خرید انواع دسته،سبد و باکس گل با ارسال فوری

طراحی لباس با الهام از گل‌های طبیعی در صنعت فشن

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در فصل زیبای بهارو هوای گرم تابستان، گل‌های زیبا در رنگ های خارق العاده را می‌توانید همه‌جا ببینید حتی در زمینه‌ی فشن،مد و طراحی لباس‌!
ما در گل فروشی آنلاین گُل سِتان مشتریانی داریم که گلهای شاخه بریده را برای طراحی روی لباس برای ایونت های خاص و یا مراسم عروسی سفارش می دهند، این شد که تصمیم گرفتیم اطلاعاتی در رابطه طراحی لباس با گلهای طبیعی را در اختیار شما بگذاریم.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

بعد از این‌که برخی از طراحان مشهور لباس دنیا، لباس‌های گل‌دار را به مجموعه‌های خودشان اضافه‌کردند و کت واک ها در سالن های فشن آنها را بر تن کردند، استفاده از این طرح‌ها در زندگی روزمره همه‌گیر شد. طرح‌های متنوعی مثل گل‌های بزرگ و کوچک چاپی تا طرح‌های سه‌بعدی به کارگرفته‌ شدند و استفاده از گل‌ها در دیگر وسایل مانند کیف و کفش هم محبوبیت پیدا کرد.گلها فشن شوهایی با لباس هایی با گلهای کاملا طبیعی هم در برخی کشورها برگزار می شود.

در فشن شوهای فرانسه و آمریکا در بهار و تابستان امسال (2019) هم طرح‌های زیادی از لباس‌های مردانه به صورت گل گلی بود و  طراح‌‌ آن‌ها ظرافت گل‌ها را با طرح ارتشی ترکیب کرده‌ بود که تضاد جالبی را به نمایش گذاشته بود. تضاد گلهای زیبا با لباس رسمی نظامی ها!

لباس مردانه گل گلی

عکس از NY Times

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، گل‌های رنگ روشن با رنگ تیره‌ی پشت‌زمینه طراحی‌شده‌اند و بلوزها طرح برگ‌های سرخس‌دارند. در واقع این طرح‌ها مفهوم لطافت و استقامت را به طور هم‌زمان دارند. آقای نوتِن، طراح این لباس‌ها، می‌گوید:‌ می‌خواستم به زمانی برگردم که مردها هم لباس گل‌گلی می‌پوشیدند! این‌که طرح‌های به اصطلاح مردانه را به چالش بکشیم، خود مساله‌ای هیجان‌انگیزاست.

در حالی که استفاده از گل‌ و گیاه برای طراحی لباس‌های مردانه کمی دور از انتظار است، نوتن توانسته طرح‌های ویژه‌ای از گیاهان را در کنار خطوط لباس‌های ارتشی خلق کند که یادآور طرح‌های تزیینی مربوط به دوره‌ی پیش از انقلاب صنعتی است. البته نوتن توانسته گل‌ها را دوباره به شکلی جدیدتر و با اسکن دیجیتالی و عکس‌های چاپی به صحنه‌ی مد و فشن برگرداند.

او تنها کسی نیست که توجه عموم را به استفاده از گل‌ها در طراحی لباس جلب‌کرده است، رابی هانی هم یکی دیگر از طراحانی است که به اضافه‌کردن گل‌ها در برندهای پوشاک معروف است. این طراح برای برندهای وست وود، کریستین دیور و والنتینو طرح‌های گل‌گلی بسیاری طراحی‌کرده‌است.

او می‌گوید: من همیشه به گل‌ها علاقه‌ی زیادی داشتم اما شغلی را انتخاب کردم که ربطی به گل‌ و گیاه نداشت اما به زودی متوجه‌شدم که رابطه‌ی نزدیکی بین گل‌ها و فشن وجود دارد و حالا عاشق همین رابطه‌ی زیبا هستم.

او می‌گوید بسیارهیجان‌زده است که امروزه طرح‌های گل و گیاه را در عرصه‌ی مد و مخصوصا در طراحی لباس آقایان می‌بیند.

در آمریکا هم موسساتی هستند که به طرح‌های گل و گیاه در فشن بسیار علاقه‌مندند و در این زمینه فعالیت دارند، مثلا موزه‌ی هنرهای معاصر، پنجمین شوی لباس با گل و گیاه را برگزار کرد که برترین هنرمندان و دیزاینرهای گل، طرح‌های لباسی را که تماما از گل و گیاه بود، به نمایش گذاشتند. هم‌چنین قرار است در جشن دوسالانه‌ی ویلاتراس، طرح‌های دانشجویان که از گل رز، هیدرانسیا(ادریسی) و گل‌های دیگر در باغ رنسانس تراس الهام‌ گرفته‌‌اند، به نمایش دربیاید.

به گفته‌ی مدیر ویلاتراس، در این جشن، کارهای ۹ طراح برتر به نمایش درخواهد‌آمد که هرکدام لباسی با یکی از گل‌های باغ طراحی کرده‌اند و به طرح برتر نیز جایزه‌ای داده‌خواهد شد. تمامی طرح‌ها هم در همان جشن به حراج گذاشته‌می‌شوند و هزینه‌ی آن صرف نگه‌داری از باغ می‌شود.

طراحی لباس با طرح گل گلی و پاییزی

طرح‌های الهام‌گرفته از گل و گیاه به دلیل انرژی و نشاطی که گل‌ها با خود دارند ، برای فصل بهار و تابستان بسیار مناسبند. هرچه طراحان بیش‌تری به استفاده از گل و گیاه در صنعت مد روی بیاورند، بیش‌تر مشخص‌می‌شود که این طرح‌ها در لباس‌ها چقدر کاربردی و مناسب هستند و می‌توانند مدت زیادی در صنعت فشن باقی بمانند.

منبع: https://www.teleflora.com/blog/floral-inspired-fashion-a-top-trend/

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم در مورد طراحی لباس با الهام از گل‌ها در صنعت فشن توضیحات کاملی را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست و یا اگر نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق تماس با کلینیک گیاه پزشکی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از مجموعه خدمات باغبانی ما شامل اجرای دیوار سبز در منزل و سایر خدمات گل و گیاه گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.