ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

۲۰ دسته گل محبوب برای سالگرد ازدواج

زمان مطالعه: 6 دقیقه

ابراز احساسات از دیرباز با گل‌ها پیوند جدانشدنی داشته، به گونه‌ای که هر فردی در هر سطح و مقامی از گل برای بیان عشق و علاقه‌اش استفاده می‌کرده است. بدون شک این دو مفهوم (زیبایی گل‌ها و ابراز احساسات) آنقدر در هم تنیده‌اند که نمی‌توان عشق را بدون عطر و زیبایی گل‌ سالگرد ازدواج تصور کرد.
اما نکته‌ای که هنگام انتخاب گل‌ها به ویژه گل مناسب برای سالگرد ازدواج باید در نظر داشته باشیم این است که هر گل نماینده‌ی احساس خاص و سالگرد خاصی است. انتخاب دسته گل سالگرد ازدواج باید به گونه‌ای انتخاب شود که بدون وجود هیچ کلامی میزان عشق و دوست داشتن را به مخاطب القا کند.

در ادامه با ۲۰ دسته گل برای سالگرد ازدواج و معانی آن‌ها آشنا خواهیم شد.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

1- میخک: گل مخصوص اولین سالگرد

این گل در فرهنگ غرب مفاهیم مثبت زیادی دارد و هر رنگ آن نیز دارای معنی خاصی است. میخک سرخ پیام آور تحسین است، رنگ سفید آن نشان دهنده‌ی عشق پاک و صادقانه است و میخک صورتی به این جمله اشاره دارد که هرگز فراموشت نمی‌کنم. این گل با ماندگاری زیاد و عطر دلنشینش، نماد شادی و تعهد در سال‌های آینده است.

سفارش آنلاین میخک◄

2- موگه: گل مخصوص دومین سالگرد

این گل نماد شادی و عشق خالص است واز دیرباز با مفاهیم تواضع و فداکاری در ارتباط بوده است. در افسانه‌ها آمده است که بلبل آنقدر به این گل علاقه‌مند است که تا وقت به بار نشستن آن در فصل بهار، به باغ برنمی‌گردد. پس این گل مناسب سالگرد ازدواج شما می باشد.

3- آفتابگردان: گل مخصوص سومین سالگرد

این گل نماد قدرت، گرمی و پرباری است و تمامی ویژگی‌های خورشید را در خود دارد. از آن‌جایی که به سمت خورشید برمی‌گردد، نماد وفاداری به معشوق محسوب می‌شود.

سفارش آنلاین گل آفتابگردان ◄

4- ادریسی: گل مخصوص چهارمین سالگرد

این گل توپی شکل و گلبرگ‌های ظریفش، نماد قدردانی و احترام است. گل سالگرد ازدواج هورتانسیا می تواند برای سنین بالا مناسب تر باشد.

5- مینا: گل مخصوص پنجمین سالگرد

یکی از افسانه‌های قدیمی، که در مورد این گل معروف است، این است که دختران جوان برای پیش بینی عاقبت عشق‌شان، گلبرگ‌های این گل را دانه دانه جدا می کنند تا بفهمند به عشق‌شان می‌رسند یا نه. این گل نماد معصومیت، خلوص و مهربانی است و این پیام را به همراه دارد که تو به اندازه‌ی گلبرگ‌های این گل معصوم هستی.

6- شیپوری: گل مخصوص ششمین سالگرد

این گیاه با گل‌های کشیده، قیفی شکل و زیبای خود نماد رشد و پیام آور زیبایی و افتخار است.

7- فریزیا: گل مخصوص هفتمین سالگرد

این گل نماد اعتماد و وفاداری  و یادآور شخصیت قابل تحسین معشوق است. در هفتمین سالگرد ازدواج دسته گل یا باکس گلی با فریزیا در رنگ‌های زیبا و جذابش به محبوب خود هدیه دهید.

سفارش آنلاین فریزیا◄

8- یاس: گل مخصوص هشتمین سالگرد

گل سالگرد ازدواج می تواند از نظر ظاهری هم عاشقانه باشد.این گل با شکل قلبی، برگ های سبز و بوی دل انگیزش، محبوبیت خاصی در میان زوج ها دارد. این گل نماد فصل بهار و تازگی عشق و یادآور اولین احساسات عاشقانه است.

9- پرنده بهشتی: گل مخصوص نهمین سالگرد

این گل نماد یکی از زیباترین پرنده های دنیا است، معنای بزرگی و شکوه را می رساند و یادآور مفهوم غیرقابل پیش بینی بودن عشق است.

سفارش آنلاین پرنده بهشتی◄

10- نرگس: گل مخصوص دهمین سالگرد

این گل در طبیعت و در روابط عاشقانه نشان دهنده ی تازگی و لذت های ساده است. بوی خوش آن و گل های زیبایش نشان دهنده ی یکی بودن عشق و شجاعت است.

سفارش آنلاین نرگس ◄

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

11- لاله: گل مخصوص یازدهمین سالگرد

این گل نماد عشق است. گفته می شود که سیاهی وسط گل نمادی از قلب عاشق است که از حرارت عشق سوخته. این گل نماد شکوه و بزرگی است. به همین علت به گل سالگرد ازدواج معروف است.

سفارش آنلاین لاله هلندی◄

12- پیونی (صد تومانی): گل مخصوص دوازدهمین سالگرد

اگر این گل کاملا شکفته باشد، نشان دهنده‌ی  عشق و شکوه و نوید دهنده‌ی شانس و ازدواج موفق است. پیونی گل مخصوص سالگرد ازدواج است.

13- داوودی: گل مخصوص سیزدهمین سالگرد

در حالی که عدد سیزده نماد شوربختی است اما این گل هیچ علامت بدشانسی با خود ندارد و نماد فراوانی، عشق و وفاداری است.

سفارش آنلاین گل داوودی◄

14- ارکیده: گل مخصوص چهاردهمین سالگرد

رنگ صورتی این گل نماد عشق خالص و ارکیده ی کاتلیا نماد احساس بالغانه است. همچنین، پیام آور  عشق، زیبایی، خرد و نماد احساسات است. ارکیده زیبا یکی از بهترین انتخاب‌ها در گل طبیعی برای سالگرد ازدواج است.

گل مناسب سالگرد ازدواج
عکس گل برای سالگرد ازدواج

15- رز: گل مخصوص پانزدهمین سالگرد

این گل یکی از اولین گل‌های شناخته شده توسط انسان و نماد عشق، اسرارآمیز بودن، امید و احساسات است. باکس گل برای سالگرد ازدواج که با گل‌های رز آراسته شده بسیار زیبا و دلرباست.

سفارش آنلاین رز◄

16- مینای دائمی:گل مخصوص بیستمین سالگرد

این گل به جادوی عشق معروف است و شکل ستاره‌ای آن نشان دهنده ی خرد و شانس خوب است. گل مینای دائمی نماد صبر و شکوه است.

مطلب مرتبط: بهترین هدیه سالگرد ازدواج

17- زنبق: گل مخصوص بیست و پنجمین سالگرد

بیست و پنجمین سالگرد ازدواج، سالگرد نقره‌ای نامیده می شود. گل زنبق نماد ایمان، امید، خرد، شجاعت و تعهد و ازدواج طولانی و شاد است. جالب است بدانید که این گل نماد کشور فرانسه است که یکی از رمانتیک‌ترین کشورهای دنیا محسوب می شود.

18- لیلیوم: گل مخصوص سی‌امین سالگرد

 این گل نماد شکوه است و با عطر دل‌نشین و گل‌های ستاره‌ای شکلش، نماد فداکاری، افتخار  و زیبایی است. دسته گل تبریک سالگرد ازدواج با گل لیلیوم بسیار زیبا و فراموش نشدنی است.

سفارش آنلاین لیلیوم◄

19- گلایل: گل مخصوص چهلمین سالگرد

ریشه‌ی نام این گل در زبان انگلیسی به معنای خنجر است که به شکل برگ‌های نوک تیز آن اشاره دارد. این گل نماد یادبود و دقیقا مناسب چنین سالگرد ازدواجی است. هم چنین نماد شیفتگی است و به معشوق این پیام را می‌دهد که به قلب عاشق نفوذ کرده است.

20- رز زرد و بنفشه: گل مخصوص پنجاهمین سالگرد

سالگرد پنجاهم ازدواج، سالگرد طلایی یا ازدواج طلایی نامیده می‌شود. واضح است که سالگرد ازدواجی با نیم قرن زندگی، به دو نوع گل برای بیان مفاهیم خود نیاز دارد. رنگ زرد زیبا، گلبرگ ها و بوی خوش آن نماد زیبایی و شکوه درونی یک ازدواج طولانی مدت است. استفاده از بنفشه در کنار این گل، شکوه جشن سالگرد را چند برابر می‌کند. گل بنفشه نماد پاکدامنی، فروتنی، ایمان و تعهد است.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم 20 دسته گل زیبا برای سالگرد ازدواج را به شما معرفی کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست یا اگر نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با کلینیک گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات گل و گیاه در خانه گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
1 نظر
  1. سیده صدیقه می گوید

    عشق فراموش نشدنی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.