خرید تراریوم و گیاه با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

در کمتر از چند دقیقه درست کردن تراریوم با شیشه مربا را یاد بگیرید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

تراریوم‌های ساخته شده در شیشه مربا می‌توانند هدیه‌ای عالی برای معلم، دوست و یا عزیزی بیمار باشند. این نوع تراریوم‌ها، واقعا به رسیدگی نیاز ندارند و حتی یک قاتل سریالی گیاهان نیز می‌تواند یکی از این‌ها را به سلامت بزرگ کند! درست کردن تراریوم با شیشه مربا کم هزینه است و بسته به نوع گیاه انتخابی شما، می‌تواند تا چندین سال باقی بماند. در این مطلب گام به گام همراه با تصویر درست کردن تراریوم با شیشه مربا را به شما آموزش خواهیم داد. اگر برای درست کردن تراریوم با شیشه مربا آماده‌اید در ادامه با این مطلب از فروشگاه اینترنتی گل و گیاه گُل‌سِتان همراه شده یک تراریوم زیبا درست کنید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست مطالب:


وسایل مورد نیاز برای درست کردن تراریوم با شیشه مربا

  • شیشه خالی مربا (یا هر بطری مشابه دیگری که درب پیچی داشته باشد)
  • گیاهان کوچک
  • خزه (اختیاری)
وسایل مورد نیاز


روش ساخت درست کردن تراریوم با شیشه مربا

1. برای درست کردن تراریوم با شیشه مربا از تمیز کردن شیشه شروع کنید

شیشه را برای درست کردن تراریوم با شیشه مربا تمیز کنید. اگر از محلول شیشه پاک‌کن یا صابون‌های قوی استفاده می‌کنید، حتما شیشه را با آب نیز بشویید. سپس اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود. در قدم بعدی، درب بطری را برداشته و آن را روی یک سطح صاف قرار دهید. اگر درب دو تکه بود، مطمئن شوید که صفحه مرکزی به‌خوبی در حلقه قرار گرفته است.

مطلب مرتبط: آموزش تصویری ساخت تراریوم و نگهداری تراریوم ( همراه با معرفی و تاریخچه)

2. خاک را مرطوب کنید

در مرحله دوم درست کردن تراریوم با شیشه مربا خاکی را که گیاه در آن قرار دارد به‌خوبی مرطوب کنید. سپس گیاه را از گلدان یا ظرف خود با دقت بیرون بیاورید. این کار باید به‌آرامی انجام شود؛ پس گیاه را با کشیدن بالای آن از گلدان خارج نکنید.

ست اداری بلوط
578,000 تومان
تراریوم دایموند
826,000 تومان
تراریوم بونسای جینسینگ بسته
653,000 تومان
تراریوم بونسای دارک
670,000 تومان

برای انجام درست اینکار اگر گیاه شما در گلدان کاشته شده است، به زیر آن ضربه بزنید. سپس سعی کنید با وارد کردن فشاری جزئی به دیواره‌ها، گیاه را خارج کنید. برای سهولت کار، گلدان را کج کرده و آن را در دست بگیرید. اگر گیاه را در پلاستیک یا ظرف خریداری کرده‌اید، زیر آن را فشار دهید و گیاه را به بیرون هدایت کنید. اگر ریشه گیاه شما فشرده و قفل شده است، کمی سطح آن را با دست خراش دهید تا آزاد شود.

مرحله دوم درست کردن تراریوم
مرطوب کردن خاک

3. در ادامه درست کردن تراریوم با شیشه مربا گیاه را جای‌گذاری کنید

توپ ریشه را کمی فشار داده و سپس گیاه را روی درب شیشه قرار دهید. (مثل تصویر) در این مرحله، ریشه باید متراکم شده و تمامی بخش‌های آن با خاک پوشیده شود. پس توپ ریشه را در داخل درب فشار دهید تا کاملا در خاک فرو برود.

بیشتر مطالعه کنید: 14 ایده جذاب برای ساخت تراریوم

4. خزه را اضافه کنید

برای زیباتر کردن تراریوم، تکه‌هایی کوچک از خزه را برداشته و آن‌ها را روی خاک اطراف گیاه فشار دهید. این کار پوشش سبز جذابی ایجاد می‌کند. یادتان باشد خزه باید دور از تنه گیاه قرار داده شود.  

اضافه کردن خزه در درب شیشه مربا برای درست کردن تراریوم
اضافه کردن خزه

5. بطری را روی گیاهان قرار دهید

برگ‌ها و ساقه‌های گیاه را در نهایت دقت فشرده کنید تا برای جا شدن در بطری اندازه شوند؛ سپس آن‌ها را به‌آرامی به سمت بالا جمع کنید. سپس بطری را روی گیاهان قرار دهید، در این مرحله از درست کردن تراریوم با شیشه مربا باید با کمک انگشتان خود گیاهان را به داخل بطری هدایت کنید. چرخاندن شیشه می‌تواند کمک کننده باشد.

اگر می‌توانید چرخاندن بطری را آنقدر ادامه دهید تا درب آن کاملا بسته شود. این کار در عمل کمی دشوار خواهد بود، ولی ارزشش را دارد! اگر نتوانستید، می‌توانید به‌راحتی بطری را روی درب قرار داده و از بستن آن صرف نظر کنید. فقط مواظب باشید که هنگام بلند کردن تراریوم، بطری و درب را با هم بلند نکنید.

6. به تراریوم خود رسیدگی کنید

این تراریوم جذاب را دور از نور خورشید قرار دهید، اما مکانی را برای آن انتخاب کنید که بتواند نور خورشید را به‌صورت غیرمستقیم دریافت کند. گاهی اوقات لازم نیست تا چند ماه به این تراریوم آب بدهید، اما باید هر چند هفته یکبار از مرطوب بودن خاک مطمئن شوید. اگر قطرات آب زیادی بر سطح داخلی شیشه مشاهده کردید، آن را برای چند ساعت باز بگذارید تا خاک آن کمی خشک شود.

در این آموزش از ساکولنت‌ها برای ساخت تراریوم استفاده شده است. اما شما می‌توانید از هر گیاه کوچک دیگری برای اینکار بهره بگیرید. برای خاص‌تر کردن ظاهر تراریوم، مقداری سنگ، صدف یا مجسمه‌های مینیاتوری را در داخل آن قرار دهید. به‌طورکلی هر چیزی که بتواند در هوای مرطوب شیشه دوام بیاورد برای تزئین آن مناسب است. می‌توانید در هر سفر به دریا به جمع‌آوری تعدادی سنگ و صدف بپردازید و پس از رسیدن به خانه، یک تراریوم خاطرانگیز درست کنید. برای هدیه دادن این تراریوم نیز کافی است یک ربان را دور درب بپیچید و آن را هدیه بدهید، به همین سادگی!

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم درست کردن تراریوم با شیشه مربا را در 6 مرحله و به‌صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق مشاوره آنلاین گیاه گُل‌سِتان استفاده نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.