خرید گل شاخه بریده تازه با ارسال فوری و رایگان

آبی کلاسیک (نفتی) رنگ سال 2020 انتخاب شد – رنگ 1399 پنتون

زمان مطالعه: 12 دقیقه

همه چیز در مورد رنگ سال 2020

حتما برای شما هم سال است که رنگ سال 2020 چه رنگی است؟
رنگ منتخب 2020، رنگی نیست جز : آبی کلاسیک!
رنگ آب کلاسیک نمادی برای اعتماد به نفس و ارتباطی صحیح و موثر با محیط است!
این رنگ زیبا و فریبنده، نماد آرزوهای ماست، آرزوهایی برای ساختن آینده ای مطمئن و قابل اعتماد در جهان. همان آینده ای که این روزها کمتر دیده می شود مخصوصا در این آبان غم انگیز و پر حادثه در ایران. قطعا برای ما ایرانی ها آبی کلاسیک بهترین انتخاب برای رنگ سال 2020 و 1399 می باشد. با گُل سِتان همراه باشید تا بیشتر تا علت آن را بیشتر متوجه شویدو با رنگ سال آشنا شوید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

آب کلاسیک (آبی نقتی) – PANTONE 19-4052

این آبی ماندگار و باشکوه، در عین سادگی بسیار زیباست. این رنگ شبیه به آسمان آبی هنگام غروب است، و بدون شک چشم هر بیننده ای را به خود خیره می‌کند.
طبق بررسی‌هایی که از دیدگاه روانشناسی روی این رنگ انجام شده، آبی کلاسیک برای روح و ذهن انسان رنگی آرامش بخش است و در این روزهای پر آشوب جهان و ایران می توان همه ما را به آرامش دعوت کند و شاید این آبان تلخ را از یاد ما ببرد. این رنگ آبی با همراه داشتن احساس صلح، آرامش روح ما را فراهم می‌کند؛ طوری که یک ذهن شلوغ با دیدن این رنگ به آرامش می‌شود و انگار این رنگ به عنوان پناهگاهی برای فرار از اضطراب و مشغله انتخاب شده است.

این رنگ به تمرکز ذهن کمک می‌کند و درست مانند یک ذره بین زیر نور آفتاب ، افکار پراکنده ذهن را در یک نقطه جمع می‌کند و این نقطه چیزی نیست جز آرامش!
در عین حال با منعکس کردن درجه خاصی از رنگ آبی، احساس پشتکار را در شما تحریک میکند.

ما امروزه در دوره ای زندگی می کنیم که که بیشتر از هر زمان داشتن حس اعتماد به آینده و وفاداری نیاز داریم. این رنگ آبی همان القا کننده همان حس اعتماد به آینده و آرامش است. یک آبی قابل اعتماد که همیشه می‌توانید روی آن حساب کنید.
یک آبی بدون مرز و زیبا، نمادی از گستردگی آسمان پهناور و خوش رنگ غروب است و شاید این رنگ ما را تشویق می‌کند تا افق دیدمان را بازتر کنیم، عمیق‌تر فکر کنیم، سطح فکریمان را بالاتر ببریم و جریانی از روابط خوب و موثر را در زندگی خود ایجاد کنیم.

جملاتی از مدیر اجرایی موسسه پنتون Leatrice Eisemen
رنگ سال 1399
PANTONE COLOR OF THE YEAR 2020 – 19-4052 Classic Blue

چرا رنگ آبی کلاسیک به عنوان رنگ امسال (2020) انتخاب شد؟

امروزه همه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی با پیشرفت سرسام‌آور خود، هر لحظه در حال رقابت با انسان‌هاست و هوش مصنوعی تلاش می‌کند تا حد ممکن تمام جزییات روح و روان انسان‌ها را پیدا کند و آن‌ها را با دنیایی از پیچیدگی و ناامنی روبرو کند. بنابراین به سادگی متوجه می‌شوید که چرا ما به سمت رنگ‌هایی جذب می‌شویم که صادق هستند و احساس امنیت را در ما به وجود می‌آورند. این آبی کلاسیک زیبا، هیچ نشانی از خشم و خشونت ندارد و هرگز از تماشای آن احساسی جز آرامش و راحتی نخواهید داشت.
مطمئنیم که این رنگ صلح آمیز، در تمام دنیا مورد استقابل قرار خواهد گرفت و با حضور خود در سال جدید، موجی از صلح و آشتی را با خود به همراه خواهد داشت.

سایر رنگ‌های 2020، چه رنگهایی هستند؟

حالا که اطلاعات کافی در مورد این رنگ زیبا پیدا کردیم، احتمالا دوست دارید بدانید که این رنگ از چه منبعی الهام گرفته شده است؟
همانطور که گفتیم، خانم “پرسمن” معاون این موسسه بزرگ است. ایشان در یک فشن شویی در لاس وگاس، به صورت مخفیانه راز انتخاب این رنگ را برای یکی از حاضرین برملا کرده است!

پرسمن اعلام کرد که تمام رنگ‌های انتخابی برای سال 2020، برگرفته از دریا خواهند بود.
پرسمن در همایش رسمی، اعلام رنگ موسسه پنتون گفت : آبی رنگ اصلی است و قهوه ای هم امسال رنگ مهمی است، طیف‌های رنگ قهوه‌ای با توجه به جلبک‌های دریایی و تخته‌سنگ‌های ساحلی انتخاب شده است. علاوه بر این دو رنگ دریایی، طبق گفته او، رنگ‌های سفیدی که شبیه به دانه‌های ماسه هستند و رنگ سبز نزدیک به جلبک‌های دریایی هم نقش مهمی در ترکیب رنگ امسال ایفا می‌کنند. اگر حضور ذهن داشته باشید رنگ سال 2019 هم از طبیعت دریا برگفته شده بود.

رنگ آب دریا رنگ سال

رنگ سال را چه کسی انتخاب می کند؟

رنگ‌های برتر هر فصل و رنگ منتخب سال موسسه بزرگ پنتون انتخاب و اعلام کرده و ضمن پیش‌بینی رنگ‌های محبوب جهانی، به کمپانی‌ها و کارخانه‌های برند و بزرگ پیشنهاد می‌کند تا با انتخاب این رنگ‌های برتر محصولات خود را برای بازار تقاضای جهانی آماده کنند و تولیدات و طراحی‌های خود را با این رنگ‌ها هم‌سو کنند. اینکه رنگ سال 2020 چه رنگی است برای برای بسیاری از کمپانی ها برند از اهمیت بالیی برخوردار است، به همین خاطر شرکت پنتون با اعلام رنگ‌های مناسب برای هر فصل و بررسی آن‌ها از نظر روانشناسی، با نظر سایر کمپانی‌ها و برندهای مطرح جهان بهترین رنگ را انتخاب می کند، انتخاب این رنگ بتوانید بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد. تا برند‌ها هم بتوانند با استفاده از احساسات پنهان شده در این رنگ‌ها برای تعیین سیاست‌های کلی محصولات خود بهره ببرند.

معرفی شرکت پنتون

شاید بهتر باشد کمی در مورد رنگ‌های اعلام شده توسط موسسه پنتون بیشتر بدانیم،
حدود بیست سال است که رنگ سال اعلام شده توسط موسسه پنتون، اکثر صنایع، محصولات و سیاست‌های تجارتی سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است. صنایعی مانند مد، لوازم منزل و حتی صنایع تولیدی بزرگ‌تر مانند بسته بندی محصولات و حتی طراحی‌های گرافیکی!

روند انتخاب رنگ سال توسط پنتون، پروسه ای دقیق و نیازمند مقایسه و بررسی‌های بازار روز جهانی است. هر سال با نزدیک شدن به سال جدید، متخصصین رنگ شناسی در این موسسه تمام اتفاقات، حوادث و محصولات دنیا را بررسی می‌کنند و به دنبال رنگی می‌گردند که بتواند تاثیری موثر و چشمگیر بر جهان بگذارد. این بررسی‌ها می‌تواند شامل صنعت‌ سرگرمی‌های مختلف و تولیدات فیلم، هنر و هنرمندهای مختلف، صنعت مد و پوشاک، تمام شاخه‌های طراحی، حتی مقصدهای محبوب گردشگری و تحولات اقتصادی فرهنگی جهان باشد.
تاثیری که رنگ‌ها بر جهان می‌گذارند را دست کم نگیرید! این تاثیر می‌تواند جرقه ای باشد برای پیدایش تکنولوژی‌های تازه. و یا باعث ایجاد تحولی در مواد اولیه و بافت و ساختار محصولات تولیدی شود. قطعا این رنگ تاثیری مهم بر رنگ بندی شبکه‌های مجازی و حتی مسابقات ورزشی و کنفرانس‌های مهم و بین المللی خواهد داشت.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

رنگ آرامش بخش برای شروع هر دهه!

رنگ انتخابی 2020، داستان جالبی هم دارد. حدود 20 سال پیش، یعنی در آستانه سال 2000، رنگ منتخب سال نیلی تیره بود. رنگی اصیل که تداعی کننده هیجانی خاص برای آغاز هزاره ای جدید بود و احساسی تاریخی در همه ایجاد می‌کرد. تاثیر این رنگ به حدی بود که تقریبا در تمام موضوعات جهان نفوذ کرد. از مد و پوشاک گرفته تا تولیدات کارخانه‌های صنعتی.

به همین دلیل، دور از انتظار نبود که پنتون، در آستانه شروع دهه‌ای جدید باز هم به سراغ خانواده آبی برود. دهه‌ای که با خودش موجی از تغییرات، ترس، امید و اتفاقات جدید خواهد آورد.
” به نظر ما، امسال از نظر احساسات غالب جهانی و آشفتگی‌ ملت‌ها، بسیار شبیه به سال 2000 است. اگر اتفاقات تاریخی این دوران را بررسی کنید، حتما به این موضوع پی خواهید برد. به همین دلیل باز هم پنتون رنگ آبی کلاسیک را انتخاب کرده است تا رنگ سال 2020 باشد.

اینکه رنگ سال 2020 چه رنگی است از اهمیت بالایی برخوردار بود و رنگ انتخابی پنتون، شروع 2020 را آسان‌تر کرد! اگر تمایل دارید همه چیز را در مورد این رنگ بدانید، با گُل سِتان همراه باشید.
بدون شک شروع سال جدید، همیشه با چالش‌ها و تغییرات بزرگی همراه است. اینبار هم موسسه رنگ پنتون، با انتخاب یک رنگ هیجان انگیز دیگر برای سال پیش رو حال و هوایی تازه به این روزها بخشیده است. همانطور که متوجه شده‌اید رنگ امسال پنتون، آبی است، اما نه یک آبی معمولی، بلکه آبی خیره کننده‌ی کلاسیک!
با نگاه کردن به این نیلی خوش رنگ، هم به یاد مقاومت و وفاداری می‌افتید و هم احساس خاص کلاسیکی را تجربه می‌کنید. او ترکیبی است از گرگ و میش آسمان به هنگام غروب، آب‌های آرام دریا و یا یک ظرف پر از بلوبری‌های تازه!

صحبت‌های معاون اجرایی پنتون با مجله تایمز

این آبی بسیار اطمینان بخش است و سرشار از آرامش و اعتمادبه نفس است، بدون شک این رنگ به برقراری ارتباط‌ موثر بین انسان‌ها کمک خواهد کرد.

این حرفی بود که Laurie Pressman، معاون موسسه رنگ پنتون به مجله تایمز گفته است.
Laurie Pressman معاون اجرایی موسسه پنتون

معاون پنتون اعلام کرد که به عقیده موسسه پنتون، این رنگ به خوبی نشانگر، یک اعتماد دو طرفه، راستگویی، استواری و باور داشتن به یکدیگر است. تمام این فاکتورها در این دنیای پراسترس و پرشتاب امروزه مورد نیاز هستند.
” این رنگ، برگرفته از هوای گرگ و میش آسمان است. آن را با تاریکی آسمان شب اشتباه نگیرید. آبی کلاسیک رنگی عمیق و تفکر برانگیز است. اما در عین حال خیلی عمیق و رمز آلود هم نیست که باعث سردرگمی شود. ”
پرِسمَن گفت “رنگ امسال با عواطف و اضطراب ما صحبت و آن‌ها را درگیر می‌کند. وقتی شما به غروب خورشید نگاه می‌کنید، روز هنوز تمام نشده است. پس احتمالا فکر می‌کنید که چه اتفاقاتی در ادامه روز برای شما خواهد افتاد؟ به همین دلیل است که می‌گوییم هوای غروب، اطمینان بخش است و در عین حال شما را به فکرهای عمیق فرو نمی‌برد.”

علاوه بر این، به نظر می‌رسد این رنگ مخصوص این دوره ای است که ما در آن زندگی می‌کنیم دوره ‌ای که در جنسیت انسان ها در آن مطرح نیست! این رنگ هم محدود به جنسیت خاصی نیست و توسط تمام انسان ها با هر جنسیتی و در تمام فصل‌ها قابل استفاده است. پس همه مردم می‌توانند به راحتی در تمامی روزهای سال از آن استفاده کنند. همچنین رنگ نیلی خاص آن به وفور در طبیعت دیده می‌شود. همین طبیعی بودن و حضور این رنگ در طبیعت باعث محبوبیت بیشتر این رنگ شده است. همانطور که درسال گذشته هم رنگ مرجانی در بین دوستداران طبیعت بسیار محبوب شده بود.

در حالی که عده ای از منتقدین باور دارند که این رنگ یک رنگ قدیمی و نوستالژیک است، موسسه پنتون اعتقاد دارد که اگرچه آبی کلاسیک ممکن است کمی خاطره انگیز باشد، اما هرگز قدیمی نیست و کاملا امروزی و معاصر است. به عقیده آن‌ها، این رنگ هرگز قدیمی نمی‌شود و در هر دوره ای به روز و جذاب است. مثلا ممکن است امسال یک ژاکت آبی رنگ به مد روز تبدیل شود، در حالی که همان ژاکت با خط‌های سفید، سال‌ها پیش توسط طراح آمریکایی Ralph Lauren ( رالف لورن ) تولید شده بود.

رنگ مد فشن سال 2020

ما ترجیح می‌دهیم به گذشته و مدهای کلاسیک برگردیم. چون در دنیای امروز، همه چیز بی‌نظم و پر از هرج و مرج شده است. البته هدف این نیست که دقیقا کاری را انجام دهیم که در گذشته کرده بودیم، فقط می‌خواهیم آن را احیا کنیم

موسس پنتون

امسال با رنگ های آبی کلاسیک که ترند روز دنیا هستند سالن های زیبایی در حال و هوای برفی زمستان به استقبال این رنگ آرام خواهند رفت.

رنگ آرایشی سال 2020 آب کلاسیک

کد رنگ سال 2020

کد RGB
15 R
76 G
129 B
کد HEX/HTML
#0f4c81

حالا که می دانید رنگ سال 2020 چه رنگی است ، با اطمینان خاطر می توانید فردا صبح لوازم دکوراتیو به رنگ آب کلاسیک خود را از کمدها بیرون بیاورید و در کمد لباس های خود به دنیال این رنگ آرامش بخش باشید.

مطلب مرتبط: رنگ سال 2019 چه رنگی است؟

چند ایده برای به روز کردن دکوراسیون منزل با رنگ سال 2020

چگونه طیف‌های رنگ سال را با هم ست کنیم؟

با توجه به تنوع رنگی که موسسه پنتون اعلام کرده:
اعلام رنگ موسسه پنتون گفت : آبی رنگ اصلی است و قهوه ای هم امسال رنگ مهمی است، طیف‌های رنگ قهوه‌ای با توجه به جلبک‌های دریایی و تخته‌سنگ‌های ساحلی انتخاب شده است. علاوه بر این دو رنگ دریایی، طبق گفته او، رنگ‌های سفیدی که شبیه به دانه‌های ماسه هستند و رنگ سبز نزدیک به جلبک های دریایی هم نقش مهمی در ترکیب رنگ امسال ایفا می‌کنند.

چگونگی هماهنگ کردن این رنگها در کنار هم، کلید اصلی مسئله است!
طبق گفته خانم پرسمن، استفاده از رنگ‌های اقیانوسی برای ساخت لایه‌ها در دکوراسیون و یا بافت لباس ها، ترکیب خاصی ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، همه چیز مانند دریا صاف و آرامش بخش خواهد بود.
ما رنگهای انتخابی سالهای قبل پنتون را بررسی کردیم تا ببینیم آیا رنگی با این مشخصات پیدا می‌کنیم یا خیر. به نظر می‌رسد در روزهای آینده، هفته فشن پنتن رنگهای دیگری را هم معرفی کند و تقریبا مطمئنیم که رنگ صورتی و مرجانی سال‌های گذشته، تماما جای خود را به آبی و سبز دریایی خواهند داد.


یعنی در سال 2020، شاهد صورتی و درجه‌های مختلف او نخواهیم بود. بنابراین انتظار می‌رود رنگهای خنثای اقیانوسی، تا چند سال بعد هم محبوب و مورداستفاده باشند. پس بهتر است شما هم کمی با مد حرکت کنید و چند المان اقیانوسی به دکور منزل خود اضافه کنید.

ایده برای رنگ سال دکوراسیون

چند ایده برای به روز کردن دکوراسیون منزل با رنگ سال 2020

اتاق نشیمن با رنگ سال 2020
ترکیبی از آبی و سبز، یک احساس اقیانوسی خاصی به این اتاق نشیمن مدرن داده است.
اتاق خواب با رنگ دریایی سال
یک اتاق خواب زیبا، با حال و هوایی ساحلی که از رنگ‌های نیلی و آبی کم رنگ تشکیل شده است.

برای انتخاب گیاه مناسب برای هر فضای از خانه خود حتما مطلب روش چیدمان گلها در خانه را بخوانید

رنگ آبی کلاسیک، سبز دریایی و کمی زرد ، یک گوشه دنج آرامش بخش در هر فضایی برای شما ایجاد می‌کند.

منابع استفاده شده:
Color of the year 2020
Pantone’s Color of the Year Is a Comforting Start to 2020

حرف آخر

در این مطلب همه چیز را درباره رنگ سال 2020 یعنی آبی کلاسیک برای شما بیان کردیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست یا اگر نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره تخصصی و فوق تخصصی گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی و همچنین خدمات اجرای دیوار سبز در منزل توسط تیم گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.