ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

با اهمیت گل ها در مراسم‌های خاص بیشتر آشنا شوید

زمان مطالعه: 8 دقیقه

اکثر آدم‌ها اهمیت استفاده از گل ها را نادیده می‌گیرند، فارق از اینکه گل‌ها و گیاهان نقش مهمی در زندگی روزمره دارند و از آن‌ها در طراحی، مراسم‌ها، مهمانی‌ها و یادبودهای مهم استفاده می‌شود.
مراسم‌های خاص بدون وجود گل‌ها کامل نمی‌شوند؛ گل‌های زیادی در رنگ‌ها، اندازه و شکل‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام مفهوم و معنی خاص خود را دارند. هر گلی نقش خاص خود را در ساختن فضا و لحظه دارد و می‌تواند کار متفاوتی را در یک مهمانی یا مراسم خاص انجام دهد. بنابراین بسیار مهم است که نقش گل‌ها در مراسمات را دقیق بدانید و موقع خرید گل انتخابی درست داشته باشید. ازاین‌رو در این مطلب از وبلاگ فروشگاه آنلاین گل و گیاه گُل‌سِتان شما را با اهمیت گل ها در مراسم ها آشنا خواهیم کرد تا با کمک گل‌ها مراسمات خاص خود را باشکوه‌تر برگزار کنید؛ با گُل‌سِتان همراه باشید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست مطالب این مقاله:


گل‌ها با زبان بی‌زبانی در مراسمات خاص دقیقا چه گویند؟

  • گل‌ها از شخصیت افراد می‌گویند:
    اهمیت گل ها در مراسم‌ها از این جهت است که گل‌ها می‌توانند هزاران حرف نگفته را بیان کنند. نوع گل و نوع گل‌آرایی تنها بیانگر مراسمی که در آن هستید نیست، بلکه نوع شخصیت شما را نیز نشان می‌دهد.
  • گل‌ها احساس خاص بودن را می‌دهند:
    مردم دوست دارند در مراسمی که برای آن‌ها گرفته شده خاص و یکتا باشند و بدانند که دیگران به آن‌ها اهمیت می‌دهند. زمانی که در روز خاصش گل مناسبی را برای کسی که دوستش دارید انتخاب می‌کنید او احساس ویژه بودن می‌کند و این به تقویت رابطه شما با او کمک خواهد کرد.
  • باعث لذت بردن از لحظه می‌شوند:
    گل‌ها نه‌تنها به زیبایی محیط و احساسات گیرنده آن کمک می‌کنند، بلکه باعث لذت بردن خود شما از محیط و مراسمی که در آن هستید می‌شوند. وقتی حال کسی که دوستش دارید خوب شود، حال شما نیز خوب می‌شود و باعث می‌شود او شما را بیشتر دوست داشته باشد و چیزهایی بگوید که شما دوست دارید بشنوید.
اهمیت گل ها
گل‌ها با زبان بی‌زبانی در مراسمات خاص دقیقا چه گویند؟


اهمیت گل ها در مراسم‌های خاص

اهمیت گل ها در تولد و سالگرد

مراسم‌های تولد و سالگرد معمولا هر سال برگزار می‌شوند و گل‌ها می‌توانند این مراسم را از تکراری بودن خارج و خاص و ویژه کند.
با توجه به نوع رابطه و احساساتی که بین شما و عشق یا دوست یا هر کسی که قرار است به او گل بدهید وجود دارد می‌توانید از گل‌های متفاوتی استفاده کنید و یک روز خاطره‌انگیز برای او بسازید تا مثل روزهای عادی دیگر نباشد.
اگر بین شما یک احساس عاشقانه برقرار است می‌توانید از گل‌های قرمز استفاده کنید و اگر فقط یک دوستی ماندگار دارید، ترکیبی از گل‌های زرد و صورتی را انتخاب کنید.

رز جاودان زرینه
589,000 تومان
رز جاودان پرنیان
649,000 تومان
رز جاودان آمیتیس
714,000 تومان
باکس بهگل
1,168,000 تومان
تراریوم دایموند
826,000 تومان

اهمیت گل ها در عروسی‌ها

اهمیت گل ها در مراسم عروسی کاملا مشخص است؛ در این مراسم گل‌ها نمادی از شروعی تازه و دوران جدیداند، شروعی که عروس و داماد به دنبال آن هستند. ازاین‌رو گل و گل‌آرایی در لیست هر عروس و دامادی وجود دارد. از گل نه‌تنها در طراحی محل عروسی بلکه در لوازم همراه عروس و داماد نیز استفاده می‌شود.
به عنوان مثال از گل در دسته گل، تاج گل، گل سینه یا حتی بر روی لباس عروس نیز استفاده می‌شود.

گل‌ها در ولنتاین

در مورد اهمیت گل ها در روز ولنتاین همین‌قدر باید گفت که ولنتاین بدون وجود گل معنی ندارد و اگر گل نباشد پس چطور باید عشق خودتان را به معشوق نشان دهید؟
معمولا عاشقان در این روز احساسات خود را با زبان گل‌ها نشان می‌دهند و محبوب‌ترین گل بین عشاق در این روز رز قرمز است زیرا گل رز قرمز نمادی از عشق و احساسات است.
هر از رنگ گل‌های رز معنای متفاوتی دارد مثلا رز سفید نماد خلوص و بی‌گناهی است، رز زرد نمادی از دوستی و رفاقت و رز صورتی نمادی از تحسین است. در نتیجه یک گل‌آرایی زیبا که با رنگ‌ها و معانی درست انجام شود می‌تواند احساس خاص بودن را به عشق شما منتقل کند.

گل‌ها در مراسم ترحیم

امروزه اهمیت گل ها در مراسم ترحیم از این جهت است که از گل‌ها در مراسم ترحیم به‌عنوان تصویری از همدردی، اندوه، عشق و احترام شما نسبت به کسی که فوت شده و خانواده او استفاده می‌شود. هرچند این مساله یک اتفاق جدید است و در گذشته چنین نبوده است. در گذشته از گل‌ها برای از بین بردن بوی نامطبوعی که ممکن بود در فضا پخش شود استفاده می‌شد، اما خوشبختانه این مشکل با توجه به وجود سردخانه‌ها از بین رفت و گل‌ها استفاده دیگری پیدا کردند.
در غرب میانه زن‌هایی وجود داشتند که به زنان گل معروف بودند. این زنان معمولا شش نفر از زنان نزدیک فرد متوفی بودند که گل‌ها را حمل می‌کردند و در محل دفن فرد فوت شده قرار می‌دادند.
پس از مدتی این مراسم محو شد و هر فردی به صورت مجزا احساسات و همدردی خود را از طریق هدیه دادن گل به بازماندگان بیان می‌کند. در ایران نیز افراد سعی می‌کنند با هدیه دادن گل‌های مناسب همدردی و احترام خود را به خانواده و فرد متوفی اظهار کنند.

اهمیت گل ها در مراسم ترحیم
گل‌ها در مراسم ترحیم

گل‌ها در عیادت از بیمار

حضور گل‌ها در بیمارستان مانند یک تیغه دو لبه است و همانقدر که مفید است می‌تواند خطرناک نیز باشد؛ چراکه بعضی از گیاهان می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و آلرژی یا تحریک میگرن شوند. بنابراین باید انتخابی آگاهانه و حساب شده انجام دهید. برخی تحقیقات نشان داده است که حضور گیاه یا گل طبیعی در اتاق بیماران می‌تواند طول دوران نقاهت را کمتر کند و بیمار درد کمتری داشته باشد و در نتیجه نیاز به مسکن کمتری داشته باشد.
گل‌ها یا گیاهان می‌توانند احساس حضور در طبیعت را به بیماری بدهند که برای مدتی مجبور است فضای نامناسب بیمارستان و درد را تحمل کند و در نتیجه احساس بهتری داشته باشد.
در واقع این موجودات دوست داشتنی یک حواس‌پرتی خوب برای بیمار شما هستند تا درد کمتری را تحمل کند. نکته بسیار مهم این است که باید گل‌ها یا گیاهانی انتخاب کنید که باعث ایجاد حساسیت، آلرژی یا مشکلات شبیه نشوند. ضمن اینکه باید گیاه یا گل خود را به‌صورت دقیق بررسی کنید تا هیچ گونه آفت یا حشره‌ای به همراه خود نداشته باشد. همچنین سعی کنید گیاه یا گلی که برای عیادت از بیمار انتخاب می‌کنید کوچک باشد و تا جای ممکن نیاز به تعویض آب یا نگهداری خاصی نداشته باشد تا زحمت اضافه‌ای برای پرسنل بیمارستان درست نکنید.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بتوانید موقع انتخاب گل بهترین انتخاب را داشته باشید و گلی انتخاب کنید که باعث آلرژی یا تحریک میگرن نشود، پیشنهاد می‌کنیم، مطلب از سیر تا پیاز گل ها و گیاهان آلرژی زا و محرک میگرن را در وبلاگ گُل‌سِتان مطالعه کنید.

اهمیت گل ها در شرکت‌ها

تا به حال به فکر استفاده از گل در شرکت خود بوده‌اید؟ گل‌ها می‌توانند با کمترین هزینه بیشترین تاثیر را در بیزینس و شرکت شما داشته باشد. این موجودات دوست‌داشتنی می‌توانند جلوه بسیار خوبی از شما برای مشتریان‌تان ارائه دهند، همچنین می‌توانند فضای شادتری را برای کارکنان شما فراهم کنند باعث افزایش بهره‌وری آن‌ها شوند. از سوی دیگر گل‌ها می‌توانند فضای خشک و سرد یک شرکت را با کمترین هزینه تبدیل به فضایی شاد کنند و روح زندگی را درون شرکت به جریان بیندازد.

دسته گل روشنک
611,000 تومان
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
679,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,399,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال ملودی
994,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
994,000 تومان

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم درباره اهمیت گل ها در مراسم‌های خاص اطلاعات لازم را در اختیار شما گذاشته باشیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره با گیاه پزشک گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می‌توانید از خدمات باغبانی و شکل دهی به گیاهان گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان


سوالات پرتکرار شما درباره اهمیت گل ها در مراسم های خاص

اهمیت استفاده از گل‌ها در مراسم‌های خاص چیست؟

گل‌ها علاوه بر زیبایی و حس تازگی‌ که با خود به‌همرا می‌آورند می‌توانند از احساسات و تفکرات افراد نیز حرف بزنند. گل‌ها زبان مخصوص خود را دارند و می‌توانند بگویند کسی عاشق است یا می‌خواهد دوستی محکم‌تری داشته باشد و این‌ موارد همگی از اهمیت گل‌ها در مراسمات خاص مثل مراسم خاستگاری است.

برای نشان دادن عشق از چه گلی استفاده کنیم؟

یکی از بهترین انتخاب‌ها  گل رز قرمز است، این گل نمادی از عشق و علاقه است و عشق و علاقه شما به طرف مقابل را به‌خوبی به او منتقل می‌کند. علاوه‌بر گل رز قرمز گل‌های دیگری مثل میخک قرمز، لاله سرخ یا گل صد تومانی هم نمادی از عشق و علاقه هستند و می‌توانند حس عشق و علاقه را منتقل کنند.

چه گلی برای مراسم ختم مناسب است؟

یکی از بهترین گل‌ها برای مراسم ختم گل شقایق است. این گل که به لاله داغدار هم مشهور است و نمادی برای جای خالی عزیزی از دست رفته به‌شمار می‌رود. علاوه‌بر شقایق رز سیاه نیز انتخاب خوبی است و نشانه‌ای از همدردی با بازماندگان است.از سوی دیگر گل‌های سفید مثل گلایول، سوسن یا حتی رز سفید نیز برای همدردی با بازماندگان و احترام به متوفی گزینه‌هایی مناسب و نمادی از خلوص و پاک بودن هستند.

اهمیت گل‌ها در عیادت از بیمار چیست؟

آن‌ها می‌توانند تاثیرات مثبتی در کاهش استرس یا حتی بهبود بیماری‌ها داشته باشند. گل‌ها با حس و حال مثبت خود می‌توانند باعث کاهش دوران نقاهت و حس درد در بیمار شوند. البته باید حتما در انتخاب گل مناسب دقت کنید تا بیمار شما دچار آلرژی یا حساسیت نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.