاز نرگس در باغچه می‌کاشتم!”. این پیشگامان بهار با گل‌های شاداب و رقصان خود، روحیه شما را تغییر داده و در آخرین روزهای سرد و عاری از گیاه زمستان، مژده آمدن نوروز را به شما می‌هد. زمانی که هیچ گیاهی در باغچه جرئت نکرده تا پیروزی خود را بر زمستان اعلام کند، نرگس به رویاندن غنچه‌های خود مشغول است! نرگس – یا به بیان عده‌ای، دافودیل- یکی از محبوب‌ترین و البته شناخته شده‌ترین گل‌ها در هر باغچه و فروشگاهی است. به ندرت می‌توانید فردی را بیابید که نتواند یک نرگس زرد (یا حتی نرگس سفید) را تشخیص داده و نام آن را به اشتباه بگوید، اما با وجود این شهرت همگانی، هنوز چیزهایی هست که باید بیشتر در خصوص این گل بدانید؛ در واقع خانواده گل نرگس آنقدر گسترده است که می‌توانیم یک هفته کامل را برای بررسی آن‌ها سپری کنیم. اما از آنجایی که نه مجال کافی برای نوشتن هست و نه احتمالا شما دوست دارید یک مقاله ده صفحه‌ای را بخوانید، تنها به بیان 10 حقیقت و رازهای جالب در مورد گل نرگس بسنده می‌کنیم، 10 حقیقتی که احتمالا به‌گوش‌تان نخورده است. برای آشنایی با این رازها با گل فروشی اینترنتی گُل‌سِتان همراه باشید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

لیست رازهای گل نرگس:


اولین راز از رازهای گل نرگس ؛ نرگس و دافودیل، هر دو یک گل هستند

دافودیل، یکی از نام‌های دیگر گل نرگس است. Daffodil یک واژه لاتین است و به همین علت، استفاده از آن ممکن است تصویر دیگری از گل نرگس را در ذهن ما تداعی کند. در زبان انگلیسی، این دو نام به جای یکدیگر ذکر می‌شوند. البته بسیاری از انگلیسی زبان‌ها نیز باور دارند که استفاده از یک واژه لاتین، ضرورتی ندارد و صرفا باعث ایجاد یک نوع سردرگمی خواهد شد.

بر اساس یک سری باورهای غلط اما مصطلح در جامعه انگلیسی زبان، تصور می‌شود که “دافودیل” (Daffodil) از کلاس کمتری در برابر “نارسیسس” (Narcissus) برخوردار است! به همین علت، افرادی که سعی دارند به قول معروف باکلاس برخورد کنند از دافودیل استفاده نکرده و حتی می‌گویند که از این گل بدشان می‌آید و فقط عاشق نارسیسس (نرگس) هستند! این افراد توجهی به تنوع گونه‌های نرگس با گل‌های بزرگ و زرد نداشته و صرفا در بازی با کلمات به سر می‌برند. در ایران نیز دافودیل تحت عنوان یک گل متفاوت به فروش می‌رسد. حتی گاهی در منابع مختلف از آن به‌صورتی مستقل از نرگس یاد می‌شود. خلاصه با توجه به اولین راز از رازهای گل نرگس اگر جایی دیدید که دافودیل می‌فروشند، بدانید که دافودیل همان نرگس زرد خودمان است!

با رازهای گل رز آشنا شوید: حقیت ها و رازهای گل رز که احتمالا تاکنون نمی‌دانستید!

اولین راز از رازهای گل نرگس ؛ نرگس و دافودیل، هر دو یک گل هستند
گل‌های نرگس سفید


راز دوم، نرگس گونه‌های مختلفی دارد

گل نرگس دارای 40 گونه مختلف و همچنین هزاران نوع متفاوت است. شاید اسم گل “جونکویل” یا “ژونکی” را شنیده باشید. این گل هم یک نوع نرگس است! انواع مختلف این گونه از نرگس (Narcissus jonquilla) دارای گل‌هایی ریز و ظریف و همچنین عطری قوی هستند.


سومین راز و یکی از رازهای مهم گل نرگس ؛ نباید نرگس را با سایر گل‌ها در یک گلدان مشترک قرار دهید!

نرگس دارای یک شیره بخصوص است. اگر کمی دقت کنید، آن را هنگام بریدن ساقه مشاهده خواهید کرد. این شیره برای سایر گیاهان سمی است. ازاین‌رو اگر قصد دارید نرگس را در گلدانی با سایر گل های شاخه بریده قرار دهید، حداقل 24 ساعت پس از بریدن صبر کرده و سپس آن را پیش گل‌های دیگر ببرید تا سایر گل‌ها خراب نشوند. البته که پیشنهاد گُل‌سِتان به شما این است که برای داشتن بهترین نتیجه، نرگس را در گلدانی جداگانه و مستقل از سایر گل‌ها قرار دهید.

مطلب مرتبط: گل نرگس هلندی را بیشتر بشناسید

یکی از رازهای مهم گل نرگس سفید
گل نرگس سفید


راز چهارم، پیاز نرگس قابلیت کاشته شدن در کنار سایر پیازها را داشته و آسیبی به گل‌ها نمی‌رساند

برخلاف گل شاخه بریده نرگس، پیاز آن را می‌توانید با سایر پیازها در باغچه بکارید. برای مثال می‌توانید گل نرگس، لاله، سنبل و زعفران زینتی را در کنار هم و در لبه یک پیاده‌رو یا حاشیه باغچه خود بکارید. زمانی که گل‌ها با موفقیت عملیات گلدهی را به پایان برسانند، قادر خواهند بود تا برگ‌های ضعیف شده یکدیگر را پوشش دهند.

رز جاودان مهرسا
674,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
زامیفولیا بلک 6 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه
1,146,000 تومان
پاچیرا پنج تنه ارتفاع50
746,000 تومان
فیکوس لیراتا دو شاخه در گلدان مواد آلی استوانه
955,000 تومان

از آنجایی که قرار نیست نرگس را ببرید، پس شیره‌ای از آن خارج نشده و خطری گل‌های اطراف را تهدید نمی‌کند. جالب است بدانید پیاز نرگس دافع سنجاب است و بدین ترتیب می‌تواند نقشی محافظ برای سایر گیاهان اطراف خود نیز ایفا کند.


راز پنجم، بهتر است پیاز نرگس را در دسته‌هایی با اعداد فرد بکارید

حقیقت پنجم از رازهای گل نرگس به نحوه کاشت آن بر می‌گردد. به‌طوری‌که اگر گل‌ها در دسته‌ها و ردیف‎هایی با اعداد فرد و نابرابر کاشته شوند، ظاهر طبیعی‌تری داشته و جلوه باورپذیرتری در باغچه ایجاد می‌کنند. اعداد زوج، کاشت قرینه یا شکل دادن یک ردیف طولانی از گل‌ها می‌تواند خیلی نامتناسب یا بیش‌ازحد قرینه و غیرطبیعی به نظر برسد.

بیشتر مطالعه کنید: 17 تا از گل های مناسب برای روز دختر و معنی آن‌ها

گل نرگس
گل های نرگس زرد و سفید


راز ششم از رازهای گل نرگس ، بهترین راه برای وادار کردن نرگس کاغذی به گلدهی، همان آسان‌ترین راه یعنی قرار دادن پیاز آن در آب است

پیازهای گل نرگس کاغذی که برای وادار شدن به گلدهی به فروش می‌رسند، از قبل به مدت چندین هفته تحت دمایی پایین قرار گرفته و پیشاپیش آماده گلدهی هستند. این گل‌ها تمامی عناصر ضروری خود را در پیاز خود ذخیره می‌کنند. بنابراین، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که آن‌ها را در یک گلدان یا کاسه با کمی آب قرار دهید تا ریشه برای شکل‌گیری تشویق شود. فقط یادتان باشد آن‌ها را در آب غرق نکنید! حتی بد نیست یک لایه 2 سانتی‌متری از سنگریزه نیز داخل گلدان بریزید.


راز هفتم، گل‌های نرگس کاغذی دوست دارند مست شوند!

هر چه مدت زمان بیشتری از رشد نرگس کاغذی بگذرد، احتمال علفی شدن آن نیز افزایش می‌یابد. برای جلوگیری از تضعیف رشد و پژمردگی این گیاه، می‌توانید با یک اقدام ساده به هدف رسید: آن‌ها را مست کنید! اضافه کردن الکل (اتانول: الکل میوه) به آب این گل‌های پیازی، مانع رشد بیش‌ازحد ساقه‌ها و علفی شدن آن خواهد شد (تقریبا حدود یک سوم ارتفاع عادی خود) و در عین حال هیچ آسیبی به گل‌ها و شکوفه‌های نرگس نیز وارد نخواهد شد.

مطلب مرتبط: گل نرگس هلندی را بیشتر بشناسید

عکس گل نرگس سفید از نمای نزدیک
گل نرگس سفید از نمای نزدیک


راز هشتم، پیاز گل‌های بهاری نرگس باید در فصل پاییز کاشته شود

یکی از رازهای جالب گل نرگس این است که پیازهای نرگس مثل خرس‌ها هستند! زیرا آن‌ها نیز در فصل زمستان به خواب زمستانی فرو رفته و وارد دوران خفتگی می‌شوند. پیازهای نرگس برای آماده شدن جهت رشد و گلدهی باید چندین ماه در هوای سرد زندگی کنند.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

بعد از گذشت این زمان درست هنگامی که گرمای آفتاب بهاری به پیازهای نرگس برسد، از خواب زمستانی خود بیدار خواهند شد! پس آن‌ها را در فصل پاییز بکارید تا برای یک بهار پرانرژی آماده شوند.


راز نهم، پیازهای نرگس باید به گونه‌ای کاشته شوند که نوک آنها به سمت بالا باشد

اگر دوست دارید کاشت نرگس شما موفقیت‌آمیز باشد، باید پیازهای نرگس را به گونه‌ای بکارید که نوک آن‌ها به سمت بالا باشد. دراین‌باره درنظر داشته باشید که بخش صاف پیاز، جایی است که ریشه از آن جوانه می‌زند. بخش نوک تیز نیز، برگ‌ها را به بالا می‌فرستد.

با رازهای گل نرگس آشنا شوید
گل نرگس زرد


آخرین راز از رازهای گل نرگس ، پیاز نرگس‌ها یکی از بی‌دردسرترین پیازهای گلدار بهاری برای رشد و نگهداری هستند

گل نرگس در شرایط مختلف آب و هوایی زندگی کرده و در فصل بهار، با گل‌های زرد یا سفید رنگ خود شادی را به باغچه شما هدیه می‌دهد. نگهداری از پیاز نرگس کار چندان سختی نیست و یکی از بهترین پیازها برای نگهداری توسط افراد تازه‌کار به‌حساب می‌آید.

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم رازهای جالبی در مورد گل نرگس را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره تخصصی و فوق تخصصی گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی سیار گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.