ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

آموزش تصویری ساخت باکس گل زیبا برای هدیه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

اولین چیزی که برای درست کردن باکس گل هدیه نیاز دارید، یک جعبه‌ی محکم است.  بهتر است که باکس گل از جنس چوب، فلز، شیشه یا پلاستیک فشرده باشد و از باکس‌های معمولی مقوایی و نازک استفاده نکنید. باکس‌های خالی که قبلا برایتان هدیه آورده‌اند، هم کاملا مناسبند.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

اگر هیچ جعبه‌ای در منزل ندارید، می توانید جعبه‌های مخصوص گل را از گلفروشی‌ها بخرید. مواد و وسایل دیگری که لازم داریم، شامل اسفنج گل‌آرایی، سلفون شفاف، ربان، چاقو و قیچی است.
اگر نام گلهای مورد نظر خود را نمی شناسید می توانید قبل از مراجعه به گلفروشی برای خرید، گلهای مورد نظر را از گلسوری گل شاخه بریده پیدا کنید.

لوازم ساخت باکس گل
  • جعبه گل
  • اسفنج گل آرایی
  • سلفون یا پلاستیک زخمی
  • ربان
  • قیچی و چاقی
  • گل های مورد علاقه (ما از گلهای رز و لیسانتوس استفاده کرده ایم)
  • برگ های جانبی و تزئینی

مطلب مرتبط: آموزش گل‌آرایی گل در گلدان

اسفنج گل‌آرایی را می توانید از گل‌فروشی‌ها ویا بازار‌های گل تهیه کنید. ( اگر در تهران هستید بازار گل محلاتی یا امام رضا گزینه‌های مناسبی هستند) اما در زمان خرید دقت کنید که اسفنج گل‌آرایی مخصوص گل‌های طبیعی باشد چون اسفنج  دیزاین گل‌های مصنوعی و طبیعی با هم متفاوتند.

اسفنج های وارداتی کیفیت بالاتری دارند و آب را بیشتر در خود حفظ می کنند و گل‌ها برای مدت بیشتری در باکس شما تازه می‌مانند. اگر چه اسفنج های ایرانی نیز به نسبت کیفیت مطلوبی دارند.

برای گل و برگ‌های داخل باکس هم از چند نوع برگ به رنگ‌ها و شکل‌های مختلف و گل لیسیانتوس، یاس و رز‌سفید استفاده می کنیم. برگ‌ها نقش پرکننده را دارند یعنی فضای خالی بین گل‌ها را پرمی کنند.

مطلب مرتبط: چطور در تهران گل سفارش دهم؟

اسفنج گل آرایی

چند ساعت قبل از شروع کار، اسفنج را در ظرف پراز آب قرار دهید تا کاملا آب را به خودش جذب کند و سنگین شود. هر چه اسفنج شما جذب بالاتری داشته باشد گل‌ها برای مدت طولانی‌تری آبرسانی می‌شوند.

سلفون شفاف را طوری داخل باکس بگذارید که تمام قسمت‌های داخلش را بپوشاند. هدف از گذاشتن سلفون این است که رطوبت اسفنج به دیواره و کف باکس نفوذ نکند و باکس شما از فرم اصلی خارج نشود.

حالا اسفنج خیس را به آرامی داخل باکس بگذارید. اسفنج باید داخل باکس را پرکند و داخل باکس جا به جا نشود. سپس قسمت‌های اضافی سلفون را ببرید تا کاملا در باکس شما فیکس شود.

نکته: اگر اندازه‌ی اسفنج با اندازه‌ی داخل باکس یکی نیست، از قبل آن را با چاقو یا قیچی ببرید و اندازه کنید.

نکته: درهنگام گذاشتن اسفنج مراقبت باشید که آن را فشار ندهید چون به سرعت خرد می شود.

حالا نوبت به گل‌ها می‌رسد. شاخه‌ی گل‌ها را حداقل به اندازه‌ی نصف ارتفاع باکس کوتاه کنید و برگ‌های اضافی را از ساقه‌های گل و برگ‌ها جدا کنید. بهتر است حداقل ۶ سانتی‌متر از پایین ساقه بدون برگ باشد تا ساقه‌ها به راحتی در داخل اسفنج فرو بروند. البته به سایز جعبه گل شما هم بستگی دارد.

روش ساخت جعبه گل هدیه

ابتدا برگ‌ها را به صورت یک نواخت در اسفنج فرو کنید و هراز گاهی باکس گل را از دور ببینید تا برگ‌ها به صورت قرینه و یکنواخت در باکس قرار بگیرند. و برخی بالا و برخی پایین نباشد. با سلیقه خودتان می توانید کمی برگ های و گلهای کناری و دور باکس گل را پایین تر قرار دهید تا به اصلاح باکس گل شما شکل قارچی به خود بگیرد.

بعد از تمام شدن برگ‌ها،‌ نوبت به گل‌ می رسد. انتخاب نوع و رنگ گل‌ها با خودتان است. اما پیشنهاد می کنیم از ترکیب رنگ های در یک طیف استفاده کنید با باکس گل مینی مال تری داشته باشید.

طوری گل‌ها را قرار دهید که در تمامی قسمت‌های باکس به صورت یک‌نواخت قرار گرفته باشند.

دوباره کار را از دور نگاه کنید و دقت کنید که اسفنج از هیچ زاویه ای پیدا نباشد و همه‌ی گل و برگ‌ها تقریبا به صورت قرینه و یکنواخت در باکس قرار گرفته باشند.

وقتی که مطمئن شدید که  چینش گل‌ها به صورت دلخواه درآمده است، ربان را دور باکس بپیچید و به صورت پاپیونی گره بزنید. استفاده از ربان اجباری نیست و اگر دوست ندارید می توانید از آن استفاده نکنید.

خب کار ما تمام شد. این باکس گل یک هدیه زیباست که با قیمت بسیار پایین‌ تر از آن چیزی که در گل فروشی‌ها می توان خرید تهیه شده و مهم تر از آن که با دستان شما ساخته شده است. و حال بهتر است مطلب راهنمای نگهداری از باکس گل و سبد گل را مطالعه کنید تا بتوانید از باکس هایی که هدیه میدهید یا هدیه میگیرد به خوبی نگهداری کنید.

شما همچنین می‌توانید از نمونه‌های مختلف باکس گل که در زیر آورده شده است برای درست کردن یک باکس هدیه زیبا ایده بگیرید.

مطلب مرتبط: گل آرایی با گل لاله

اما اگر زمان کافی برای ساختن باکس ندارید می توانید ازلینک زیر باکس‌های آماده گل‌ستان را سفارش دهید.

حرف پایانی

در این مطلب سعی کردیم روش ساخت یک باکس گل زیبا برای هدیه را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در تهران گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

۳ نظرات
  1. ماریا می گوید

    بسیار زیبا وشیک

    1. گل‌ستان می گوید

      ممنون از شما (:

  2. کاوه می گوید

    با سلام ، خوبه ولی طرح ها و تنوع کم هستش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.