ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

همه آنچه درباره انتخاب هدیه مناسب باید درنظر داشته باشید

زمان مطالعه: 13 دقیقه

تحقیقات نشان می‌دهد که اگر چیزی را به کسی کادو بدهیم نسبت به اینکه آن را برای خودمان بخریم حس بهتری را به ما منتقل می‌کند. اما واقعیت این است که انتخاب کادو و هدیه مناسب معمولا کار راحتی نیست و ممکن است ما را سردرگم کند که حالا کادو چی بخرم؟
طبیعتا خرید یک هدیه مناسب کاری سخت است مخصوصا برای مادری که مدام می‌گوید “من چیزی جز سلامتی تو نمیخوام” یا غریبه‌ای که چیز زیادی از زندگی و علایقش نمی‌دانیم؛ اما نگران نباشید ما اینجا هستیم تا به شما در این باره کمک کنیم. پس در ادامه با گُل سِتان همراه باشید تا راهنمای خرید کادو مناسب برای هر فرد را یاد بگیرید و بتوانید بدون نگرانی یک کادوی مناسب و عالی را برای کسی که دوست دارید تهیه کنید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست مطالب این مقاله:


1. لیست بسازید

کمی وقت بگذارید و لیستی از تمام چیزهایی که می‌دانید او دوست دارد تهیه کنید. لیستی که تهیه می‌کنید احتمالا کمی طولانی شود، اما نترسید قرار نیست شما همه آن‌ها را بخرید؛ درعوض این کار تاثیر شگرفی در انتخاب هدیه مناسب برای کسی که قصد دارید به او هدیه بدهید داشته و می‌توانید با کمی فکر چندتایی از آن‌ها را ترکیب کنید و از خلاقیت خود شگفت‌زده شوید.
مثلا ممکن است دوست شما عاشق سریال بازی تاج و تخت باشد، به لباس اهمیت می‌دهد و رنگ سفید دوست داشته باشد. خب برای خرید کادو برای او یک تی‌شرت سفید و جذاب با طرح سریال بازی تاج و تخت بخرید.
شاید او عاشق طبیعت است، رنگ سبز را دوست دارد و به فنگ‌شویی علاقه دارد. چرا برایش چند شاخه بامبوی زیبا نخرید؟ با این کار شما یک تیر و سه نشان زده‌اید.

لیست هدیه
لیست هدیه


2. برای انتخاب یک هدیه مناسب کمی فضول باشید

اگر واقعا نمی‌توانید علایق او را تشخیص دهید و در انتخاب هدیه مناسب سردرگم شده‌اید و نمی‌دانید چه چیزی کادو بدهید، کمی فضولی بد نیست.
می‌توانید شبکه‌های اجتماعی او را چک کنید و ببینید مثلا در اینستاگرام چه چیزی را به اشتراک گذاشته و زیر آن نوشته است که “من این رو می‌خوام”
اگر او پینترست داشته باشد که دیگر خیال شما راحت است و می‌توانید تمام علایق او و این‌که چه چیزی را واقعا دوست دارد بفهمید.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان


3. مشکل‌ گشا باشید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در کادو دادن به دیگران یا حتی خودمان می‌کنیم این است که فکر میکنیم هرچه‌قدر بیشتر باشد بهتر است.
اما باید بدانید که “خوشحالی از اضافه کردن چیزهای مثبت حاصل نمی‌شود، بلکه با از بین بردن چیز‌های منفی به دست می‌آید”
وقتی می‌خواهید چیزی به کسی کادو بدهید به دنبال مشکلات زندگی او باشید و سعی کنید آن‌ها را با سخاوت خود برطرف کنید. در نتیجه در انتخاب هدیه و کادو برای اینکه مشکل گشا باشید و هدیه شما مناسب فرد موردنظرتان باشد، می‌توانید موارد زیر را درنظر بگیرید:

  • گرفتاری‌ها را حل کنید
    برای آن‌ها پرده جدیدی بخرید یا هزینه یک تعمیرکار برای تعمیر در، برق یا لوله‌کش را بپردازید.
  • ملالت‌ها را برطرف کنید
    یک جشن با حضور او و دوستان مشترک ترتیب دهید تا بتواند ساعاتی را از کسالت و تنهایی خارج شود.
  • رنج‌ها را از بین ببرید
    اگر از درد گردن رنج می‌برند برای آن‌ها وقت دکتر بگیرید یا شاید از وجود حشرات موذی در خانه اذیت می‌شود پس برای او گیاهی بخرید که این حشرات را دور کند.
  • مسئولیت‌ها را بپذیرید
    می‌توانید برای چند روز مسئولیت فرزند یا حیوان خانگی او را به عهده بگیرید البته مواظب باشید که شما به عنوان یک آدم بی مسئولیت شناخته نشده باشید وگرنه کادوی شما تبدیل به شکنجه می‌شود.
  • مراقب باشید
    هیچوقت به دنبال حل مشکلی نباشید که هدیه گیرنده از آن خبر ندارد. مثلا خریدن دئودورانت برای کسی که زیاد عرق می‌کند یا خوشبو کننده دهان برای کسی که دهانش بو می‌دهد کار خوبی نیست.


4. مشکلات بیشتر کادو ندهید

مردم دوست ندارد که مجبور به تصمیم‌گیری شوند برای همین نباید به آن‌ها کادویی داد که آن‌ها را در موقعیت تصمیم‌گیری قرار دهد، به‌این‌منظور توجه داشتن به موارد زیر در هنگام انتخاب هدیه می‌تواند مناسب باشد:

  • برای آن‌ها کارت هدیه نخرید
    وقتی برای کسی کارت هدیه می‌خرید او را در موقعیتی قرار می‌دهید که تازه باید تصمیم بگیرد این کارت را چطور خرج کند.
  • تخفیفی را بدون تاریخ کادو ندهید
    اگر مثلا به کسی تخفیف استفاده از ماساژ، رستوران و… کادو می‌دهید بهتر است یک بازه زمانی مشخص برای مصرف آن تعیین کنید وگرنه او هر بار که چشمش به آن می‌افتد بیشتر از آن متنفر می‌شود که هنوز نتوانسته تصمیمی برای زمان استفاده از آن بگیرد.
  • کاربردی باشد نه زرق و برق‌دار
    معمولا انتخاب‌های ما در کادو دادن خودخواهانه است. ما می‌خواهیم هدیه‌ای بدهیم که سوگلی مجلس باشد و در لحظه بسیار چشمگیر باشد مانند یک دسته گل رنگارنگ و بزرگ، اما می‌توان گفت هرچیزی که زرق و برق بیشتری دارد زودتر هم کنار گذاشته می‌شود و کمتر استفاده می‌شود.
در انتخاب کادو مناسب مشکلات بیشتر کادو ندهید
مشکلات بیشتر کادو ندهید

یک استراتژی خوب برای انتخاب هدیه این است که چیزی انتخاب کنیم که کاربردی‌تر باشد و مدت بیشتری بماند؛ برای مثال یک گیاه خانگی که مدت‌ها می‌ماند و به‌راحتی می‌توانید آن را از فروشگاه اینترنتی گل و گیاه گُل سِتان سفارش دهید.
شاید با این نوع هدیه در لحظه اول چندان به چشم نیایید، اما مطمئن باشید کسی که این هدیه را می‌گیرد مدت‌ها خوشحال خواهد بود. موارد دیگری مثل یک چاقوی سوئیسی به جای جواهر، یک کت زیبای کلاسیک به جای یک لباس مد شده یا یک گیاه ماندگار به جای دسته گل چند روزه نیز می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای خرید کادو برای کسی که می‌خواهید به او هدیه بدهید باشد.


5. هدیه گیرنده خوبی باشید

اگر قرار است گیرنده هدیه باشید، کاری کنید که کار دوستان‌تان راحت‌تر باشد. به‌این‌منظور هیچ‌وقت نگویید “من چیزی نیاز ندارم” اگر واقعا هدیه نمی‌خواهید بگوید “لطفا برای من کادو نخرید” در غیر این‌صورت به خوبی فکر کنید و چیزی که واقعا نیاز دارید را بگویید.
به آن‌ها دقیقا بگویید چه چیزهایی نیاز دارید، شاید به نظرتان خودخواهانه باشد که برای کسی لیست آرزوهایتان را بفرستید اما مطمئن باشید آن‌ها از این کار شما استقبال می‌کنند، زیرا اگر چیز بدی کادو بدهند متوجه می‌شوند و این برای آن‌ها خوشایند نیست.


6. عقل کل نباشید

به‌عنوان کسی که قرار است کادو بدهیم دلمان می‌خواهد به دیگران نشان بدهیم که چه‌قدر او را می‌شناسیم، اما می‌دانید چه کسی بهتر از ما او را می‌شناسد؟ خود او!
پس وقتی او می‌گوید چه چیزی را برای هدیه نیاز دارد نباید سعی کنید احساسات او را در نظر نگیرید و فکر کنید خودش نمی‌داند چه می‌خواهد. چیزی را به او بدهید که خواسته است.
ممکن است به نظر خودتان آدم بی‌فکری باشید اما برای او اینطور نیست.

“من چیزی نیاز ندارم”
مادرها استاد گفتن این جمله هستند. آن‌ها همیشه می‌گویند “من چیزی نیاز ندارم همین که سالم باشی برای من کافیه”
از سوی دیگر ما نیز معمولا برداشت اشتباهی می‌کنیم و انتظار داریم تمام مدت از هدیه‌ای که از ما نخواسته استفاده کند تا نشان دهد چه‌قدر ما را دوست دارد.
مثلا برای او یک تلفن هوشمند جدید می‌خریم و انتظار داریم در استفاده از آن حرفه‌ای باشد!
اما اگر می‌خواهید واقعا او را خوشحال کنید چیزی را به او بدهید که از شما خواسته بود، یعنی خود شما را!
شما می‌توانید با هدیه دادن وقت‌تان او را بسیار خوشحال‌تر کنید. یک شام عالی، دیدن فیلم با هم یا گردشی کوتاه می‌تواند همان چیزی باشد که او از شما خواسته بود.
جمله معروفی است که می‌گوید “زمان با ارزش‌تر از پول است؛ شما می‌توانید پول بیشتری به دست بیاورید اما نمی‌توانید زمان بیشتری را کسب کنید”

انتخاب یک هدیه مناسب متفاوت
همراهی شخصی که دوستش دارید


7. در انتخاب هدیه مناسب چیزی را درنظر بگیرید که ماندگار باشد

اگر می‌خواهید هدیه‌ای که می‌دهید ماندگار باشد باید کمی احساساتی باشید، اما نگران نباشید این کار ساده‌تر از آن است که فکر می‌کنید؛ به‌این‌منظور برای انتخاب یک کادو مناسب به دو نکته زیر توجه داشته باشید:

  • 1. چیزی به درد بخور برای خرید هدیه انتخاب کنید
    تحقیقات نشان می‌دهد مردم دوست دارند چیزهای کاربردی را کادو بگیرند به‌جای اینکه خودشان آن را بخرند. زیرا حس نو بودن و تازگی به‌راحتی از بین می‌رود اما احساسات از بین نمی‌رود و با هر بار دیدن آن دوباره شکوفا می‌شود
    مثلا هدیه دادن یک جوراب باعث می‌شود تا او با هر بار استفاده از آن یاد شما بی‌افتد.
  • 2. لحظه‌ها را حفظ کنید
    اگر مثلا به کسی بلیط سفر یا کوپن تخفیف استفاده از یک خدمت را هدیه می‌دهید سعی کنید از لحظات استفاده از آن آلبوم عکسی تهیه کنید تا همیشه با دیدن آن، احساسات او دوباره شکوفا شود.
    فراموش نکنید که احساساتی بودن مهم‌ترین چیز برای کادو دادن و جشن گرفتن یک رویداد مهم است.

مطلب مرتبط:
قسمت اول : 11نکته کلیدی روش انتخاب هدیه و کادو کردن
قسمت دوم: بهترین مکان برای هدیه دادن و آداب هدیه دادن
قسمت سوم: 11 پیشنهاد فوق العاده برای خرید هدیه ارزان
قسمت چهارم: 16 پیشنهاد برای خرید بهترین هدیه‌ لاکچری همراه با معرفی مکان خرید


8. بعد از انتخاب هدیه مناسب آن را شخصی‌سازی کنید

کادویی بدهید که برای خود او شخصی‌سازی شده باشد. البته این به آن معنی نیست که عکس یا اسم او را همه جای هدیه بچسبانید! بلکه کادوی خود را طوری طراحی و انتخاب کنید که مشخص باشد برای شخص او در نظر گرفته شده است.
مثلا انگشتری که سنگ ماه تولدش را دارد و حروف اول اسم او در داخلش حک شده باشد، ماگی که عکس و اسم او رو آن چاپ شده یا گیاهی که در ماه تولد او یا مناسب مهمی برای او گل می‌دهد.
این شخصی‌سازی‌ها باعث می‌شود تا هدیه شما خاص و یکتا باشد و هر زمان کسی درباره علامت‌ها و نشانه‌های آن بپرسد او به یاد شما می‌افتد که چقدر هدیه‌ای خاص برایش گرفتید.

انتخاب هدیه مناسب
کادو شخصی سازی شده


9. کلیشه‌ای نباشید

برای انتخاب کادو مناسب سعی کنید از کلیشه‌ها فرار کنید و شخصیت او را بهتر بشناسید. کادوهای معمول و همیشگی باعث می‌شود تا فرد تصور کند که توجه زیادی به او ندارید و فقط خواستید که کاری را از روی وظیفه انجام دهید. سعی کنید خلاق باشید حتی می‌توانید یک کادوی کلیشه‌ای را با یک مراسم اهدای خلاقانه خاص کنید تا نشان دهید که چه‌قدر برای او وقت گذاشتید.


10. بعد از انتخاب هدیه مناسب آن را کادو کنید

شاید شما مجبور بودید چیزی را بخرید که خودش خواسته و فکر کنید کار سختی نکردید و به نظر خودتان بی‌فکر بوده‌اید، (اما از نظر او نبوده‌اید) ولی نوع بسته‌بندی و طرز ارائه دادن کادو می‌تواند شما را خاص کند و احساسات شما را به او نشان دهد.
به جای اینکه بعد از انتخاب و خرید هدیه مناسب آن را در یک بسته‌بندی معمولی قرار دهید، کار هیجان‌انگیزتری کنید. همیشه اولین برخوردها در خاطر آدم می‌ماند.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

بسته‌بندی یک هدیه فقط به‌خاطر پوشاندن آن نیست، بلکه باعث می‌شود تا خاطره‌ای خوب از کادوی خودتان بسازید و حس هیجان را به کسی که کادو می‌گیرد منتقل کنید تا ببیند داخل آن چه چیزی است. بسته‌بندی عالی می‌تواند حتی شخصیت شما و هدیه گیرنده را در خود داشته باشد و چیزی خاص و یکتا باشد و در نتیجه یک هدیه معمولی را تبدیل به خاص‌ترین هدیه کند. به‌این‌منظور:

  • سعی کنید یک کاغذ خوب انتخاب کنید. کاغذ کادوی خوب کاغذی نیست که از همه گران‌تر باشد بلکه کافی است رنگ‌بندی مناسب و ضخامت خوبی داشته باشد. رنگ‌های بی‌معنی و چاپ نامناسب باعث می‌شود هدیه شما از چشم بیفتد.
  • دور آن روبان بپیچید و سعی کنید تا جای ممکن بسته‌بندی شما متقارن باشد. اگر کاغذ کادوی شما رنگارنگ است بهتر است از یک ربان تک‌رنگ استفاده کنید.
  • از کاغذ یا روبان‌های براق استفاده نکنید. ترکیب دو یا سه رنگ برای بسته‌بندی شما بهترین ترکیب است.
  • سعی کنید با یک شاخه گل یا برگی زیبا، بسته بندی خود را زیباتر کنید.
انتخاب کادو مناسب و بسته بندی سفارشی آن
بسته بندی ویژه کادو

کاری کنید که گرفتن هدیه برای او تبدیل به یک خاطره شود مثلا آن را در جایی مخفی کنید و به او یک نقشه گنج دهید تا خودش آن را پیدا کند یا مثلا اضافه کردن یک نامه که تمام احساسات شما در آن نوشته شده باشد کاری عالی است.
بسته‌بندی عجیب و بامزه برای کادویی که از قبل مشخص است می‌تواند حس هیجان را به او منتقل کند، زیرا تا آخرین لحظه شک دارد که در داخل آن همان چیزی است که خواسته یا چیز دیگر.
هیچ‌وقت لذت باز کردن و گرفتن هدیه را فراموش نکنید. کوچکترین هدیه‌ها را می‌توان با یک ارائه خوب و عالی تبدیل به بهترین هدیه تمام زندگی او کنید.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان
ولن ۲
1,408,000 تومان
خانواده تدی
660,000 تومان


11. همیشه بهترین چیز را کادو بدهید

اگر بعد از جستجو برای انتخاب هدیه مناسب قصد دارید یک کالا هدیه بدهید، مطمئن شوید که بهترین را در نوع خود خریده‌اید. حتی اگر نمی‌توانید هزینه بهترین را پرداخت کنید با چند هدیه‌دهنده دیگر همکاری کنید و هرکسی قسمتی از هزینه را تقبل کند. با این کار آن‌ها را نیز از شر تصمیم‌گیری برای هدیه خلاص کردید.
اگر این کار هم مقدور نیست به فکر هدیه‌ای کوچک‌تر ولی کماکان بهترین در نوع خودش باشید. کسی که هدیه می‌گیرد ترجیح می‌دهد چیزی کوچک‌تر بگیرد که در نوع خود عالی باشد به جای آن‌که چیزی بزرگ‌تر ولی ضعیف باشد.
مثلا بهترین ناخن‌گیر دنیا، بهترین چاقوی آشپزی موجود که گوجه‌ها را وقت بریدن له نکند یا باکیفیت‌ترین جورابی که می‌شود خرید.


12. آیا هدیه با قیمت بیشتر انتخاب بهتری است؟

فکر می‌کنید در انتخاب کادو مناسب هرچه‌قدر کادوی گران‌تری انتخاب کرده و بخرید بهتر است؟ یا شاید فکر می‌کنید یک هدیه گران باعث می‌شود بیشتر خاطره انگیز باشد!
اما باید بدانید که همیشه این‌طور نیست. قیمت یک هدیه باعث نمی‌شود که بهتر یا خاطره‌انگیزتر باشد.
پول بیشتر به معنای عشق بیشتر نیست. مبلغی که ما برای هدیه خرج می‌کنیم نشان‌دهنده میزان عشق ما نیست. گاهی حتی انتخاب و خرید هدیه‌های گران‌قیمت نه‌تنها مناسب نیست، بلکه پوششی برای خراب‌کاری‌ها است. باید بدانید نمی‌توان عشق را با پول خرید.
پول بیشتر خاطره‌ساز نمی‌شود. سال‌ها پیش یک گروه روان‌شناس آزمایشی را با شرکت 237 شرکت کننده ترتیب دادند. آن‌ها این افراد را به دو گروه هدیه دهنده و هدیه گیرنده تقسیم کردند.
آن‌ها از هدیه دهنده‌ها خواستند تا آخرین هدیه تولدی را که به کسی داده‌اند به یاد آوردند و از هدیه گیرند‌ه‌ها خواستند تا آخرین هدیه تولدی که گرفته‌اند را به یاد آوردند . نتایج این تحقیق بسیار جالب بود. هدیه دهنده‌ها گران‌ترین چیزی که داده بودند را به یاد داشتند، اما هدیه گیرنده‌ها به سختی گران‌ترین را به یاد می‌آوردند و چیزهایی مانند یک تی‌شرت یا یک CD را به یاد داشتند.
به زبان ساده این آزمایش نشان داد که هدیه‌های گران قیمت خاطره‌ساز می‌شوند، اما برای کسی که هدیه می‌دهد نه کسی که آن را گرفته است.

پول بیشتر یعنی فشار بیشر به جیب شما! پس در انتخاب هدیه مناسب باید سطح درآمد خود را در نظر بگیرید. خریدن یک هدیه گران قیمت باعث ایجاد انتظارات جدید می‌شود.
آیا شما می‌توانید همیشه این انتظارات را برآورده کنید؟
شما می‌خواهید با دادن کادو فرد مورد نظر را خوشحال کنید اما اگر این‌کار باعث آزار شما می‌شود یا باعث می‌شود نتوانید بعدا انتظارات او را برآورده کنید آیا واقعا به هدف خود یعنی خوشحال کردن او رسیده‌اید؟
شاید شما از سطح درآمد خوبی برخوردار هستید، ولی اگر این‌طور نباشد چرا باید باعث آزار خود و به طبع آن آزار کسی شوید که شما را دوست دارد؟

انتخاب هدیه گران به عنوان یک کادو مناسب
آیا هدیه با قیمت بیشتر انتخاب بهتری است؟


13. خیرخواه شوید

شاید با خواندن این مطلب به این نتیجه برسید کسی که می‌خواهید به او کادو بدهید واقعا همه چیز دارد و چیزی نیاز ندارد؟ هرچند باورش سخت است اما باید درنظر داشته باشید که جاهای دیگری هستند که به این هدیه واقعا نیاز دارند.
به سراغ دغدغه‌های اجتماعی او بروید و ببینید که او درباره چه چیزی دغدغه دارد. آیا درباره کودکان کار زیاد صحبت می‌کند؟ یا شاید یک عضو فعال در کمپین محیط زیست است. می‌توانید مبلغی که برای هدیه دادن به او کنار گذاشته‌‌اید را با نام او به یک خیریه مورد علاقه‌اش اهدا کنید و رسید آن را به او کادو بدهید. خیریه‌ها و سازمان‌های حمایتی زیادی وجود دارد که بالاخره یکی از آن‌ها دغدغه او باشند. سازمان‌های حمایت از حیوانات، محیط زیست، بیماری‌های خاص، کودکان کار، حقوق زنان و صدها مرکز دیگر که می‌توانند توسط شما انتخاب شوند.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم نکات مهم در انتخاب هدیه مناسب برای کسی که دوستش دارید را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در مورد انتخاب کادو مناسب در ذهن شماست یا نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره تخصصی گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید از خدمات باغبانی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.