ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

معرفی 17 تا از گل های مناسب برای روز دختر و معنی آن‌ها

زمان مطالعه: 10 دقیقه

گل‌ها در هر مناسبتی به‌خصوص مناسبت‌های شاد انتخاب خاص و متفاوت برای هدیه دادن هستند؛ چراکه در کنار زیبایی حاوی پیامی خاص به گیرنده آن نیز هستند. یکی از مناسبت‌هایی که می‌توانید گل را برای هدیه دادن انتخاب کنید، روز دختر است. در این روز با هدیه دادن گل به دختر زندگی‌تان نه‌تنها روزش را به او تبریک می‌گویید، بلکه او را سرشار از احساس خوب و احساسی که گل‌ها با زبان خودشان به او منتقل می‌کنند نظیر شادی، عشق محبت و معانی از این قبیل می‌کنید. اگر شما هم برای هدیه روز دختر گل را انتخاب کرده‌اید، اما نمی‌دانید موقع خرید گل روز دختر چه گلی بخرید، تا پایان این مطلب از وبلاگ گل فروشی آنلاین گُل‌سِتان با ما همراه شده تا گل روز دختر مناسب و مورد علاقه خود را پیدا کنید. در این مطلب به معرفی 17 تا از گل های مناسب روز دختر پرداخته و معانی که هر کدام در دل خود دارند را نیز برایتان خواهیم گفت.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست گل های مناسب روز دختر :

مطلب پیشنهادی: 45 ایده فوق العاده برای خلق روز دختری متفاوت برای دختر زندگی‌تان


1. ارکیده از جمله خاص ترین گل های مناسب روز دختر

ارکیده یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین و درعین حال رمزآلودترین و شیک‌ترین گل‌هایی است که یک دختر می‌تواند دریافت کند. این گل در رنگ‌ها و شکل‌های گوناگونی از بسیار  کوچک گرفته تا انواع بسیار بزرگ آن که بیش از 2 متر ارتفاع دارند عرضه می‌شود. از آنجایی که ارکیده گلی گران قیمت و کمیاب است، با هدیه دادن آن به بانوی مورد علاقه‌تان به او می‌گویید که برای او ارزش خاصی قائل هستید. ارکیده می‌تواند احساسات دیگری را نظیر غرور، افتخار و ظرافت را منتقل کند.

یک جمله درباره مردی که گل ارکیده هدیه می‌دهد وجود دارد و آن این است که؛ مردی که به تو ارکیده هدیه می‌دهد، از مردی که رز را انتخاب می‌کند جذاب‌تر است!

گل ارکیده از جمله خاص ترین گل های مناسب روز دختر
گل ارکیده


2. رز

گل رز محبوب‌ترین گل در سراسر دنیا است! احتمالا این شهرت، به این دلیل است که این گل یکی از قوی‌ترین احساسات روی زمین را منتقل می‌کند؛ احساس عشق! رز را می‌توانید در رنگ‌های مختلفی پیدا کنید. بعضی رزها غنچه کوچکی دارند، در عین حال بعضی دیگر به گل‌های بزرگ و زیبایی تبدیل شده‌اند. رزها با مفاهیمی همچون عشق و خواستن عجین شده‌اند، به ویژه رز قرمز؛ رز، دقیقا همان گلی است که خانم‌ها دوست دارند در مناسبت‌های ویژه مثل روز دختر آن را هدیه بگیرند. دختری که رز دریافت می‌کند، عشق و محبت را درتک تک حرکات شما حس خواهد کرد.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

هنگامی که برای یک خانم رز قرمز می‌فرستید، در یک کلام دارید به او می‌گویید: من عاشقت هستم!


3. لاله

مثل رزها، لاله نیز در رنگ‌های مختلف مثل زرد و قرمز عرضه می‌شود. لاله از جمله گل های مناسب روز دختر است که زمستان را سپری کرده و در تابستان، گل‌های زیبای خود را نمایان می‌کند.هنگامی که گل لاله به یک خانم هدیه می‌دهید، این پیام را به او منتقل می‌کنید که: تو شادی، عشق بی‌عیب و نقص و تمام نشدنی من هستی!

گل لاله
لاله


4. میخک، گلی بهشتی از گل های مناسب روز دختر

میخک، نام لاتین خود را از واژه “dianthus” گرفته است؛ واژه‌ای که به معنی گل بهشتی یا گل خدایان است. میخک معمولا برای بیان عشق، رویایی بودن یا تحسین فرد مقابل استفاده می‌شود. همچنین در مراسمات مهمی همچون عروسی، میخک گلی پرمصرف است. گلبرگ‌های این بزرگ و پرحجم بوده و ظاهری زیبا و متفاوت را برای آن به ارمغان می‌آورند.


5. لیلیوم

لیلیوم، گل مورد علاقه بسیاری از خانم‌هاست و ازاین‌رو می‌توان آن را از جمله گل های مناسب روز دختر نیز دانست. این گل به‌طور معمول، گلبرگ‌های بزرگ و چندرنگ دارد. به‌طوری‌که گلبرگ‌های آن متشکل از زمینه سفید و رده‌های قرمز بوده و ظاهری بسیار جذاب است به آن داده‌اند. لیلیوم، زیبایی را به شیوه منحصربه‌فرد خود بیان می‌کند و شیدایی شما را به‌خوبی به معشوق نشان می‌دهد. این گل بیانگر از خود گذشتگی و خلوص رفتار است.

افسانه‌ای یونانی در خصوص لیلیوم وجود دارد که آن را با تولد دوباره و دنیای مادری همراه می‌کند؛ اما امروزه خوش‌شانسی و آرزوی موفقیت برای دیگران، مفهوم اصلی این گل است.

اگر بانوی شما به کمی “موفق باشی” نیاز دارد و یا اگر می‌خواهید به او بگویید که شما به او تعلق دارید، بهترین انتخاب خرید گل لیلیوم است.

گل زیبای لیلیوم ، گل مناسب برای هدیه دادن در روز دختر
گل زیبای لیلیوم


6. مینا، زیبای جاودان در بین گل های مناسب روز دختر

مینا، گلی تابستانی و نام لاتین آن به معنی “زیبای جاودانی” است. این گل معمولا گلبرگ‌های خود را در سپیده دم باز کرده و در شب، آن‌ها را می‌بندد. مینا بیانگر عشق همیشگی، شادمانی و آغازهای تازه است و برای شروع یک حرکت عاشقانه و پراحساس انتخابی عالی است.


7. زنبق

زنبق، نماد ایمان و امید است و رایج‌ترین نوع آن، زنبق آبی است. در این نوع زنبق، رنگ آبی با هنرمندی تمام با رگه‌های زرد آمیخته شده است. زنبق به دختر مورد علاقه شما می‌گوید که شما به آینده رابطه خود با او ایمان دارید. این گل، کمی عمیق‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. اگر می‌خواهید مفاهیم عمیقی را به دختری در زندگی‌تان منتقل کنید، زنبق از جمله گل های مناسب برای اینکار و همچنین انتخابی خوب برای روز دختر است.

گل زنبق آبی
گل زنبق


8. آماریلیس

این گل، ستاره شکل است. در گلبرگ‌های آن نیز رنگ سفید غالب است که با رگه‌های صورتی یا قرمز تزئین شده است. نام لاتین آماریلیس، به معنی “درخشیدن” است. این گل به به یک دختر می‌گوید که ارزش او در زیبایی و ظرافت، برابر با ستاره‌هاست!


9. یاس بنفش

یاس بنفش، گلی کوچک با گلبرگ‌های گرد و کمی شبیه گیاه چهاربرگ معروف و نماد خوش‌شانسی یعنی شبدر چهاربرگ است. یاس بنفش تداعی‌گر بی‌ریایی و بی‌گناهی است. این گل به دختری که آن را هدیه می‌گیرد می‌گوید که تو سرشار از زندگی بوده و در خصوص مسائل و موضوعات کنجکاو هستی!

رز جاودان مهرسا
674,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
زامیفولیا بلک 6 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه
1,146,000 تومان
پاچیرا پنج تنه ارتفاع50
746,000 تومان
فیکوس لیراتا دو شاخه در گلدان مواد آلی استوانه
955,000 تومان


10. لوندر (اسطخدوس) بوته‌ای، گلی از گل های مناسب روز دختر با عطری متفاوت

لوندر (اسطخدوس)، گلی بنفش با عطر بسیار متفاوت است. این گل معمولا روی یک شاخه با گلبرگ‌های متعدد زنگوله مانند یافت می‌شود. در ایام قدیم، از لوندر به عنوان خوشبوکننده در عطرها و سنگ‌فرش کردن زمین در زمستان و تابستان استفاده می‌شد، اما این روزها این گل، نمایانگر تحسین، زیبایی و محافظت است. لوندر به دختر محبوب شما می‌گوید که امنیت و حفاظت از او برای شما اولویت است.

گل لوندر یا اسطخدوس ، گلی از گل های مناسب روز دختر با عطری متفاوت
گل لوندر یا اسطخدوس


11. ادریسی (هورتانسیا)

ادریسی یکی دیگر از گل های مناسب روز دختر با گلبرگ‌های کوچک متراکم و ظریف است. تنوع رنگی این گل نسبتا بالاست، به‌طوری‌که رنگ‌های آن شامل صورتی، بنفش، آبی و قرمز می‌شود. ادریسی در فصل تابستان گل می‌دهد و گلی حجیم و پر از گلبرگ دارد.

ادریسی بیانگر احساسات قلبی مثل شوق یا درک طرف مقابل است. این گل به دختر مورد علاقه شما نشان می‌دهد که همیشه به او فکر می‌کنید، حتی زمانی که در کنار او نیستید!


12. نرگس

نرگس ساقه‌ای بلند و گلبرگ‌های ستاره مانند دارد. برگ‌های زرد آن در طول تابستان شکوفه می‌دهند. این گل، بیانگر تولد دوباره و عمر جاودانی است. نرگس به دختر مورد علاقه شما می‌گوید که رابطه میان شما و او دائمی است و برای همیشه باقی خواهد ماند.

گل زیبا و معطر نرگس
گل نرگس


13. آلسترومریا

آلسترومریا از گل های مناسب روز دختر با گلبرگ‌های بادوام خودش، توجه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند و مفهوم دوستی و فداکاری را فریاد می‌زند. با خرید گل آلسترومریا دوست داشتن و حس فداشدن برای دختر مورد علاقه‌تان را به او ابراز کنید. آلسترومریا متعلق به آمریکای جنوبی است و در هر ساقه، چندین گل را می‌رویاند، به‌همین علت می‌توانید در دسته گل‌های شیک و چشم‌نواز خود از آلسترومریا نیز استفاده کنید. خوبی این گل در این است که تقریبا در همه گل فروشی‌ها یافت می‌شود!


14. آفتابگردان، از جمله گل های چهارفصل و مناسب روز دختر

عده کمی از افراد می‌دانند که آفتابگردان، می‌تواند به تنهایی یک دسته گل خاص و زیبا را شکل دهد. همانند خورشید که نام خود را از آن گرفته است، آفتابگردان یادآورد گرما و خوشحالی است. البته که وفاداری نیز از دیگر معانی این گل زیباست؛ می‌دانید که وفاداری اصلی بسیار مهم در رابطه‌های از راه دور است. رنگ زرد این گل، حال هر کسی را هر چند خیلی خوب نباشد، خوب می‌کند! در نتیجه با هدیه دادن گل آفتابگردان به دختر زندگی‌تان به او شادی را هدیه داده و وفاداری خود را به زبان گل آفتابگردان به او ثابت کنید.

با وجود اینکه این گل‌های زرد درخشان، ایام تابستان را تداعی می‌کنند و به‌نظر می‌رسد فقط در تابستان پیدا می‌شوند، اما باید گفت که تقریبا در تمام طول سال می‌توانید این گل تهیه کنید.

گل آفتابگردان ، از جمله گل های چهارفصل و مناسب روز دختر
گل آفتابگردان


15. گاردنیا

این گل‌های ظریف در بین گل های مناسب روز دختر، سرشار از عطر خوش هستند و خلوص و لذت را آشکار می‌کنند. گاردنیا معنای عشق قدیمی و آتشین را در دل خود دارد؛ به‌طوری‌که جمله معروفی در خصوص این گل وجود دارد و آن اینکه: که که برای خانمی گاردنیا می‌خرد، پیشینه‌ای قدیمی با او دارد یا به‌عبارتی از قدیم‌الایام تاکنون او را دوست داشته و عاشق او بوده است!

گاردنیا عموما گل گران قیمتی است و به صورت گل تکی به فروش می‌رسد. هدیه دادن این در مناسبت‌های خاص مثل روز دختر می‌تواند یک حرکت متفاوت و هدیه‌ای ماندگار باشد.


16. پیونی (صد تومانی)

گل پف دار و زیبای پیونی، با عشق، خوش بینی به آینده و محبوبیت آمیخته است. باور دیگری در مورد پیونی این است که این گل برای فردی که آن را دریافت می‌کند، خوش شانسی می‌آورد. پس اگر دوست دارید، مفاهیمی مثل عشق و محبوبیت را به دختری که قرار است به او گل هدیه بدهید منتقل کنید، پیونی انتخابی مناسب است.

نکته‌ای که در مورد این گل وجود دارد این است که پیونی در همه فصل‌ها در دسترس نیست. پس اگر تصمیم گرفته‌اید این گل را به دختر محبوب خود بدهید، از وجود آن در بازار اطمینان حاصل کنید. بسته به این که در چه نقطه‌ای از کره زمین هستید، فصل حضور پیونی متغیر است.

گل پیونی ؛ یکی از گل های مناسب برای هدیه دادن در روز دختر
گل پیونی


17. داوودی قرمز، از جمله گل های مناسب روز دختر برای ابراز احساسات پاک

گل داوودی، گل دوستی است. جالب است بدانید که در دنیا، گل داوودی محبوب‌ترین گل پس از رزها به شمار می‌رود. پس اگر دختری را دوست دارید و می‌خواهید که احساسات پاک خود را به او نشان دهید، از داوودی قرمز غافل نشوید.

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم لیست کاملی از گل های مناسب روز دختر را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با اورژانس گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات کاشت گل و گیاه گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

سوالات پرتکرار شما درباره گل مناسب روز دختر

بهترین گل برای هدیه روز دختر چیست؟

برای این روز می‌توانید گل‌های خوب و زیبایی تهیه کنید که هر کدام معنی خاص خود را داشته باشد؛ گل‌هایی مثل رز، آفتابگردان، صد تومانی، لاله، نرگس و زنبق از جمله گل‌های مناسب برای این روز هستند.

دخترانه‌ترین گل کدام است؟

گل ارکیده؛ ارکیده به‌عنوان یکی از زنانه‌ترین گل‌ها شناخته می‌شود و خودش نمادی از زنانگی و دخترانگی است.

روز دختر چه زمانی است؟

در تقویم جهانی یازدهم اکتبر یعنی 19 مهر توسط سازمان ملل به‌عنوان روز دختر نام‌گذاری شده است. در تقویم ایران نیز این روز مصادف با تولد حضرت معصومه یعنی اول ذی القعده گرامی داشته می‌شود که با توجه به قمری بودن این تاریخ هر سال جابه‌جا می‌شود و در تاریخ‌های مختلفی جای می‌گیرد.

آیا گل رز مناسب روز دختر است؟

بله، گل رز برای هر مناسبتی عالی است و هر رنگ آن معنای خاص خود را دارد؛ با توجه به رابطه خود با عزیزی که می‌خواهید برای او گل بخرید می‌توانید عشق، دوستی، معصومیت و خوشی را با رنگ‌های مختلف رز به او نشان دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.