ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

بهترین گل ها برای هدیه شب یلدا کدام اند؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

شب یلدا بهانه‌ای است تا دور همدیگر جمع شده و صفا و صمیمیت را به جمع‌مان اضافه کنیم و یادمان نرود که در دنیای پرهیاهوی امروز چیزی که بیشتر از هر چیز به آن نیاز داریم، همین صفا و صمیمیت است. یکی از کارهایی که در این شب می‌توانیم انجام دهیم، هدیه دادن به یکدیگر است، با اینکار موج خوشحالی را در دل یکدیگر انداخته و شب یلدایی به‌یاد ماندنی برای یکدیگر خواهیم ساخت. یک ایده عالی برای هدیه شب یلدا خرید گل است. با خرید گل و هدیه آن به عزیزان‌مان طراوت و تازگی و یک دنیا معنا را در پس لطافت گل‌ها به آن هدیه خواهیم داد. ازاین‌رو تصمیم گرفتیم در این مطلب از گل فروشی آنلاین گُل‌سِتان به معرفی گل های مناسب شب یلدا بپردازیم. در این مطلب کمی متفاوت عمل کرده و بر اساس معنا و مفهومی که می‌خواهید همراه هدیه‌تان منتقل کنید گل های شب یلدا را طبقه‌بندی کرده‌ایم. اگر دنبال خرید گل شب یلدا هستید، اما گزینه مناسبی سراغ ندارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست مطالب:

این درست که همه گل‌ها زیبا و دوست داشتنی هستند اما وقتی که یلدا پر از استعاره و مفهوم است، خب پس چرا ما هم گل‌هایمان را با توجه به معنی و مفهومش انتخاب نکنیم؟ گل‌ها موجوداتی زیبا اما پر از معنی هستند و می‌توانند علاوه بر زیبایی، نماد و مفهومی از چیزی باشند که می‌خواهیم بگوییم.


گل های مناسب شب یلدا برای انتقال حس عشق

برخی گل‌ها می‌توانند عشق و دوست داشتن را بازتاب دهند. می‌توانند بگویند که موجی از دوست داشتن و علاقه در این بین در جریان است. وقتی قرار است کسانی دور هم جمع شوند که همدیگر را دوست دارند حضور این گل‌ها، جمع‌شان را صمیمی و صفا و عشق را درمیان‌شان به جریان خواهد انداخت. اگر دوست دارید عشق را شب یلدای خود اضافه کرده و عشق به جریان افتاده در این شب را دو چندان کنید، سراغ گل های رز قرمز، میخک قرمز یا لاله قرمز بروید؛ این دسته از گل‌ها، گل های مناسب شب یلدا برای انتقال حس عشق و دوست داشتن هستند و همگی موجی از عشق و دوست داشتن را در دل خود دارند.

گل رز ، یکی از گل های مناسب شب یلدا برای انتقال حس عشق
دسته گل رز


گل های مناسب برای سخت پسندها

اگر کمی سخت پسند هستید و دنبال چیزی فراتر از مواردی که گفتیم، می‌توانید به سراغ دسته گل‌ها، سبدهای گل و باکس‌های گل مخصوص شب یلدا بروید. ترکیب‌هایی از میوه‌های پاییزی و یلدایی و گل‌های زیبا و خوش‌رنگی که می‌توانند نشانه‌ای از خداحافظی با پاییز و سلام تاره بر زمستان باشند. این دسته از گل‌ها معمولا با ترکیب میوه‌های پاییزی مثل پرتقال، کیوی و یا خرمالو و با گل‌های سرخ و نارنجی گل‌آرایی می‌شوند و تمی کاملا یلدایی دارند. ضمن اینکه برگ‌های مختلفی نیز در کنار آن‌ها قرار می‌گیرد تا حس طبیعی بودن آن بیشتر شود.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان


گل مناسب برای انتقال حس دوستی

اگر دوست دارید در شب یلدا حس دوست داشتن را به طرف مقابل‌تان هدیه بدهید، باید سراغ گل هایی بروید که نماد دوستی هستند. راستش را بخواهید وقتی صحبت از دوستی و رفاقت باشد باز هم رز حرفی برای گفتن دارد، البته نه رز قرمز بله رز زرد! رز زرد نمادی از دوستی و آشنایی است. نمادی از قدرشناسی برای یک رابطه دوستانه. علاوه بر رز می‌توانید به سراغ گل داوودی بروید.

بیشتر مطالعه کنید: بهترین انتخاب‌ها برای هدیه شب یلدا


گل شب یلدا برای زنده کردن یاد عزیز

ممکن است یلدای امسال را در حالی جشن بگیرید که جای عزیزی در آن خالی باشد. عزیزی که تا سال گذشته کنارتان بوده است، اما امسال را بدون حضور او جشن می‌گیرید. در چنین گل شقایق انتخاب خوبی است برای یادآوری عزیزان‌تان، چراکه این گل نماد خوبی برای زنده نگه داشتن یاد یک عزیز است.

این گیاه با نام لاله داغدار شناخته می‌شود و نمادی از عزیزی غائب است که در کنار ما نیست. علاوه‌براین گل فراموشم مکن نیز یک گل مناسب شب یلداست ، گلی زیبا و کوچک با رنگ‌های شفاف و چشم‌گیر که به ما می‌گوید که هیچ‌وقت همدیگر را فراموش نکنیم و اگر عزیزی داشته‌ایم که دیگر در بین ما نیست یادش را از خاطرمان نبریم و در قلب‌مان نگه داریم.

گل فراموشم نکن ، یک گل مناسب شب یلدا برای زنده کردن یاد عزیز


برای آغاز زمستان

قرار نیست حتما گل یا گیاهی که در سفره یلدا می‌گذاریم نشانه‌ای از احساسات و هیجانات ما باشد. گاهی می‌تواند نمادی از آغاز فصلی تازه و گذر از دورانی به دوران دیگر باشد. یلدا آغازگر فصلی تازه و گذر از پاییز و عاشقانه‌های به زمستان سرد و دلچسب است، ازاین‌رو می‌توان در این شب سراغ گلی رفت که یادآور فرارسیدن فصل زیبای زمستان باشد. برای این منظور گل بنت قنسول یک انتخاب عالی است. این گیاه جز گل های گلدار و نام دیگرش گل یلداست. گیاهی با برگ‌های سرخ و آتشین که کاملا به یلدا می‌آید و با گلدهی در اواخر پاییز و اوایل زمستان، نوید آمدن زمستان را می‌دهد.

ولن ۲
1,408,000 تومان
خانواده تدی
660,000 تومان
باکس میکی لاو
1,307,000 تومان
باکس دلبند
494,000 تومان

علاوه‌بر بنت قنسولف اشلومبرگرا هم انتخاب قشنگی است. به این گیاه کاکتوس کریسمس هم می‌گویند. گیاهی با برگ‌های سبز و گل‌هایی سر به زیر و قرمز و به‌معنای واقعی یک انتخاب عالی برای شب یلدا! ویژگی مثبت کاکتوس کریسمس در این است که در زمستان شروع به گل دادن می‌کند و می‌تواند تمام زمستان شما را زیبا و گل آذین کند.

بیشتر مطالعه کنید: راهنمای انتخاب گل رز برای روز ولنتاین


برای آغازی تازه

می‌توان کمی فراتر رفت و یلدا را یک مبدا و نقطه آغاز دانست. نقطه عطفی که تغییری را آغاز کنیم. استعاره زیبایی هم دارد. از بلندترین شب سال عبور کردیم و قرار است از این به بعد روشنایی بیشتری باشد. اگر می‌خواهید خود و عزیزان‌تان یادآور آغازی نو باشید، سراغ گل نرگس بروید. نرگس یکی از بهترین نماد‌ها برای شروعی تازه و آغازی جدید است. گلی فوق‌العاده که در دل خود نشانه‌ای از تغییر و تولد دوباره دارد. علاوه‌بر گل نرگس، گل شیپوری و مینای چمنی هم می‌تواند نشان دهد که ما به دنبال خداحافظی با قدیم و سلام به شروع دوباره هستیم.

گل نرگس یکی از گل های مناسب شب یلدا برای انتقال حس آغازی نو
گل نرگس

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم گل های مناسب شب یلدا را بر اساس معنا و مفهومی که منتقل می‌کنند برای شما معرفی کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با دکتر گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات آبیاری، کاشت و سایر خدمات باغبانی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

رز جاودان مهرسا
674,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
زامیفولیا بلک 6 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه
1,146,000 تومان
پاچیرا پنج تنه ارتفاع50
746,000 تومان
فیکوس لیراتا دو شاخه در گلدان مواد آلی استوانه
955,000 تومان


سوالات پرتکرار شما در مورد گل شب یلدا

گل های مناسب شب یلدا کدام‌اند؟

بسته به معنا و مفهوم و شخصی که قرار است گل شب یلدا را به او هدیه بدهید می‌تواند انتخاب‌ها متفاوت باشد. مثلا اگر قرار است به همسر یا پدر و مادر و سایر عزیزان خود گل هدیه بدهید و عشق و دوست داشتن‌تان را به آن‌ها ابزار کنید، گل رز و میخک قرمز انتخاب‌هایی عالی هستند یا اگر قصد دارید به دوستان‌تان هدیه بدهید، می‌توانید سراغ رز رزد، داوودی یا زنبق بروید.

آیا گل رز برای شب یلدا مناسب است؟

بله، همه رنگ‌های گل رز برای شب یلدا انتخاب‌هایی عالی هستند. مثلا گل رز قرمز هم به فضای سرخ رنگ یلدا می‌آید و هم نمادی از عشق است. رز زرد نمادی از دوستی و رفاقت است و می‌توانید برای تقویت ارتباط دوستانه‌تان انتخابی عالی باشد. رز سفید اما، برای نشان دادن خلوص و پاکی است. رز صورتی نیز نمادی از زنانگی و خرد است و می‌تواند یک انتخاب عالی برای عشق زندگی‌تان باشد.

دسته گل‌ها، باکس گل‌ها و گل های مخصوص شب یلدا چه فرقی با سایر گل‌ها دارند؟

دسته گل‌ها، باکس گل‌ها و خلاصه گل های مخصوص شب یلدا ترکیبی از گل‌های زیبا با میوه‌های پاییزی و فصل هستند، دسته‌ گل‌هایی به رنگ سرخ و نارنجی که هم حسی از پاییز را دارند و هم به رنگ قرمز یلدا می‌آیند. در واقع تفاوت اصلی این دسته از گل های با سایر گل‌ها تم یلدایی آن‌هاست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.