ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

گل و گیاه مناسب هدیه روز مادر

زمان مطالعه: 10 دقیقه

هر ساله مردم در سراسر جهان روز مادر را جشن می‌گیرند. در این روز آدم‌ها سعی می‌کنند تا زنان اطراف خود را با هدیه‌ای خوشحال کنند و به آن‌ها بگویند که چقدر دوستشان دارند و برایشان مهم هستند. این زنان می‌توانند مادر، خاله، عمه، مادرخوانده و هر زن دیگری باشد که گاهی یا همیشه از ما مراقبت کرده است.
هدیه‌های مختلفی وجود دارد که در این روز می‌توانید به مادرتان بدهید. بعضی از آن‌ها لذتی لحظه‌ای دارد مانند میوه، عطر یا دسته‌گلی زیبا و بعضی دیگر ماندگاری بیشتری دارند مانند ساعت، زیورآلات یا هدیه‌ای دست ساز که می‌تواند برای سال‌ها، یادآور روزی خوب باشد.
با خرید گل روز مادر می‌توانید هدیه‌ای با طراوت و سال‌ها خاطره‌ای خوب از روزی خوب را به یاد مادرتان بیاورید.
در این مقاله با گُل سِتان همراه باشید تا درباره گیاه مناسب هدیه روز مادر اطلاعاتی کسب کنید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست مطالب این مقاله:


چرا گیاه خانگی برای هدیه روز مادر انتخاب خوبی است؟

شاید بپرسید چرا باید گیاه را به عنوان هدیه روز مادر در نظر بگیرید. دلایل زیادی برای این‌کار وجود دارد:

  • گیاهان موجواتی زنده هستند که نفس می‌کشند، بزرگ می‌شوند، تغییر می‌کنند و می‌توانند جریان زندگی و پویایی را به محل زندگی بیاورند.
  • گیاهان زیبایی را به خانه می‌آورند و می‌توانند رنگ‌هایی زیبا را به محیط اضافه کنند.
  • آن‌ها به مراقبت کمی نیاز دارند و برخلاف گیاهان مصنوعی که هیچ مراقبتی نیاز ندارند باعث ایجاد حس مسئولیت می‌شوند.
  • آن‌ها مانند حیوانات خانگی به مراقبت و مواظبت دائمی نیاز ندارند و تنها چیزی که می‌خواهند آب، خاک خوب و نور است. چیزهایی که با آن صاحب خود را درگیر فعالیت می‌کنند اما نه آنقدر که باعث گرفتاری دائم او شوند.
  • بر خلاف دسته گل یا گل‌های شاخه بریده می‌توانند سال‌ها زنده بمانند و خاطرات خوبی را یاوآوری کنند.
  • هدیه دادن یک گیاه خاص می‌تواند مادر شما را غافلگیر کند و چیزهای جدیدی را برای او به همراه آورد.
  • خرید گیاهان خانگی از خرید دسته‌گل به صرفه‌تر و ارزان‌تر است و ماندگاری بیشتری دارد.
هدیه به مادر


انتخاب گیاه مناسب هدیه روز مادر

گیاهان زیادی است که می‌توان برای روز مادر انتخاب کرد و با قرار دادن آن‌ها در گلدانی زیبا نشان داد که چقدر برای او ارزش قائل هستیم.
انتخاب گیاه مناسب برای مادرتان چیزی است که خودتان باید به آن برسید زیرا هر کس روحیات، شخصیت و شرایط متفاوتی دارد. اما به طور کلی برخی موارد وجود دارد که می‌توانید قبل از خریدن به آن توجه کنید:

  • گیاهان خانگی اندازه‌های مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها مانند ساکولنت‌ها کوچک هستند و می‌توانند لبه پنجره زندگی کنند و برخی دیگر مانند نخل‌ها بزرگتر هستند و ممکن است گوشه یک اتاق را کاملا اشغال کنند. در هنگام خرید باید به فضای قابل استفاده در خانه توجه کنید و گیاهی را تهیه کنید که امکان قرارگیری در آن فضا را داشته باشد.
  • نگهداری از برخی گیاهان بسیار ساده است و می‌توانند هفته‌ها بدون آب زندگی کنند که آن‌ها را تبدیل به هدیه‌ای مناسب برای مادران تازه‌کار می‌کند. اما اگر فردی باتجربه و حرفه‌ای است شاید بخواهید گیاهی خاص‌تر برای او بخرید که مهارت‌های باغبانی او را به چالش بکشید و حس باغبانی او را تقویت کنید.
  • اگر مادر شما زیاد به سفر می‌رود نباید گیاهی برای او انتخاب کنید که نیاز به مراقبت دائمی دارد. باید مراقب باشید گیاهی انتخاب کنید که نیاز به مراقبت هر روزه نداشته باشد.
  • برای مادرانی که عاشق آشپزی هستند گلدانی انتخاب کنید که پر از سبزیجات خوراکی مانند ریحان، آویشن و رزماری باشد.
  • اگر مادر شما به میوه یا صیقی‌جات علاقه دارد می‌تواند گلدانی زیبا که در آن بادمجان، فلفل یا توت فرنگی است انتخاب کنید. همچنین ترکیب گوجه فرنگی، ریحان و برگ چغندر نیز گلدانی زیبا می‌سازد.
  • شاید مادر شما علاقه به گل‌های زینتی دارد پس برایش گلدانی از گل‌های تزئینی با رنگ‌های مورد علاقه‌اش بخرید.
  • بعضی مادران، باغبانانی حرفه‌ای هستند که باید برایشان گیاهانی چند ساله خرید که بتوانند سال‌ها از آن نگهداری کنند و لذت ببرند و شاید حتی آن‌ها را تکثیر کنند و در باغچه بکارند.
  • برای کسانی که تاره مادر شده‌اند باید بدانید که آن‌ها دغدغه‌های زیادی دارند و به زور می‌توانند یک غذای راحت بخورند چه برسد به اینکه از گیاه مراقبت کنند اما این به آن معنی نیست از هدیه گرفتن یک گیاه خانگی خوشحال نشوند. بهترین گیاه خانگی برای این دسته مادران گیاهانی است که نگهداری خیلی کمی نیاز دارند، مانند سانسوریا
  • برای مادرانی که حیوان خانگی دارند باید گیاهی تهیه کنید که آسیبی به حیوان خانگی‌شان نزند. بعضی از گیاهان برای حیوانات خانگی به شدت سمی است پس می‌توانید با خواندن مطلب راهنمای گیاهان سمی و غیر سمی برای حیوانات خانگی ، هدیه‌ای مناسب برای آن‌ها تهیه کنید.
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان


طراحی گلدان

زمانی که چند گیاه را در گلدان می‌کارید به نکات زیر توجه کنید:

  • بلندترین گیاه را در مرکز گلدان بکارید این کار باعث می‌شود روی بقیه گیاهان سایه نندازد و فضای کافی برای رشد داشته باشد.
  • گیاهی که به نگهداری کمتری نیاز دارد را در گوشه بکارید.
  • گیاهان کوتاه‌تر را در اطراف گیاه بلندتر بکارید تا فضای خالی اطراف آن را پر کنند.
  • می‌توانید برای چشمگیرتر شدن هدیه خود چیزهای بیشتری را با گلدان همراه کنید. کارت تبریک روز مادر که در آن احساس خود را به مادرتان نوشتید گزینه‌ای است که حتما باید مدنظر داشته باشید.
  • لوازمی مانند ظرف آب‌دهی، دستکش یا ابزار باغبانی چیزهایی است که قرار دادن آن در کنار گلدان باعث خوشحالی بیشتر مادرتان خواهد شد.

مطلب مرتبط: ایده‌هایی برای انتخاب هدیه ی روز مادر

یکی از بهترین و زیباترین هدایا برای تمام مادران، گلها هستند! گل همیشه تحسین برانگیز است. می‌توانید هر گلی را طبق سلیقه مادر خود انتخاب کنید.
در ادامه چند گیاه مناسب هدیه روز مادر را معرفی می‌کنیم:

1-آزالیا(Azaleas)

این گل زیبا یکی از بهترین هدیه‌ها برای روز مادر است زیرا گل‌دهی آزالیا نزدیک به روز مادر است.
این گیاه بسیار تشنه است و نیاز به آب‌دهی زیاد دارد مخصوصا زمانی که در فصل گل‌دهی است. نباید اجازه دهید خاک این گیاه خشک شود و بهتر است هرازگاهی خاک را تا جایی خیس کنید که بر روی خاک حباب تشکیل شود. این کار باعث می‌شود رطوبت مورد نیاز گیاه برای گل دادن تامین شود.
آزالیا رنگ‌های زیادی دارد از صورتی و بنفش پر رنگ گرفته تا سفید، به همین خاطر می‌توانید رنگ دلخواه مادرتان را تهیه کنید.

ارکیده

2-ارکیده(Orchids)

گیاهی مشهور که می‌توانید آن‌ها در رنگ، اندازه و شکل‌های مختلف پیدا کنید. انواع مختلف ارکیده از سیمبیدیوم تا ارکیده شاپرکی به راحتی در تمام فروشگا‌ه‌ها پیدا می‌شود.
ظاهر چشم‌گیر این گل زیبا می‌تواند آن‌را تبدیل به یک هدیه عالی برای روز مادر کند.
ارکیده‌ها به نگهداری سختشان معروفند اما اگر شما بدانید این گیاه چه چیزی نیاز دارد نگهداری از آن اصلا سخت نیست.
ارکیده به نور زیاد و غیر مستقیم و رطوبت بالا نیاز دارد. بهتر است این گیاه را در گلدانی شفاف نگهداری کنید تا نور به ریشه‌های گیاه برسد. آب دادن زیاد به این گیاه باعث آسیب دیدن آن می‌شود و باید زمانی به آن آب داد که ریشه‌هایش به جای سبز، کدر و طوسی شده باشد. برای نگهداری اصولی تر از گل ارکیده، مطلب روش مراقبت و نگهداری گل ارکیده گلدانی را مطالعه کنید.
اگر مادر شما عاشق مد و فشن است و با ترندهای روز هماهنگ است، خرید ارکیده با رنگ‌های جذاب و پردرخش خود می‌تواند هدیه مناسبی برای ایشان باشد. این گل به عنوان یکی از جذاب‌ترین گلهای دنیا شناخته می‌شود و دارای تنوع بالایی در نوع و رنگ است. آن حتی یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی نیز هست! اگر هنوز نمی‌دانید که چه رنگی را انتخاب کنید، صورتی را امتحان کنید. ارکیده صورتی نماد زیبایی، ظرافت، شکوه و زنانگی است.

3-گل داودی(Chrysanthemums)

وقتی گیاهی به گلدان مادر معروف است پس حتما گیاه مناسب هدیه روز مادر است.
وقتی این گیاه به عنوان یک گل شاخه بریده باشد به سرعت خراب می‌شود بنابراین در گلدان نیز باید از آن به خوبی نگهداری شود تا گل‌های آن برای مدت طولانی‌تری بماند.
گل‌های مرده را به سرعت از گیاه جدا کنید و هر زمان چند سانت بالایی خاک خشک شد به آن آب دهید. فراهم کردن نور زیاد ولی غیر مستقیم و قرار ندادن گیاه در دمای خیلی بالا یا پایین بهترین شرایط نگهداری برای گل داوودی است.
برای شناخت بیشتر گل داوودی مطلب روش کاشت و نگهداری گل داوودی را مطالعه کنید تا شرایط نگهداری و کاشت آن را بدانید.

کالانکوئه

4-کالانکوئه(Kalanchoe)

ساکولنتی گوشتی با برگ‌های همیشه سبز که گل‌های رنگی زیبایی دارد. ممکن است این گیاه ظاهر عجیبی داشته باشد اما می‌تواند به محیط خانه جذابیت و زیبایی را اضافه کند.
این گیاه بهترین هدیه برای مادرانی است که سرشان شلوغ است زیرا این گیاه نیاز به توجه خاصی ندارد اما در عوض گل‌های زیبایی را به مادرتان هدیه می‌کند.
نگهداری از کالانکوئه بسیار ساده است و می‌تواند برای سال‌ها گل‌دهی را تکرار کند و هر سال مادر شما با دیدن گل‌های آن لذت ببرد.
این گیاه دوست دارد در کنار پنجره‌ای با نور زیاد باشد و از آفتاب شدید بعد از ظهر در امان باشد زیرا باعث سوختن برگ‌هایش می‌شود.
بعد از پایان دوره گل‌دهی می‌توانید کمی آن را هرس کنید و میزان آب‌دهی را کم کنید تا گیاه برای گل‌دهی در بهار بعدی آماده شود.
بزرگترین مشکل در نگهداری کالانکوئه آب‌دهی زیاد است. زمانی به گیاه آب دهید که خاک آن کاملا خشک شده باشد و در زمستان میزان آب‌دهی را کم کنید.

مطلب مرتبط: روش نگهداری گیاه کالانکوئه (Kalanchoe) و بررسی مشکلات گیاه

5-رز(rose)

خرید گل رز به عنوان یک هدیه کلاسیک و همیشه زیبا، می‌تواند نشان دهد مادر شما چقدر برایتان مهم است.
شما می‌توانید این گیاه را در اندازه و رنگ‌های مختلف و به صورت کاشته شده در گلدان بخرید و خیالتان راحت باشد که نیاز به آب‌دهی زیادی ندارد. آب‌دهی زیاد باعث پوشیدن ریشه‌های گیاه خواهد شد. گل رز همچنین از دمای زیاد خوشش نمی‌آید به همین خاطر بهتر است گیاه را در محلی سردتر قرار دهید مانند ایوان یا پاسیو.
بعد از اولین گل‌دهی می‌توان این گیاه را در بیرون خانه و در داخل زمین کاشت و گیاهی بلندتر و قوی‌تر داشت.
ز کاملا کلاسیک است؛ به همین علت برای مادرهایی که کمی سنتی‌تر هستند بهتر است. رز قرمز را فراموش کنید، زیرا معمولا با عشق و مفاهیمی مشابه درگیر است. برای مادر، به سراغ رز صورتی بروید. این رنگ رز بیانگر تحسین، عشق و قدردانی است. سفید هم مناسب است، چون خلوص را معنا می‌کند. رزهای کرمی هم می‌گویند که شما همیشه به یاد مادر خود هستید.

گل یاس

6-یاس(jasmine)

یکی از معروف‌ترین گل‌ها که می‌توان آن را در گلدان نگهداری کرد. این گیاه با عطر زیاد و شامه‌نوازش می‌تواند هدیه‌ای عالی برای مادرتان باشد. در هنگان خرید این گیاه دقت کنید زیرا برخی از گونه‌های جدید این گیاه ممکن است عطر زیادی نداشته باشند.

یکی از بهترین و زیباترین هدایا برای تمام مادران، گلها هستند! گل همیشه تحسین برانگیز است. می‌توانید هر گلی را طبق سلیقه مادر خود انتخاب کنید، ما این گلها را پیشنهاد می‌کنیم:

6-لاله

لاله معانی مختلفی دارد، و هر معنی با یک رنگ خاص نمایان می‌شود.
بنفش نماد شکوه است، اما لاله قرمز عشق حقیقی را بیان می‌کند.
صورتی معمولا برای بیان اهمیت و توجه استفاده می‌شود، در حالی که لاله سفید هم می‌تواند نماد خوشنودی باشد و هم عذرخواهی.
اگر از رنگ‌ها بگذریم، تنوع خود لاله‌ها هم بسیار زیاد است. خیلی مهم نیست که چه رنگ و نوعی از لاله را انتخاب می‌کنید، مهم این است که لاله همیشه دنیایی از زیبایی و احساسات مثبت را به همراه می‌آورد.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

7-میخک

میخک نیز مانند لاله، رنگ‌های مختلفی دارد. در این بین، میخک صورتی به صورت ویژه بیانگر عشق مادرانه است. میخک سفید، عشق بی‌قید و شرط و خوشبختی را بیان می‌کند. به نظر ما صورتی و سفید برای هدیه دادن به مادر مناسب‌تر هستند. می‌دانید که میخک یکی از مقاوم‌ترین گل‌های شاخه‌ای است، بنابراین هدیه شما تا مدتها باقی خواهد ماند!

8-صدتومانی (پیونی)

با رنگ‌های صورتی، سفید، قرمز و حتی گاهی بنفش؛ صدتومانی یک هدیه عالی برای مادرهاست. این گل چیزهای مختلفی را بیان می‌کند: از غرور و آینده درخشان گرفته تا بیان موفقیت در ازدواج. پس اگر می‌خواهید گلی را به مادر خود هدیه دهید که همزمان اشاره‌ای به پدر خانواده نیز داشته باشد، صدتومانی را انتخاب کنید.
به علاوه، صدتومانی می‌تواند خیلی بزرگ شود! یعنی یک دسته از غنچه‌های این گل، باز می‌شود و ظاهری کم‌نظیر پیدا می‌کند. و البته، عطر آن هم بسیار عالی است.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم از گیاه مناسب هدیه روز مادر اطلاعات لازم را در اختیار شما گذاشته باشیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره ارزان گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می‌توانید از خدمات باغبانی تهران گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.