خرید انواع دسته،سبد و باکس گل با ارسال فوری

آموزش تصویری گل آرایی گلدان در خانه + فیلم آموزشی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

هنگام خرید گل از مغازه همواره بخشی از هزینه‌ای که می‌پردازیم بابت دیزاین و یا همان گل‌آرایی است. و از آنجایی که معمولا دوست داریم دسته گل‌مان شکل رسمی‌تری داشته باشد و خودمان هم قادر به این کار نیستیم، مجبور به پرداخت پول بیشتری هستیم.
اما اگر بتوانیم در خانه با هزینه کم و خلاقیت خودمان، به زیبایی گل‌‌ها را چیدمان کنیم چرا هزینه اضافه بابت دسته گل پرداخت کنیم؟
در این نوشته سعی شده تا با بیان چند تکنیک ساده و کاربردی که معمولا گل‌فروشی‌ها هم از آن‌ها استفاده می‌کنند، به شما کمک کنیم تا به شیوه‌ی درست گلدان‌های خود را گل‌آرایی کنید. با آموزش گل آرایی در گلدان همراه گُل‌سِتان باشید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

ابتدا به صورت تصویری نحوه‌ی چیدمان و گل‌ آرایی گل‌ ها به صورت اروپایی و مینیمال آموزش داده می‌شود و در انتها با یک فیلم آموزشی کوتاه گل آرایی در گلدان را آموزش می‌دهیم

مطلب پیشنهادی:  گل آرایی در رستوران ، کافی شاپ و هتل ها

نحوه چیدمان گل‌ها به صورت اروپایی و مینیمال در گلدان

لوازم گل آرایی
لوازم گل آرایی

مواد لازم برای گل‌آرایی

  • یک دسته گل رز مینیاتوری
  • ۲ شاخه گل با شکوفه درشت
  • یک دسته گل مختلط از شکوفه‌های کوچک و متوسط
  • یک گلدان استوانه‌ای شکل
  • چسب نواری ( یا چسب کاغذی یا چسب کارتن)
  • سه نوار کِش لاستیکی

نکته‌هایی برای آموزش گل آرایی : گل رز مینیاتوری را معمولا می‌توانید در هر فصلی و در هر گلفروشی‌ پیدا کنید. در مورد دو شاخه با شکوفه درشت و یک دسته مختلط از گل‌های کوچک و متوسط نیز می‌توانید بنا به فصل و طبق سلیقه خودتان از هر گلی که نظرتان را جلب کرده استفاده کنید.

دهانه‌ی گلدان را به صورت مشبک چسب بزنید

این همان قدم تعیین کننده یا فوت کوزگری است. یک ترفند کوچک اما تاثیرگذار که به شما کمک می‌کند گل آرایی را راحتر انجام دهید.

پس در قدم اول دهانه‌ی گلدان را به وسیله‌ی نوار چسب به صورت مشبک و قسمت بندی شده در بیاورید. این کار باعث می‌شود تا از خم شدن و افتادن شاخه‌ها در یکدیگر جلوگیری کنید. همچنین سبب می‌شود شاخه‌ها بیش از حد در گلدان خم نشوند.

اگر چه به جای چسب می‌توانید از فوم مخصوص گل‌ هم استفاده کنید اما استفاده از نوارچسب، ارزان‌تر است. ضمن این‌که فوم در گلدان شیشه‌ای دیده می‌شود و اگر بخواهید از فوم استفاده کنید حتما باید سبد یا گلدانی داشته باشید که داخلش دیده نمی‌شود.

اما با این کار هم از خریدن فوم بی‌نیاز هستید و هم ساقه‌های گل، مستقیم در آب رها می‌شوند و مدت بیشتری طراوت خود را حفظ خواهند کرد.‌

دیزاین گل
دیزاین گل در منزل

با شاخه های بزرگ شروع کنید

با بزرگ‌ترین گل‌هایی که دارید شروع کنید، با توجه به طول گلدان، قد اضافی ساقه را ببرید و آن‌را با یک زاویه بسته در گلدان قرار دهید تا همانطور که در عکس می‌بینید، ساقه‌ها ضربدری داخل آب قرار بگیرد.

بریدن ساقه با یک برش تمیز و اریب، کمک می‌کند تا ساقه بهتر آب را جذب کرده و در نتیجه گل مدت بیشتری سرحال بماند. پس مواظب باشید ساقه را زخمی نکنید و با یک قیچی به تمیزی برش مورد نیاز را ایجاد کنید.

گلدان گل رز و هورتانسیا
گلدان گل رز و هورتانسیا

دسته‌های متوسط را اضافه کنید

از شکوفه‌های ریز رز، سه دسته‌ی مجزا درست کنید و آن‌ها را با نوارکش ببندید. ( توجه داشته باشید در این مرحله جدا کردن برگ‌ها از ساقه‌های رز از همه چیز مهم‌تر است.)‌ سپس دسته‌های رز را در سه ردیف وسط در شیارهای بین نوارچسب‌ها جاسازی کنید. در این روش آموزش گل آرایی ما مانند دیزاین های اروپایی جلو خواهیم رفت.

چیدمان گل شاخه بریده در گلدان
قراردادن گل در گلدان

کوچک‌ترها را اضافه کنید

بعد از اینکه شاخه‌های متوسط را در بین شیا‌رهای نوارچسب جاسازی کردید، نوبت به باقی فضا‌های خالی می‌رسد.

آن‌‌ها را با بقیه شاخه گل‌ها پر کنید. برای مثال ما اینجا بابونه‌های سفید را در سه بخش مجزا پخش کردیم.

شما موفق شدید

با این آموزش گل آرایی شما الان یک گل آرایی بی عیب و نقص را انجام دادید. با این روش شما متوجه خواهید شد که روی فرم نگه داشتن هر دسته گلی با این نوار چسب‌ها چقدر‌ آسان است. آن هم بدون اینکه کسی متوجه شود چطور این گل‌ها اینقدر خوب در گلدان جاگیر شده‌اند.

ربان گلدان و گل
ربان گلدان و گل

یک کادو درست کنید

این چیدمان گل می‌تواند حتی یک هدیه مناسب برای ولنتاین، تولد و یا هر جشن دیگری باشد. خیلی راحت می‌توانید به گل آرایی‌تان با یک روبان، یا یک کارت پستال کوچک بامزه، شخصیت بدهید.

آموزش تصویری گل آرایی در گلدان

در این ویدئو به صورت ساده و کوتاه آموزش گل آرایی در گلدان داده شده است.

یک گلدان مناسب از نظر اندازه و شکل و رنگ انتخاب کنید. گلدان‌هایی با دهانه بازتر این اجازه را به شما می‌دهد تا ساقه‌ گل‌ها به صورت آزادانه‌تری در گلدان قرار بگیرید.

گلدان خود را با آب ولرم (دمای اتاق) پر کنید، دهانه گلدان خود را از بالا به صورت دایره ای تصور کنید . حالا دایره را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. حالا درهر قسمت، یک برگ یا علف تزئینی قرار دهید.

برگ‌های گل‌ها را از ساقه‌ جدا کنید تا در گلدان هیچ برگی قرار نگیرید تا از پوسیدگی گل ها جلوگیری شود.

مطلب مرتبط: روش نگهداری از گل‌های شاخه بریده

حالا گل اصلی و بزرگ تر خود را در مرکز این سه شاخه تزئینی قرار دهید و گل‌های دیگر را از زوایه‌های مختلف وارد گلدان کنید.

در این روش از گل‌آرایی گلدان، برگ‌های تزئینی بیشتر نقش نگهدارنده ساقه‌ها را به عهده دارند.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم آموزش تصویری گل آرایی گلدان در خانه را برای شما بیان کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست یا اگر نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با اورژانس گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از سرویس باغبانی در منزل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.