ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

۹ مدل پر‌طرفدار دسته گل عروس + اینفوگرافیک

زمان مطالعه: 6 دقیقه

دسته گل عروس در کنار لباس عروس، بخش مهمی از جشن عروسی را تشکل می‌دهد، که می‌تواند تاثیر زیادی بر روی زیبایی و پرستیژ عروس و داماد داشته باشد.

مدل‌های مختلفی از دسته‌ گل‌ عروس وجود دارد که افراد معمولا آن‌ها را براساس مد روز و مدرن بودن و یا کلاسیک و قدیمی بودن انتخاب می‌کنند. دسته گل عروس با دسته گل خواستگاری تفاوت های زیادی دارد با گُل سِتان همراه باشید تا انواع مدل های دسته گل عروس را به شما معرفی کنیم.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

در حالی که معنی گل‌های انتخاب‌ شده برای دسته گل عروس می ‌تواند پیامی را در مورد زوج به ما بدهد، اما شکل طراحی مدرن یا کلاسیک آن یک سلیقه‌ شخصی‌ است. به همین منظور برای آشنایی و کمک به شما برای انتخاب مناسب، ۹ دسته گل محبوب که معمولا از آن‌ها در جشن‌های عروسی استفاده می‌شود را برای شما در این پست معرفی خواهیم کرد.

اینفوگرافیک زیر این دسته گل‌ها را به طور خلاصه شرح می‌دهد. (برای دیدن در اندازه بزرگ روی آن کلیک کنید)

نسخه اصلی را می‌توانید از اینجا ببینید.

۱- دسته گل مرکب (Composite bouquet)

این دسته گل، یک دسته گل مدرن و لوکس برای جشن عروسی است، که از چیده شدن صدها گلبرگ جداگانه در کنارهم و بر روی یک ساقه ایجاد شده است. این گلبرگ‌های جدا در کنار هم یک گل بزرگ و تک شاخه‌ای زیبا را ایجاد می‌کنند.

به دلیل طراحی منحصر به فرد و پیچیده این دسته گل، یک انتخاب عالی برای کسانی است که دوست دارند متمایز به نظر بیایند. اگر چه مطمئنا این دسته گل را در هر گلفروشی نمی‌توان پیدا کرد.

۲- دسته گل بایدر مایر (Biedermeier bouquet)

دسته گل بایدر مایر

این دسته گل نیز به گونه‌ای خلاقانه طراحی شده است. به نحوی که به صورت طبقه طبقه است و هر طبقه از یک گل خاص تشکیل شده است.

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که دوست دارند از گل‌های متنوع و با رنگ‌های مختلف در دسته گل عروسیشان استفاده کنند این طراحی می‌تواند انتخاب مناسب و زیبایی باشد.

ساقه‌های این دسته گل با سیم یا پارچه بصورت محکم به هم بسته شده است تا در دست گرفتن آن آسان باشد.

مطلب مرتبط: ۲۰ دسته گل محبوب برای سالگرد ازدواج

۳- دسته گل ظریف (Posy bouquet)

همانطور که از اسم این دسته گل پیداست، بسیار ظریف و نقلی است. در این طراحی از گل‌های کمی استفاده می‌شود و با شاخه و برگ‌های سبز رنگ در وسط و دور آن دیزاین می‌شود. دسته گل سفید همیشه از پر طرفدارترین هاست و یکی رنگ مناسب برای دسته گل های ظریف می باشد.

برای کسانی که به دنبال یک دسته گل سبک و زیبا هستند که براحتی قابل حمل در یک دست باشد. این طراحی یک گزینه‌ی فوق‌العاده است.

همچنین به خاطر سبک مینیمال و ساده‌ای که دارد برای دسته گل ساقدوش نیز گزینه‌ی مناسبی است.

۴- دسته گل بازویی (presentation)

دسته گل بازویی

دسته ‌گل‌های پرزنتیشن (بازویی) معمولا از گل‌های ساقه‌ بلند مانند گل شیپوری، مریم و حتی گل رز ساقه بلند تشکیل شده وعروس آن‌ را روی بازوی خود تکیه داده و حمل می‌کند.

اگر چه این دسته گل همانطور که دیده می‌شود بسیار به چشم می‌آید اما این را هم باید در نظر داشت که حمل کردن آن کمی مشکل و دست و پا گیر خواهد بود. اما اگر قرار است مسافت کوتاهی طی شود مطمنا گزینه مناسب و لوکسی به شمار خواهد رفت.

۵- دسته گل فانتزی (Nosegay bouquet)

دسته گل فانتزی نیز همچون دسته گل ظریف بسیار ساده و مینیمال هستند و به عنوان یکی از محبوب‌ترین و سنتی‌ترین دسته‌گل‌های ازدواج به شمار می‌روند.

در این دسته گل یک گل به عنوان گل اصلی و رنگ آن به عنوان رنگ‌ کانونی در نظر گرفته می‌شود و بقیه‌ گل‌ها در کنار آن قرار می‌گیرند تا یک طراحی دایره‌ای را شکل دهند. سپس محکم به وسیله سیم یا پارچه در کنار هم قرار می‌گیرند.

اگر چه این دسته گل‌ها در دوره‌ی ملکه ویکتوریا باب شدند اما هنوز هم به عنوان دسته گل‌های مدرن شناخته می‌شوند.

۶- دسته گل آبشاری ( Cascade Bouquet)

دسته گل آبشاری

این دسته گل با طراحی منحصر به فردی که دارد جز دسته گل‌های لاکچری و خاص و البته کلاسیک محسوب می‌شود.

طراحی آن به نحوی است که گویی گل‌ها ریشه در دستان عروس دارند و از دست عروس سرازیر شده‌اند.

این مدل دسته گل در سال ۱۹۸۰ توسط پرنسس دایانا ساخته شده است و پس از آن مرسوم شده است. اگرچه امروزه استفاده از آن به مراتب کمتر است.

۷- دسته گل سبدی (Basket Bouquet)

دسته گل سبدی

در این مدل، دسته گل‌ها در یک سبد کوچک حصیر بافت که به رنگ قهوه‌ای یا سفید است قرار می‌گیرد و با پاپیون‌هایی در دوطرف زیبا می‌شوند.

گل‌های که معمولا در چنین سبد‌هایی قرار می‌گیرد گل‌های باغی و وحشی هستند. و معمولا برای عروسی‌های محلی استفاده می‌شود.

۸- دسته گل رقاصه (‌Ballerian Bouquet)

علت نام گذاری این دسته گل، به خاطر شکل ظاهری آن است که شبیه رقاصانه باله است.

تنها تفاوت این دسته گل با سایر دسته گل‌های دیگر این است که در پایین آن از یک توری که شبیه دامن رقاصان است استفاده می‌شود.

اگر لباس عروس شما شامل تور باشد این دسته گل می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد، چرا که می توان تور پایین آن را با تور لباس عروس ست کرد و یک هماهنگی زیبا ایجاد کرد.

۹- دسته گل حلقه‌ای (Hoop bouquet)

دسته گل حلقه‌ای

دیزاین این دسته گل نیز به گونه‌ای است که گل‌ها بر روی یک پایه حلقه‌ای از جنس چوب یا فلز قرار می‌گیرند و از گل‌های ریزدر کناره شروع شده تا در وسط به گل‌های درشت‌تر منتهی شود.

دسته گل روشنک
611,000 تومان

این دسته گل‌ نیز به خاطر طراحی ساده و زیبا و همچنین حمل آسان یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای جشن عروسی است که عروس می‌تواند آن را در دست بگیرد و یا آن را مطابق عکس بالا به دور ساعد خود بیندازد.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم بهترین مدل های دسته‌ گل‌ عروس را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با کلینیک گیاه پزشکی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از سرویس باغبانی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

منبع تعدادی از عکس‌ها و قسمتی از مطالب: fiftyflowers.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.