ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

مناسب ترین گل برای هدیه دادن به آقایان

زمان مطالعه: 10 دقیقه

آیا می‌خواهید برای یک مرد هدیه‌ای بخرید و احساسات خود را نشان دهید؟ شاید بخواهید برای او دسته گلی زیبا بخرید اما نمی‌دانید که خریدن گل برای یک مرد کار درستی است یا نه؟
ما در زمانه‌ای مدرن زندگی می‌کنیم که دیگر مانند گذشته کلیشه‌ها قدرت زیادی ندارند به همین خاطر هدیه دادن یک دسته گل زیبا به یک مرد کار اشتباهی نیست. ده سال پیش یا شاید حتی پنج سال پیش فرستادن گل برای یک مرد کاری عجیب و شاید حتی ناپسند بود اما دنیا در حال تغییر است و امروزه دیگر کلیشه‌های جنسیتی قدرت سابق را ندارند.
امروزه که مردها به اسپا می‌روند یا ناخن‌های خود را مانیکور می‌کنند، دیگر هدیه دادن گل به یک مرد کار عجیبی نیست. هرکسی دوست دارد گل هدیه بگیرد، مردان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگرچه بدلیل کمیاب بودن و خاص بودن برخی گلها، معمولا پیدا کردن آن در فصل آن سخت است اما گل فروشی اینترنتی گُل‌سِتان  شرایطی را مهیا کرده تا هر سال در فصلش بتوانید گل‌های زیبا را تهیه کنید.
برای هر مردی، گلی وجود دارد البته شاید بعضی از آن‌ها از بیان اینکه چه گلی دوست دارند طفره بروند اما در نهایت از گرفتن گل لذت می‌برند.
با گُل‌سِتان همراه باشید تا انواع گل مناسب آقایان را مطالعه کنید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست مطالب این مقاله:


طراحی و رنگ‌بندی دسته گل مناسب آقایان

قرار نیست ما هم کلیشه‌ای باشیم و بگوییم مردان دنیا را سیاه و سفید می‌بینند اما چیزی که می‌خواهیم در ادامه بگوییم سلیقه بیشتر مردان است.
مردها از هدیه گرفتن گل لذت می‌برند اما هنوز تفکرات کلیشه‌ای درباره رنگ‌ها در بسیاری از فرهنگ‌ها وجود دارد. به همین خاطر بسیاری از مردان ممکن است علاقه‌ای به رنگ‌های صورتی، سرخابی یا زرد کمرنگ نداشته باشند زیرا شاید این رنگ‌ها را “مردانه” ندانند.
عموما بهتر است رنگ‌هایی را برای مردان در نظر بگیرید که طبق تفکر کلیشه‌ای مردانه تر باشد مانند بنفش، مارون، آبی تیره یا هر رنگ تیره و پر رنگ دیگری.

  • آقایان عموما ترجیح می‌دهند گل‌هایی با ساختار محکم و ماندگار هدیه بگیرند نه گل‌هایی ظریف و حساس.
  • برای آقایان دسته گلی لوزی یا مثلثی شکل طراحی کنید که خطوطی مرتب و صاف داشته باشد. گل‌ها باید بزرگ و پر رنگ باشند و جهت گل‌ها باید رو به سمت بالا باشد تا نشانه‌ای از قدرت باشد.
  • گل‌ها باید نمادی از موفقیت، اعتماد به نفس و قابل اعتماد بودن باشند. حتی ظاهر آن‌ها نیز باید نمادی از مردانگی باشد و یک دسته گل با گل‌های ریز و شکوفه‌های ظریف مناسب مردان نیست.
  • برای یک مرد دسته گلی که توری، مروارید، اکلیل یا چیزهایی شبیه به این دارد تهیه نکنید.
    دسته گل را می‌توان با طناب یا پارچه آماده کرد اما از ساتن استفاده نکنید. همچنین می‌توانید از سبد یا باکس برای هدیه دادن گل استفاده کنید.
  • می‌توانید به جای یک گلدان شیشه‌ای که شاید زنانه تصور شود از یک گلدان زیبای قرمز یا بنفش تیره استفاده کنید که درون آن یک میخک زیبا قرار دارد. سعی کنید از گلدان‌های تک‌رنگ سفالی‌چوبی یا فلزی استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید کمی حس شوخ طبعی به ماجرا اضافه کنید می‌توانید از لیوان یا وسایل دیگر استفاده کنید و آن را تبدیل به گلدان کنید.
  • برای رنگ‌بندی گل‌ها از یک پالت تک رنگ استفاده کنید. برای دسته گل‌های مردانه معمولا از یک نوع گل و یک طیف رنگ استفاده می‌شود اما امروزه گل‌فروش‌ها دسته‌گل‌هایی با رنگ‌هایی متضاد برای مردان طراحی می‌کنند. این موضوع بستگی به شخصیت و سن فرد مورد نظر دارد.
    رنگ‌های نرم و کم‌رنگ معمولا برای افراد مسن در نظر گرفته می‌شود و رنگ‌های شاد و درخشان برای مردان جوان‌تر. افراد آرام رنگ‌های آرامش بخش را می‌پسندند و مردان پرهیجان رنگ‌های تند را دوست دارند.
  • رنگ‌های پررنگ و غلیظ را برای مناسبت‌های شادی مانند جشن تولد، روز پدر یا چیزهایی شبیه به این و از رنگ‌های خنثی‌تر برای مراسم ختم یا ناراحتی استفاده کنید.
  • بهتر است برای مردان از طراحی‌های رنگارنگ و شلوغ استفاده نکنید و ترکیب رنگی‌ای نهایتا از دو رنگ را استفاده کنید تا به اصطلاح مردانه‌تر باشد. مثلا یک دسته گل شامل آفتاب گردان یا دسته گلی از ارکیده سفید و بنفش. اکثر مردان از گل‌های گرمسیری مانند مرغ بهشتی خوششان می‌آید زیرا به آن‌ها حس شخصیت و قدرت می‌دهد.
  • اگر مطمئن نیستید چه رنگی را باید انتخاب کنید دسته گلی با رنگ‌های تیره تهیه کنید و مطمئن باشید این رنگ‌بندی همیشه جواب می‌دهد.
  • اکثر مردان نظر خاصی به رایحه گل‌ها ندارند اما گلی که عطر خوبی داشته باشد می‌تواند عالی باشد.


آداب هدیه دادن گل مناسب آقایان

اگر می‌خواهید به دوست، اعضای خانواده یا همسر خود گل هدیه بدهید نیاز به رعایت آداب خاصی نیست. یک دسته گل زیبا می‌تواند عشق و احساسات شما به او را نشان بدهد.
اما اگر قرار است این دسته گل را به همکار، رییس یا شریک کاری خود بدهید بهتر است برخی آداب را رعایت کنید. هدیه دادن بدون دلیل به این دسته از مردان می‌توانند ناشایست یا عجیب باشد پس بهتر است برخی آداب را رعایت کرد:

  • یک زن نباید برای مردی که بسیار از خود جوان‌تر است دسته گل هدیه بدهد.
  • سلیقه، علایق یا حساسیت‌های فرد را در نظر بگیرید.
  • از گل‌هایی با رنگ‌های تیره و تک رنگ استفاده کنید.
  • گل را با دست چپ هدیه بدهید تا بتوانید در زمان هدیه دادن گل، با یکدیگر دست بدهید.
  • از هدیه دادن دسته گل‌های به شدت ظریف خودداری کنید و بهتر است طراحی اضافه‌تری نداشته باشد.
  • دسته گل‌های مردانه نباید کوچک یا گرد باشد.
  • درون دسته گل نباید از تزئیناتی تیز یا نامرتب استفاده شود.
دسته گل روشنک
611,000 تومان
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
679,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,399,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال ملودی
994,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
994,000 تومان


زمان مناسب برای هدیه دادن گل به آقایان

برای هر مناسبتی می‌توان گل هدیه داد و مردان از آن لذت خواهند برد. می‌توانید به مناسبت‌هایی که او به شما گل هدیه می‌دهد توجه کنید و شما نیز در همان مناسبت‌ها برای او گل بفرستید.
فراموش نکنید موقعیتی که گل را برای او میفرستید بسیار مهم است. اگر مثلا او در یک دفتر اداری کار می‌کند فرستادن دسته‌ای گل رز در محل کارش اقدام خوبی است اما اگر مثلا او در یک کارگاه ساختمانی کار می‌کند بهتر است صبر کنید تا او به خانه برسد و آن‌زمان غافلگیرش کند.
همچنین هدیه دادن گل در یک مهمانی یا دورهمی نیز کار خوبی است زیرا اولا فضای مهمانی را با این هدیه زیبا و رنگارنگ می‌کنید و ثانیا در زهن او (مخصوصا برای مردهایی که هنوز کلیشه‌ای هستند) اینطور به نظر می‌آید که این گل‌ها برای شخص من نبوده و برای کل مهمانی بوده است و با این تفکر احساس معذب بودن کمتری دارد.

برای تولد

یک ژربرا یا رز پر رنگ گلی عالی برای جشن تولد آقایان است. همچنین می‌توانید از ارکیده به عنوان نمادی از لوکس بودن، سلامتی و ظرافت استفاده کنید.

برای همکار

سوسن گلی مناسب برای هدیه دادن به یک همکار یا رئیس مرد و نشانه‌ای از احترام است. زنبق نیز به عنوان گلی مردانه شناخته می‌شود و نشانه‌ای از ادب و احترام است.

برای دوست

تنها دسته گل مردانه‌ای که می‌تواند در آن لطافت و احساسات باشد دسته گل برای دوست است. دسته گلی که در آن رزهای قرمز یا زنبقی زیبا باشد بهترین راه برای بیان احساسات است.

برای روز پدر

گل‌های گرمسیری مانند ارکیده یکی از محبوب‌ترین گل‌ها برای روز پدر است سوسن بنفش یا سفید نیز انتخابی عالی است. همچنین یک دسته گل زیبا که ترکیبی از سفید و آبی داشته باشد یا گل‌های آفتاب‌گردان در آن باشد کاربردی است.

برای بازنشستگی

دسته گلی که در آن رز، داوودی، کوکب یا ژربرای سفید، قزمز یا زرد به کار رفته باشد بسیار چشم‌نواز و مناسب است.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان


10 نوع گل‌ مناسب برای هدیه دادن به آقایان

شاید انتخاب یک گل مناسب برای آقایان کاری سخت به نظر بیاید اما در ادامه سعی می‌کنیم تا گل‌هایی را معرفی کنیم که اکثر مردان آن‌ها را می‌پسندند.

گیاهان گرمسیری

1-گل‌های گرمسیری

شاید او در ظاهر نشان ندهد اما گل‌های گرمسیری باب طبع بسیاری از آقایان است. دسته‌گل‌های گرمسیری مورد علاقه همه است اما برای آقایان می‌تواند یادآور تعطیلات تابستانی و مسافرت‌های آن باشد و زندگی روزمره او را متنوع کند.
مثلا آنتوریوم گیاهی گرمسیری است که با گل‌های قرمز و برگ‌های سبز خود چشم هر مردی را به خود خیره می‌کند. یا مرغ بهشتی اصالت و شخصیت خاص خود را دارد و برای هدیه دادن به مردان مناسب است.

2-ساکولنت‌ها

این گیاهان مقاوم بیابانی برای مردانی مناسب است که هنوز تصمیم نگرفته‌اند به گیاهان علاقه دارند یا نه. تعدادی ساکولنت و کاکتوس کوچک و جذاب که در کنار پنجره یا میز او قرار بگیرد می‌تواند حس گرمی طبیعت را برای او به ارمغان آورد و نشانه‌ای از سرسخت بودن و قدرت او باشد.

گل هاب آبی

2-گل‌های آبی

ایده پشت آن بسیار ساده است. رنگ آبی معمولا رنگی مردانه در نظر گرفته می‌شود و اکثر مردان از آن خوششان می‌آید. این درست است که بسیاری از کلیشه‌های جنسیتی کم‌رنگ شده است اما کماکان تقسیم رنگ صورتی و آبی برای زنان و مردان به قوت خود باقی است. آقایان معمولا با رنگ آبی ارتباط بهتری می‌گیرند و احساس نزدیکی بیشتری می‌کنند زیرا اینطور یاد گرفته‌اند که رنگ آبی مخصوص آن‌ها است. البته این یک قانون غیر قابل تغییریست و هرکسی علایق و خواسته‌های خود را دارد اما این چیزی است که اکثر مردان آن را می‌پسندند.

4-ارکیده

اگر مرد شما بسیار منظم و مرتب است و همانقدر که به خودش می‌رسد به ماشینش هم می‌رسد و روحیه‌ای حساس و لطیف دارد ارکیده برای او بسیار مناسب است.
این گیاه شکوفه‌های ریز و حساسی دارد و گیاهی است که دنبال توجه و نگهداری می‌گردد. باید به مردانی هدیه داده شود که برای خود و چیزهایی که دارند ارزش قائل هستند و از آن مراقبت می‌کنند. هرچقدر مراقبت بیشتری از این گیاه شود سرحال‌تر خواهد بود و با گل‌های زیبایش به مرد شما پاداش می‌دهد.

مطلب مرتبط: روش مراقبت و نگهداری گل ارکیده گلدانی

5-آفتابگردان

اکثر مردها از تخمه آفتاب‌گردان لذت می‌برند. این گل زیبا با رنگ‌های گرم و شخصیتی که دارد می‌تواند به هر قلبی نفوذ کنذ و جای خود را باز کند. گل آفتابگردان می‌تواند هر خانه‌ای را گرم و زیبا کند.

6-تیلاندسیا

آیا مردی که برایش هدیه می‌خرید حواس پرت است و می‌ترسید به او گیاهی هدیه بدهید و او نتواند به خوبی از آن مراقبت کنید؟
پس تیلاندسیا گیاهی بسیار عالی است. این گیاه نور زیادی نمی‌خواهد،رشد بیش از حدی ندارد و به صورت طبیعی می‌توانند آب را از طریق هوا جذب کنند. شما با اسپری کردن آب به این گیاه نیازهای آن را تامین کنید. می‌توانید کنار این گیاه یک اسپری آب نیز به مرد خود هدیه دهید تا خیال او را راحت کنید.

لاله

7-لاله

آقایان از لاله‌های بزرگ بنفش، قرمز و زرد خوششان می‌آید. این گل زیبا با قد بلند و گل‌های رنگارنگ و برگ‌های سبزش می‌تواند هدیه‌ای مناسب برای یک مرد باشد. لاله نمادی از بهترین بودن و عشق عمیق است. همچنین چون در اوایل بهار شکوفا می‌شود نمادی از تولد مجدد و شروعی تازه است که آن را تبدیل به هدیه‌ای عالی برای تولد یا ترفیع شغلی می‌کند.

8-داوودی

گل داوودی نمادی از دوستی و رفاقت است. نگهداری از داوودی بسیار ساده است و می‌تواند به عنوان یک گل شاخه بریده برای مدت طولانی زندگی کند. این گل در اندازه و رنگ‌های مختلفی وجود دارد. می‌توانید از رنگ‌های تیره آن برای هدیه دادن به آقایان استفاده کنید.

9-رز

گلی کلاسیک که همیشه خواهان دارد. رنگ‌های مختلف این گل معانی مختلفی دارد. اگر می‌خواهید برای مردی که دوستش دارید هدیه بفرستید از گل قرمز استفاده کنید و اگر می‌خواهید دوستی و رفاقت خود را به او ثابت کنید از رز زرد رنگ استفاده کنید.

10-بامبو

گیاهی چند هزار ساله که نمادی از شانس خوب و موفقیت است. اگر می‌خواهید برای مردی که تازه ترفیع گرفته است یا به موفقیت شغلی خاصی رسیده هدیه‌ای بخرید بامبو انتخاب مناسبی است و با این کار برای او آرزوی شانس بیشتر و موفقیت مرده‌اید.
بامبو در فرهنگ فنگ‌شویی نیز عنصر مهمی است. سعی کنید هیچ‌گاه چهار شاخه بامبو به کسی هدیه ندهید زیرا نمادی از مرگ و ناراحتی است.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
679,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,399,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال ملودی
994,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
994,000 تومان
رز جاودان زرینه
589,000 تومان

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم هر آنچه در مورد انتخاب و آداب گل مناسب آقایان لازم است بدانید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره گیاه پزشکی آنلاین گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی تهران گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
1 نظر
  1. فرشته می گوید

    گل ارکیده یاپرنده بهشتی برای تولدش
    چون همسرم بسیار حساس ودقیق وبانظمه
    وبرای ترفیع شغلش گل بامبو در نظر دارم
    ازراهنمایی شما واطلاعاتتون بسیار سپاسگزارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.