خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

33 مورد از زیباترین گل های آپارتمانی که محو زیبایی‌شان خواهید شد

زمان مطالعه: 21 دقیقه

وجود گل‌هایی زیبا در خانه رنگ و رویی تازه به خانه‌تان بخشیده و محیط را زیبا و باطراوت می‌کند. اگر به‌تازگی قصد خرید گل برای آپارتمان خود داشته و دنبال پیدا کردن زیباترین گل های آپارتمانی برای منزل خود هستید، ادامه این مطلب از وبلاگ گلفروشی آنلاین گُل‌سِتان را از دست ندهید. در این مطلب شما را با 33 تا از زیباترین گیاهان آپارتمانی آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

لیست زیباترین گل های آپارتمانی :

  1. بنفشه آفریقایی، زیباترین گل بنفش در بین زیباترین گل های آپارتمانی
  2. بنت قنسول یا گل کریسمس، قرمز دوست داشتنی
  3. ارکیده‌ها، زیباترین گل در بین گل های آپارتمانی به معنای واقعی کلمه
  4. اسپاتی فیلوم، سفید خاص
  5. بگونیا گلدار، از جمله زیباترین گیاهان آپارتمانی گل دار
  6. بروملیاد
  7. کاکتوس‌ها، زیباترین گیاهان آپارتمانی با روش نگهداری آسان
  8. کالانکوئه، عضو جدا نشدنی لیست زیباترین گل های آپارتمانی
  9. آماریلیس، از جمله جذاب‌ترین گل‌های پیازدار موجود در جهان
  10. کاکتوس کریسمس، کاکتوسی با گل‌های زیبا و اهل جنگل‌های نیمه گرمسیری
  11. ختمی، گیاه زیبای گرمسیری
  12. آنتوریوم، از جمله زیباترین گیاهان آپارتمانی با گل های قرمز
  13. گلوکسینیا، گلی از اقوام بنفشه آفریقایی
  14. ادریسی (هورتانسیا)، هدیه بهار به زمینیان
  15. سیکلامن، عضو برگ قلبی زیباترین گل های آپارتمانی
  16. کلیویا (خورشیدی)
  17. استرپتوکارپوس (پیچان‌بر)
  18. ابوتیلون داروینی
  19. اگزالیس، عضو دوست داشتنی و جذاب زیباترین گل های آپارتمانی
  20. یاسمن
  21. پرتقال زینتی (کالاموندین)، از زیباترین گیاهان آپارتمانی با شکوفه‌های سفیدرنگ و معطر
  22. شنیل
  23. مرجان مینیاتوری، ظریف اما مقاوم
  24. ایکسورا
  25. شمعدانی
  26. کالاتیا کروکاتا یا شعله جاوید
  27. نماتانتوس
  28. اسکینانتوس
  29. ناوک، گیاهی متراکم در بین زیباترین گیاهان آپارتمانی
  30. بگونیا بال فرشته
  31. بگونیا هلندی یا هیمالیس، یکی از زیباترین گل های آپارتمانی و گونه‌ای از گیاهان گلدار زمستانی
  32. بگونیا واکس (عروس)
  33. گلدان نقره‌ای (آکمه‌آ فاستیکا)، آخرین گیاه از زیباترین گیاهان آپارتمانی


1. بنفشه آفریقایی، زیباترین گل بنفش در بین زیباترین گل های آپارتمانی

مدت‌هاست که بنفشه آفریقایی، به‌عنوان گلی محبوب و از جمله زیباترین گیاهان آپارتمانی در سراسر جهان شناخته می‌شود. این گیاه با ظاهر پرپشت و متراکم خود، در امر گلدهی موفق است و تنوع بسیار بالایی در رنگ و شکل دارد. با آبیاری مناسب، رطوبت بالا، و نور درخشان (اما غیرمستقیم) خورشید، می‌توانید در طول سال چندین بار شاهد گلدهی بنفشه آفریقایی باشید. حتی اگر کمی به مهارت برسید، قادر خواهید بود تا این گل را در تمام ایام سال در حال گلدهی حفظ کنید.

گل بنفشه آفریقایی ، زیباترین گل بنفش در بین زیباترین گل های آپارتمانی
گل بنفشه آفریقایی


2. بنت قنسول یا گل کریسمس، قرمز دوست داشتنی

بنت قنسول، در نهایت اقتدار به‌عنوان محبوب‌ترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی در اغلب نقاط جهان شناخته می‌شود؛ نکته جالب این است که تقریبا تمام فروش این گیاه، در حوالی ایام کریسمس صورت می‌گیرد. شاید به‌همین‌علت است که نام دیگر آن، گل کریسمس است!

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

در سال‌های اخیر، باغبانان رنگ‌های متفاوتی از این گیاه را به بازار عرضه کرده‌اند؛ مثل صورتی، سفید و سایر رنگ‌های جدید، اما هنوز پادشاه و زیباترینِ بنت قنسول‌ها، همان بنت قنسول قرمز است. گل‌های اصلی و حقیقی بنت قنسول، ناچیز است و خیلی قابل توجه نیست- در واقع ترکیبی که ما خیلی به آن علاقمندیم، ترکیب برگچه‌های بزرگ متعددی است که دور گل را گرفته و گویی یک گل قرمز بزرگ را تشکیل داده است.

بهتر است بدانید که تنها یک باغبان حرفه‌ای می‌تواند بنت قنسول را در سال آینده متوالی به گلدهی وادار کند. ازاین‌رو اگر خیلی در نگهداری از گیاهان مهارتی ندارید، سراغ یکی دیگر از زیباترین گل های آپارتمانی رفته یا اگر عاشق این گل هستید، حسابی در مورد نگهداری از آن تحقیق کنید تا در سال‌های آینده نیز شاهد گلدهی قنسول خود باشید.

نگران نگهداری از بنت قنسول نباشید: آموزش جامع روش نگهداری از بنت قنسول


3. ارکیده‌ها، زیباترین گل در بین گل های آپارتمانی به معنای واقعی کلمه

ارکیده‌ها، بزرگ‌ترین گروه گیاهان در سراسر جهان و جز زیباترین گیاهان هستند. حدود 30 هزار گونه از آنها یافت شده و ده‌ها هزار نوع پیوندی آن نیز به ثبت رسیده است. نویسنده‌ای به نام Susan Orlean در کتاب خود تحت عنوان “دزد ارکیده‌”، تصویری از یک شوی ارکیده‌ها رسم کرده و انواع مختلف رنگ و طرح این گل را بیان می‌کند. بعضی‌ها از انواع گل ارکیده خیره کننده هستند، بعضی عجیب و البته بعضی دیگر نیز در کمال ناباوری کمی دوست نداشتنی!

انواع آپارتمانی ارکیده نگهداری خیلی سختی ندارند و می‌توانید با کمی رسیدگی از پس آن‌ها بر بیایید، به‌طوری‌که با رسیدگی مداوم و فراهم کردن شرایط مناسب برای آن‌ها می‌توانید همیشه یک گل فوق‌العاده زیبا در خانه خود داشته باشید.

گل های ارکیده ، زیباترین گل در بین گل های آپارتمانی به معنای واقعی کلمه
گل‌های ارکیده


4. اسپاتی فیلوم، سفید خاص

در اغلب اوقات، اسپاتی فیلوم را در منازل شیک و دارای دکوراسیون‌های مجلل مشاهده خواهید. اگر کمی به آن دقت کنید گل‌های سفید و خاص آن با انحنایی زیبا روی برگ‌های سبز و درخشان خودنمایی می‌کنند. این گیاه گرمسیری نور فیلتر شده خورشید را ترجیح داده و باید در محیطی گرم و مرطوب زندگی کند. تحت شرایط مناسب، گل اسپاتی فیلوم در اواخر تابستان نمایان شده و تا چندین هفته دوام خواهد آورد.

مطلب مرتبط: روش نگهداری گل اسپاتی فیلوم


5. بگونیا گلدار، از جمله زیباترین گیاهان آپارتمانی گل دار

بگونیای گلدار علاوه‌بر جایگیری در بین زیباترین گل های آپارتمانی معمولا به‌عنوان گیاه بیرونی (مناسب کاشت خارج از محیط داخلی خانه) نیز تلقی می‌شود، اما خبر خوب این است که این گیاه گلدار زیبا تمام ویژگی‌های یک گیاه آپارتمانی مناسب را نیز دارد! بگونیا گیاهی مقاوم و بی‌ادعاست و طول دوران گلدهی آن نیز در مقایسه با بسیاری از گیاهان مشابه دیگر، بیشتر است. یک گلدان ساده و اقتصادی بگونیا می‌تواند تنوعی چشم بی‌نظیر از رنگ‌های گوناگون را برای شما به‌ارمغان آورد.

سانسوریا ابلق کراواتی پر غلاف ارتفاع45
502,000 تومان
قاشقی بلک در گلدان فلزی
433,000 تومان
پتوس ابلق در گلدان آویز
517,000 تومان
گیاه سانسوریا سبز پرغلاف
459,000 تومان
گیاه آگلونما متوسط
512,000 تومان

گفتنی است انواع دیگری از بگونیا وجود دارد که هر کدام در نوع خود زیبا هستند. مثل بگونیا رونده، بگونیا بوته‌ای و سایر انواع بگونیا با برگ‌های مختلف که قطعا در بین این همه بگونیای گوناگون، گیاهی را پیدا خواهید کرد که با شرایط محیطی شما سازگار باشد.

گل بگونیا گلدار ، از جمله زیباترین گیاهان آپارتمانی گل دار
گل بگونیا گلدار


6. بروملیاد

اغلب بروملیادها به شکل رزت‌هایی از برگ‌های بندی مانند هستند که از دل یک جام میانی که آب را در خود ذخیره می‌کند رشد می‌کنند. گل‌های آن نیز به شکل برگچه‌های نوک تیز زیبا از دل این جام رشد می‌کنند. ترغیب کردن بروملیاد به گلدهی امر راحتی نیست، اما خوشبختانه گل‌های جوان بروملیاد در اغلب اوقات تا چندین هفته و گاهی ماه‌ها باقی مانده و در کنار برگ‌های زیبای خود، ترکیبی تماشایی خلق می‌کنند.


7. کاکتوس‌ها، زیباترین گیاهان آپارتمانی با روش نگهداری آسان

کاکتوس‌های از جمله زیباترین گیاهان های آپارتمانی هستند که انواع مختلفی داشته و نگهداری آسانی دارند. امروزه کاکتوس‌های مختلفی در دسترس هستند، که تقریبا نصف این کاکتوس‌ها می‌توانند در محیط داخلی منزل به رشد خود ادامه دهند. برای خرید کاکتوس می‌توانید سری به بازار گل و گیاه زده یا در بخش کاکتوس و ساکولنت گُل‌سِتان گیاه مورد نظرتان را سفارش داده و در کمترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

عکس کاکتوس ، زیباترین گیاهان آپارتمانی با روش نگهداری آسان
کاکتوس


8. کالانکوئه، عضو جدا نشدنی لیست زیباترین گل های آپارتمانی

اگر لیست زیباترین گل های آپارتمانی را به یک جلسه تشبیه کنیم، جلسه ما بدون حضور کالانکوئه رسمیت نخواهد داشت! گیاهان کالانکوئه ضمن داشتن رشدی بی‌دردسر و نگهداری آسان، به‌سادگی شکوفه می‌دهند و دسته‌های زیبایی از گل‌های ریز و عمودی ایجاد می‌کنند. محبوب‌ترین نوع کالانکوئه، کالانکوئه blossfeldiana است. این گیاه در بهار شکوفه داده و به نور کافی خورشید و آبیاری متعادل نیاز دارد. فراموش نکنید که کالانکوئه، نوعی ساکولنت است. پس نحوه نگهداری و ویژگی‌های ساکولنت‌ها برای این گیاه نیز صادق و کارآمد است.

مطلب پیشنهادی: آشنایی با انواع ساکولنت‌ها، روش نگهداری و روش تکثیر


9. آماریلیس، از جمله جذاب‌ترین گل‌های پیازدار موجود در جهان

آماریلیس، یکی از جذاب‌ترین گل‌های پیازدار موجود در دنیای گیاهان است. نام علمی آماریلیس موجود در تصویر Hippeastrum hybrida است و روی ساقه‌های بلند خود، گل‌هایی درشت و خوش رنگ تولید می‌کند. آماریلیس را می‌توانید به‌صورت کاشته شده در گلدان خریداری کرده یا پیاز آن را جداگانه تهیه کنید. این گل زیبا در رنگ‌های قرمز، نارنجی، صورتی و چندرنگ عرضه می‌شود. گلدهی آن نیز از اواخر دی ماه آغاز شده و تا فصل تابستان ادامه دارد؛ در واقع زمان گلدهی به زمان کاشت پیاز آن وابسته است. خوبی آماریلیس در این است که در پایان چرخه رشد آن می‌توانید پیاز آن را از زمین خارج کرده و آن را برای حداقل 6 هفته، در مکانی خشک و خنک ذخیره کنید. سپس پیاز را مجدد در زمین کاشته و شاهد شکوفه‌دهی تازه آن باشید.

گل آماریلیس ، از جمله جذاب‌ترین گل‌های پیازدار موجود در جهان
گل آماریلیس


10. کاکتوس کریسمس، کاکتوسی با گل‌های زیبا و اهل جنگل‌های نیمه گرمسیری

در علم تخصصی گیاهان، کاکتوس کریسمس به‌عنوان یک کاکتوس جنگلی نیمه گرمسیری شناخته می‌شود. این کاکتوس دارای گل‌های زیبا و خمیده قرمز یا صورتی  رنگ است که روی برگ‌های پارویی شکل قرار گرفته‌اند. کاکتوس کریسمس معمولا پس از آغاز گلدهی فروخته می‌شود؛ به‌عبارت دیگر شما آن را در حالتی خریداری می‌کنید که گل‌های جذاب آن پدیدار شده‌اند، اما ترغیب کردن آن برای گلدهی مجدد نیز ممکن است.

بیشتر مطالعه کنید: جامع‌ترین روش نگهداری کاکتوس


11. ختمی، گیاه زیبای گرمسیری

ختمی، یکی از جمله زیباترین گیاهان آپارتمانی گرمسیری است. این گل‌ به حالت تکی و دوتایی موجود است و رنگ‌های خیره کننده‌ای دارد! بعضی از انواع پیوندی ختمی گل‌های چندرنگ دارند که اندازه آن‌ها به یک ظرف بزرگ سالاد می‌رسد. مشکلی که در خصوص نگهداری از ختمی وجود دارد این است که انتخاب خوبی برای افراد مبتدی نیست، زیرا هم رسیدگی به آن و هم فراهم کردن شرایط مناسب برای گلدهی ختمی کار آسانی نیست؛ چراکه گل ختمی به محیطی گرم، مقدار زیادی از نور خورشید و همچنین رطوبت کافی نیاز داشته و بیش از سایر گیاهان مستعد ابتلا به انواع مختلف آفات است.

بااین شرایط اگر فردی حرفه‌ای هستید و فکر می‌کنید که می‌توانید از پس آن برآیید، یک ختمی گلدار می‌تواند به چشمگیرترین گیاه منزل شما تبدیل شود!

گل ختمی ، گیاه زیبای گرمسیری
گل ختمی


12. آنتوریوم، از جمله زیباترین گیاهان آپارتمانی با گل های قرمز

خانواده آنتوریوم، تعدادی از نفس‌گیرترین گیاهان را به جهان هدیه کرده است. اما گیاهی که به وفور با نام “آنتوریوم” در فروشگاه‌های مختلف می‌بینیم، نوعی آنتوریوم به نام A. scherzerianum است. این گیاه دارای گل‌های جذاب قرمزرنگ است که در بخش بالایی خود، انحنایی قلب مانند پیدا می‌کند. از دل این انحنا نیز ساختاری گلی مانند به رنگ سفید یا زرد رشد می‌کند. آنتوریوم، یک گیاه جنگلی واقعی است و این حقیقتی است که نگهداری از آن را در داخل خانه کمی دشوار می‌کند.

آنتوریوم قرمز در گلدان فلزی استوانه
1,077,000 تومان
آنتوریوم صورتی با گلدان فلزی استوانه
1,086,000 تومان
آنتوریوم صورتی با گلدان فلزی مخروطی
756,000 تومان
آنتوریوم قرمز با گلدان فلزی مخروطی
741,000 تومان

این گیاه به رطوبت، گرما، آبیاری فراوان، نور درخشان خورشید و خاک غنی نیازمند است. خوشبختانه در اغلب موارد آنتوریوم پس از گلدهی به فروش می‌رسد و خبر نه‌چندان خوب این است که وادار کردن مجدد آنتوریوم به گلدهی، به مهارت بالایی نیاز خواهد داشت. اگر قصد نگهداری از آنتوریوم را دارید، باید بدانید که این گیاه بسیار سمی است و در صورت خورده شدن، عوارض ناخوشایندی را در پی خواهد داشت. بنابراین بهتر است آن را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید.


13. گلوکسینیا، گلی از اقوام بنفشه آفریقایی

گلوکسینیا از اقوام بنفشه آفریقایی است. گلبرگ‌های این گل بسیار لطیف و دلنواز بوده و در کنار برگ‌های سبز پررنگ خود، یک اثر هنری زیبا را خلق کرده است. بسیاری از فروشندگان گل و گیاه و حتی بعضی میوه‌ فروشی‌ها نیز این گل را در فصل زمستان برای فروش عرضه می‌کنند. گلوکسینیا به نور درخشان و فیلتر شده خورشید و خاکی تقریبا مرطوب نیاز دارد و از خیس شدن برگ‌های خود بیزار است! این گیاه زیبا تا دو ماه به گلدهی خود ادامه می‌دهد و بعد از گلدهی می‌توانید از این دوران طلایی لذت ببرید. گفتنی است وادار کردن گلوکسینیا به گلدهی دوباره، کمی چالش برانگیز است.

گل گلوکسینیا ، گلی از اقوام بنفشه آفریقایی
گل گلوکسینیا


14. ادریسی (هورتانسیا)، هدیه بهار به زمینیان

این گل از زیباترین گل های آپارتمانی خوش رنگ و لعاب درخشان، هدیه بهار به زمینیان است! ادریسی به‌طورطبیعی در بهار شکوفه می‌دهد. رمز نگهداری صحیح از ادریسی این است که خاک را همواره مرطوب نگه داشته و گیاه را تحت نور مستقیم خورشید قرار دهید. اگر این دو مورد فراهم باشد، می‌توانید با خیال راحت این گیاه را به‌عنوان گیاه آپارتمانی همیشگی خود تلقی کنید.

بیشتر مطالعه کنید: روش نگهداری گل ادریسی هورتانسیا و تاریخچه و نماد آن


15. سیکلامن، عضو برگ قلبی زیباترین گل های آپارتمانی

صورتی، یاسی، قرمز و حتی سفید! شکوفه‌های زیبای این گل در دل برگ‌هایی قلبی مانند خلق می‌شوند و تا چندین ماه خودنمایی می‌کنند. برای نگهداری از سیکلامن باید نور کافی برای آن فراهم کرده و خاک آن را همواره مرطوب نگه دارید. دمای هوا در اطراف آن نیز باید خنک بین 15 الی 21 درجه سانتی‌گراد باشد؛ درغیراین‌صورت برگ‌ها زرد شده یا دچار ریزش خواهند شد. گفتنی است ترغیب کردن سیکلامن برای رشد گلدهی مجدد امری دشوار است؛ پس بهتر است در زمان حضور گلها نهایت لذت را از سیکلامن زیبای خود ببرید!

گل سیکلامن ، عضو برگ قلبی زیباترین گل های آپارتمانی
گل سیکلامن


16. کلیویا (خورشیدی)

کلیویا از جمله گل های آپارتمانی ظریف و عضوی از خانواده آماریلیس است. گل‌های کلیویا عمر طولانی داشته و به رنگ‌های نارنجی و زرد رشد می‌کنند. برگ‌های کلیویا بلند، نواری شکل و براق بوده و دلیل نامگذاری آن به گل خورشیدی است؛ گل‌های زرد و نارنجی، در دل نوارهای سبز و درخشان! درست شبیه به طلوع خورشید در دل یک جنگل پر شاخ و برگ!

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

گل خورشیدی می‌تواند شرایط نوری مختلفی را تحمل کند، اما در بین دفعات آبیاری باید اجازه دهید خاک آن کمی خشک شود. با اینکه طول عمر این گیاه طولانی است، اما مثل تعدادی از گل‌های لیست زیباترین گل های آپارتمانی که معرفی کردیم ترغیب کردن آن به گلدهی مجدد کار آسانی نخواهد بود.

کلیویا را می‌توانید در فصل پاییز به خارج از خانه منتقل کنید، اما قبل از رسیدن اولین نشانه‌های زمستان، سریعا آن را به سردترین اتاق منزل خود ببرید. تا میانه زمستان نیز بهتر است گیاه را بیشتر خشک نگهدارید. هر چه به بهار نزدیک‌تر شدید، به مرور زمان و آرام‌آرام میزان آبیاری را نیز افزایش دهید. در طول نگهداری از کلیویا در صورت محیا بودن شرایط مناسب، در میانه بهمن تا اواسط بهار شاهد شکوفه‌ها خواهید بود.

با گل های آپارتمانی مقاوم بیشتر آشنا شوید: 22 گیاه آپارتمانی مقاوم و رنگارنگ که به نگهداری خاصی نیاز ندارند!


17. استرپتوکارپوس (پیچان بر)

این گیاه همیشه سبز چندساله، دارای گل‌های فنجانی زیبایی در رنگ‌های صورتی، سفید، بنفش یا قرمز است. برگ‌های آن نیز مخملی هستند و می‌توانند تنوع جالبی در میان گیاهان شما ایجاد کنند. استرپتوکارپوس می‌تواند تا سالیان طولی به حیات خود ادامه داده و همراه شما باشد.

استرپتوکارپوس نور درخشان خورشید را ترجیح می‌دهد. خاک آن نیز باید در بین دفعات آبیاری، کمی خشک شود. در طول نگهداری از این گیاه از خیس کردن برگ‌های آن پرهیز کنید، زیرا سبب ایجاد بیماری‌های قارچی خواهد شد.

عکس گل استرپتوکارپوس یا پیچان بر
گل استرپتوکارپوس یا پیچان بر


18. ابوتیلون داروینی

ابوتیلون داروینی دارای شکوفه‌های قرمز، زرد، صورتی یا هلویی است که تقریبا در تمام طول سال روی گیاه هستند. این گیاه از زیباترین گیاهان آپارتمانی معمولا چندین سال به گلدهی پرداخته و سپس رو به علفی شدن می‌رود. پس بدیهی است که پس از چند سال نگهداری از ابوتیلون داروینی، شاهد از دست رفتن جذابیت اولیه آن باشید. این گیاه به نور کافی و غیرمستقیم خورشید علاقه داشته و بهتر است در نزدیکی یک پنجره نورگیر جنوبی یا غربی قرار بگیرد. در طول نگهداری از ابوتیلون داروینی برای حصول بهترین نتیجه، هر زمان که چند سانتی‌متر رویی خاک خشک بود گیاه را آبیاری کنید.


19. اگزالیس، عضو دوست داشتنی و جذاب زیباترین گل های آپارتمانی

اگزالیس گیاهی کوچک و زیبا و دارای برگ‌های بنفش مثلثی و شبدرمانند است. اگر سابقه نگهداری از گل اگزالیس را داشته‌اید حتما می‌دانید که برگ‌های آن در شب یا در صورت تاریک شدن محیط بسته می‌شود! این گیاه زیبا برای رشد و شکوفا کردن شکوفه‌های سفید (یا بنفش روشن) خود به نور غیرمستقیم ملایم تا متوسط خورشید، خاک همواره مرطوب و دمای بین 15 الی 25 درجه سانتی‌گراد برای نیاز دارد.

گل اگزالیس ، عضو دوست داشتنی و جذاب زیباترین گل های آپارتمانی
گل اگزالیس


20. یاسمن

گل یاسمن از جمله زیباترین گل های آپارتمانی است که گونه‌های مختلفی دارد. در بین گونه‌های مختلف یاسمن، “یاسمن گلدار” و “یاسمن عربی” دو نوع از این گیاه هستند که به عقیده ما در گُل‌سِتان نگهداری آسان‌تری نسبت به سایر انواع یاسمن دارند. برای نگهداری از یاسمن کافی است مقدار زیادی نور و رطوبت برای آنها مهیا کنید تا این گیاهان زیبا، با شکوفه‌های خوش‌بو و سفید-صورتی خود از شما تشکر کنند! یاسمن رونده است و چشم هر رهگذری را به خود خیره می‌کند.

رز جاودان مهرسا
674,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
زامیفولیا بلک 6 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه
1,146,000 تومان
پاچیرا پنج تنه ارتفاع50
746,000 تومان
فیکوس لیراتا دو شاخه در گلدان مواد آلی استوانه
955,000 تومان

علاوه‌بر ظاهر زیبا از عطر یاسمن نیز نباید غافل نشوید! کمتر گیاه آپارتمانی را پیدا می‌کنید که ضمن داشتن گل‌های زیبا، معطر نیز باشد. عطر یاسمن آنقدر قوی است که می‌تواند فضای کل خانه‌تان را عطرآگین کند. نور درخشان خورشید، دمای 15 الی 23 درجه سانتی‌گراد و خاک همواره مرطوب برای این گیاه مواردی هستند که این گیاه برای زندگی در داخل خانه شما نیاز دارد. علاوه‌براین در فصل زمستان نیز باید دمای محیط نگهداری از آن بین 4 الی 15 درجه سانتی‌گراد ثابت بماند.

مطلب مرتبط: راهنمای جامع نگهداری از گل یاسمن


21. پرتقال زینتی (کالاموندین)، از زیباترین گیاهان آپارتمانی با شکوفه‌های سفیدرنگ و معطر

این گیاه از ترکیب پرتقال ماندارین با پرتقال کامکوات حاصل شده است. پرتقال زینتی دارای شکوفه‌های سفیدرنگ و معطر است که در اواخر زمستان یا اوایل بهار ظاهر می‌شوند. گل‌های خوش‌بو و زیبای این گیاه به پرتقال‌های کوچک و جذابی تبدیل شده و یک درختچه کوچک را شکل می‌دهند.

برگ‌های این گیاه براق، چرمی و سبز رنگ هستند و تضاد زیبایی را در کنار رنگ نارنجی پرتقال‌ها ایجاد می‌کنند. میوه‌های این گیاه می‌توانند برای چندین هفته روی آن باقی بمانند. پس از رسیدن پرتقال‌ها، می‌توانید آن‌ها را بچینید و از طعم فوق‌العاده آن‌ها لذت ببرید! اگر قصد نگهداری از پرتقال زینتی را دارید برای نگهداری از آن باید درنظر داشته باشید که این گیاه برای زنده مانده به نور درخشان خورشید، دمای بین 18 الی 26 درجه سانتی‌گراد و خاک همواره مرطوب نیاز دارد. ضمن اینکه بازه دمایی قابل تحمل برای آن نیز در فصل زمستان بین 12 الی 18 درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر مطالعه کنید: راهنمای نگهداری از درخت زیبای لیمو در خانه

پرتقال زینتی یا کالاموندین ، از زیباترین گیاهان آپارتمانی با شکوفه‌های سفیدرنگ و معطر
پرتقال زینتی یا کالاموندین


22. شنیل

اگر کمی به تصویر شنیل دقت کنید، متوجه می‌شوید که چرا نام این گیاه پرزی را “شنیل” که به فرانسوی کرم ابریشم می‌شود گذاشته‌اند! گل‌های خاص این گیاه همیشه سبز، آن را به گزینه‌ای عالی برای آویختن بر روی سینک آشپزخانه، کنار پنجره پذیرایی و … تبدیل کرده است. بنابراین اگر دنبال زیباترین گل های آپارتمانی آویزی برای منزل خود هستید، روی شنیل حساب ویژه‌ای باز کرده با خرید آن رنگ و لعابی تازه به خانه خود اضافه کنید.


23. مرجان مینیاتوری، ظریف اما مقاوم

احتمالا از تماشای برگ‌های صاف و گل‌های ظریف مرجان، تصور می‌کنید که این گیاه حساس است و به رسیدگی ویژه‌ای نیاز دارد، اما حقیقت این است که این مرجان مینیاتوری، نه‌تنها جز زیباترین گیاهان و گل های آپارتمانی بلکه یک ساکولنت مقاوم است! این گیاه در برابر شرایط محیطی منازل بهینه شده است.

نکته جالبی که در مورد مرجان وجود دارد این است که اگر آبیاری گیاهان خود را فراموش می‌کنید، این گیاه می‌تواند تا یکی دو بار با شما کنار بیاید! هنگام کار با این گیاه، مواظب باشید؛ زیرا دارای تیغ‌ است و می‌تواند به پوست دست آسیب برساند.

گل مرجان مینیاتوری ، ظریف اما مقاوم
گل مرجان مینیاتوری


24. ایکسورا

ایکسورا با خوشه‌هایی پر از گل‌های کوچک می‌تواند تنوع رنگی بسیار زیبایی را در هر محیطی ایجاد کند. با مقدار کافی نور خورشید و خاک گلدان اسیدی، این گل درخشان در تمام طول سال به گلدهی ادامه خواهد داد.


25. شمعدانی

شمعدانی، یک گل آپارتمانی کلاسیک و خاطره‌انگیز است! این گل معطر است و در تمام طول سال پابرجا خواهد بود. کمی آبیاری و نور خورشید کافی است تا شمعدانی زیبا، مهمان منزل شما باشد.

مطلب مرتبط: معرفی 33 گل و گیاه آپارتمانی معطر و روش نگهداری آن ها

عکس گل شمعدونی
گل شمعدونی


26. کالاتیا کروکاتا یا شعله جاوید

اگر با تماشای تصویر کالاتیا کروکاتا تصویر یک مشعل در ذهن شما تداعی می‌شود، تنها نیستید! چراکه نام دیگر این گل، شعله جاوید است. این گیاه با نگهداری آسان و گل‌های نارنجی رنگ خود، می‌تواند حال و هوای گرمسیری را به محیط هدیه دهد.


27. نماتانتوس

نماتانتوس جز زیباترین گل های آپارتمانی و از اقوام بنفشه آفریقایی به‌حساب می‌آید. با اینکه اغلب گلدهی این گیاه در فصل تابستان صورت می‌گیرد، اما در صورت مناسب بودن شرایط محیطی، گلدهی می‌تواند در تمام طول سال نیز ادامه یابد. بعضی از گونه‌های نماتانتوس گل خود را روی یک ساقه بلند شکل می‌دهند؛ به‌گونه‌ای که یک گل نارنجی رنگ در نوک ساقه قلاب مانند آن جای می‌گیرد، درست مثل یک ماهی گلدفیش که در قلاب گیر افتاده است! به همین دلیل، به این گل نام “ماهی گوپی” را نیز نسبت می‌دهند. خوبی گل‌های نماتانتوس در این است که ظاهر خمیده مانندشان، آن‌ها را به انتخاب بسیار مناسبی برای قرار گیری در سبدهای آویزی تبدیل کرده است.

ولن ۲
1,408,000 تومان
خانواده تدی
660,000 تومان
باکس میکی لاو
1,307,000 تومان
باکس دلبند
494,000 تومان

نور ملایم تا درخشان خورشید و دمای 18 الی 26 درجه، از نیازهای اصلی نماتانتوس است. برخلاف بسیاری دیگر از گیاهان لیست زیباترین گیاهان آپارتمانی سعی کنید خاک این گیاه را خشک نگه دارید. در طول نگهداری از آن نیز توجه داشته باشید که حداقل دمای قابل تحمل توسط این گیاه در فصل زمستان، 10 الی 12 درجه سانتی‌گراد است.

عکس گل نماتانتوس
گل نماتانتوس


28. اسکینانتوس

اسکینانتوس نیز مثل نماتانتوس از اقوام بنفشه آفریقایی است. این گل جلوه بی‌نظیری در سبدهای آویزی خواهد داشت، زیرا شاخه‌های آن به‌صورت خمیده است و گل‌های آن نیز به همین حالت از شاخه‌ها آویزان شده است. شکل گل‌های اسکینانتوس، جامی مانند است و در رنگ‌های مختلفی (از قرمز تا بنفش) مشاهده می‌شود. بیشترین گلدهی این گیاه در فصل پاییز صورت می‌گیرد، اما در شرایط مناسب می‌تواند در تمام طول سال به گلدهی خود ادامه دهد.

اگر در فصل تابستان این گیاه را به خارج از خانه ببرید، پرندگان آوازخوان را به سوی خود جذب خواهد کرد! خوشبختانه نگهداری از اسکینانتوس نیز تقریبا آسان است و نور ملایم، دمای 15 الی 26 درجه و خاک همواره مرطوب تنها چیزی است که این گیاه از شما می‌خواهد.

بیشتر مطالعه کنید: با بیش از 12 مورد از گیاهان گلدار بیشتر آشنا شوید


29. ناوک، گیاهی متراکم در بین زیباترین گیاهان آپارتمانی

همان‌طور که در عنوان این گل اشاره کردیم ناوک گیاهی متراکم است. این گیاه رشد سریعی دارد و هرس کردن برای حفظ نظم و تراکم آن ضروری است. ناوک از سری گیاهان قدرتمندی است که در سراسر سال با نهایت توان به گلدهی می‌پردازد. اغلب انواع این گیاه برگچه‌های صورتی با گل‌های شیپوری مانند سفید تولید می‌کنند. در بعضی دیگر از گونه‌های آن نیز شاهد گل‌های بادوام زرد رنگ خواهید بود. نور کافی تا درخشان خورشید، دمای 15 الی 23 درجه و خاک همواره مرطوب، تمام نیاز ناوک است.

گل ناوک ، گیاهی متراکم در بین زیباترین گیاهان آپارتمانی
گل ناوک


30. بگونیا بال فرشته

انواع مختلفی از بگونیا را با همین نام می‌شناسند. تقریبا تمام بگونیاهای بال فرشته، دارای رشد قائم و عمودی هستند و گاهی به ارتفاع 180 سانتی‌متر نیز می‌رسند! با هرس کردن و نوک‌گیری به موقع این گیاه می‌توانید ارتفاع گیاه خود را بین 60 الی 90 سانتی‌متر نگه دارید، بگونیا بال فرشته شما نیز با برگ‌های سبز- نقره‌ای خود بدون محدودیت به رشد شکوفه‌های قرمز، صورتی و سفید خود ادامه خواهد داد.

اگر قصد نگهداری از بگونیا بال فرشته را دارید، باید درنظر داشته باشید که نور ملایم تا درخشان خورشید، دمای 18 الی 23 درجه سانتی‌گراد و خاک همواره مرطوب، برای رشد آن ضروری است.

در طول نگهداری از بگونیا بال فرشته مراقب باشید ریشه‌ها و ساقه این گیاه سمی هستند و درصورت خورده شدن، عوارض گوارشی برای خورنده آن در پی خواهند داشت. التهاب پوست، لب، دهان و گلو نیز از سایر عوارض جویدن یا خوردن بگونیا بال فرشته است. باتوجه به این موارد حتما این گیاه را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید.


31. بگونیا هلندی یا هیمالیس، یکی از زیباترین گل های آپارتمانی و گونه‌ای از گیاهان گلدار زمستانی

بگونیا هیمالیس، یکی از زیباترین گل های آپارتمانی و گونه‌ای از گیاهان گلدار زمستانی است. خوشه‌های رنگارنگ شکوفه این گل روی یک دسته مرتب از برگ‌های سبز خوش رنگ رشد کرده و ترکیبی ظریف را رقم می‌زنند. گل‌های این گونه از بگونیا را می‌توانید در رنگ‌های گرم، از زرد تا نارنجی و قرمز، پیدا کنید. رشد بگونیا هلندی آسان است و ظاهر نهایی گل‌ها نیز شبیه به رز خواهند بود. برای نگهداری از بگونیا هلندی کافی است نور ملایم تا درخشان خورشید، دمای 18 الی 23 درجه و خاکی همواره مرطوب برای آن فراهم کنید.

دقت داشته باشید که بگونیا هیمالیس (هلندی) جز گیاهان سمی به‌شمار می‌رود؛ به‌طوری‌که خوردن ساقه‌ها و ریشه آن عوارض گوارشی و التهابات دهانی در پی خواهد داشت. بنابراین اگر قصد نگهداری از این گیاه در خانه‌تان را دارید، حتما آن را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار دهید.

مطلب مرتبط: روش نگهداری بگونیا هلندی یا هیمالیس

گل بگونیا هلندی یا هیمالیس ، یکی از زیباترین گل های آپارتمانی و گونه‌ای از گیاهان گلدار زمستانی
گل بگونیا هلندی یا هیمالیس


32. بگونیا واکس (عروس)

این نوع بگونیا در خارج از خانه و برای سنگفرش کردن زمین به محبوبیت رسیده است، اما می‌تواند به‌عنوان یک گیاه آپارتمانی ایده‌آل در داخل منزل نیز قرار گرفته و در تمام طول سال شکوفه دهد! البته اگر نور کافی به آن بتابد. برگ‌های بگونیا واکس براق هستند و گل‌های آن نیز در رنگ‌های قرمز، سفید و یا صورتی یافت می‌شوند.

اگر این گیاه را در باغچه خود کاشته‌اید و قصد نگهداری از آن در داخل خانه را دارید، کافی است به‌سادگی یک قلمه از آن جدا کرده و پس از ریشه دادن قلمه آن را به گلدان منتقل کنید؛ قلمه بگونیا واکس در آب یا گلدانی با خاک مرطوب سریعا ریشه خواهد داد.

در طول نگهداری از بگونیا واکس برای زنده ماندن ان نور درخشان خورشید، دمای 18 الی 23 درجه سانتی‌متر و خاک همواره مرطوب را فراموش نکنید. گفتنی است این نوع بگونیا نیز مثل بگونیاهای معرفی شده در این مطلب سمی است و باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار بگیرد.


33. گلدان نقره‌ای (آکمه‌آ فاستیکا)، آخرین گیاه از زیباترین گیاهان آپارتمانی

برگ‌های سفت و سبز-خاکستری گلدان نقره‌ای با تیغ‌های ریزی در لبه خود تزئین شده و ظاهری شبیه به یک گلدان عمودی را ایجاد کرده است. گلدان نقره‌ای متعلق به خانواده آناناس‌هاست و آخرین گل از زیباترین گل های آپارتمانی است که در این مطلب قصد معرفی آن را داریم.

این گیاه، برگچه‌های بزرگ صورتی رنگ دارد که در دل آن‌ها، گل‌های بنفش زیبایی شکوفا می‌شوند. عمر برگچه‌های صورتی طولانی، اما عمر گل‌های آن کوتاه است و پس از حذف برگچه‌ها نیز، پاجوش‌های جدید در کنار گیاه مادر ایجاد خواهند شد. گلدان نقره‌ای، یکی از ساده‌ترین و بی‌دردسرترین گیاهان آپارتمانی است که می‌توانید از آن نگهداری کنید. برای نگهداری از این گیاه زیبا نور درخشان خورشید و دمای 18 الی 23 درجه سانتی‌گراد از ضروریات است. برای آبیاری آن نیز بهتر است آب را به جای ریختن روی خاک، در داخل شکل گلدان مانند گیاه بریزید.

گل گلدان نقره‌ای یا آکمه آ فاستیکا ، از زیباترین گیاهان آپارتمانی
گل گلدان نقره‌ای یا آکمه آ فاستیکا

در این مطلب سعی کردیم یک لیست کامل و جامع از زیباترین گیاهان و گل های آپارتمانی برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره فوق تخصصی گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی در محل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.