خرید باکس گل و گیاه آپارتمانی خاص با ارسال رایگان

32 ایده جذاب برای درست کردن گلدان آویزی

زمان مطالعه: 14 دقیقه

اگر دوست دارید ساخت یک کاردستی را شروع کنید و البته به گل و گیاه هم علاقه دارید، مطلب امروز برای شماست. در این مطلب قرار است شما را با 32 ایده مختلف برای درست کردن گلدان آویزی آشنا کنیم. ساخت اکثر این گلدان‌ها فقط به‌اندازه چند ساعت از شما وقت می‌گیرد و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را درست کنید. ضمن اینکه این گلدان‌ها هزینه زیادی روی دوش شما نمی‌گذارند و شاید حتی برخی از آن‌ها از یک گلدان ساده آماده نیز ارزان‌تر باشند. خلاصه که برای ساخت این گلدان‌های آویزی وقت و هزینه زیادی نیاز ندارید و همه آن‌ها می‌توانند طبق سلیقه و نیاز شما نیز تغییر کنند. اگر برای درست کردن یک یا چند گلدان آویزی آماده هستید، با این مطلب از فروشگاه گل و گیاه گُل‌سِتان همراه شوید.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست ایده‌ها:

  1. گلدان آویز چرمی، یک ایده جذاب و کم هزینه برای ساخت گلدان آویزی
  2. گلدان آویزی سه طبقه
  3. گلدان آویزی طنابی
  4. ایده گلدان آویزی با تی‌شرت قدیمی
  5. گلدان آویزی با سازه، یک ایده خاص برای ساخت گلدان آویزی
  6. گلدان آویزی سرامیکی
  7. ایده گلدان آویزی ساده با طناب
  8. گلدان آویزی قلاب‌بافی
  9. گلدان آویزی ساده با مکرومه
  10. ایده گلدانی با وسایل بازیافتی، نهایت استفاده از وسایل بازیافتی
  11. گلدان آویزی آبی
  12. گلدان آویزی با کنف و چرم
  13. گلدان سفالی، زیبایی در عین سادگی
  14. گلدان آویزی با سیم، ایده ای ارزان قیمت برای درست کردن گلدان آویزی
  15. جا گلدانی چوبی
  16. گلدان آویزی با ریسه
  17. گلدان بافتنی
  18. گلدان با سازه چوبی، ایده ای لوکس برای درست کردن گلدان آویزی
  19. تابلوی چوبی
  20. گلدان آویزی با مهره
  21. مکرومه بافی با کنف
  22. گلدان با طناب، از جلمه ارزان‌ترین ایده‌ها برای ساخت گلدان آویزی
  23. مکرومه بافی با استند
  24. گلدان آویزی با نارگیل، ایده ای جذاب و دوست داشتنی برای درست کردن گلدان آویزی
  25. تنگ‌های کوچک
  26. یک ایده جذاب دیگر با استفاده هنر مکرومه بافی
  27. گلدان آویزی با برش چوب
  28. سبد آویزی
  29. گلدان سنگی
  30. ایده گلدان آویزی با پارچه
  31. گلدان‌های نامتقارن، ایده‌ ای متفاوت برای گلدان آویزی
  32. باغچه دیواری

32 ایده برای گلدان آویزی


۱. گلدان آویز چرمی، یک ایده جذاب و کم هزینه برای ساخت گلدان آویزی

با این گلدان می‌توانید یک نمای جذاب به فضای خود بدهید. این گلدان مدرن ملزومات کمی می‌خواهد و تنها چیزی که برای درست کردن آن می‌خواهید یک بند چرمی و یک گلدان است و در کمتر از یک ساعت نیز آماده خواهد شد.

گلدان آویز چرمی ، یک ایده جذاب و کم هزینه برای ساخت گلدان آویزی
گلدان آویز چرمی


۲. گلدان آویزی طبقه ای

برای پیاده‌سازی این ایده از ایده های گلدان آویزی باید چند گلدان کوچک و زیبا را با فاصله مناسب روی یکدیگر قرار داده و دست آخر با یک طناب یا بند چرمی گره بزنید. در نهایت با انجام این کارها یکی از زیبا‌ترین گلدان‌های آویزی خواهید داشت که مناسب قرارگیری در هر جایی است.

بیشتر مطالعه کنید: ۹ ایده جذاب برای ساخت باغچه آویزی


۳. گلدان آویزی طنابی

برای این سبک گلدان می‌تدانید از یک تخته یا تنه بریده شده چوبی استفاده کنید و آن را با طناب محکم کنید. این چوب نقش نگهدارنده گلدان شما را بازی می‌کند و ساخت آن به گره‌های تخصصی خاصی نیاز ندارد و با چند گره ساده آماده می‌شود.

عکس گلدان آویزی طنابی
ایده گلدان آویزی طنابی


۴. ایده گلدان آویزی با تی‌شرت قدیمی

در هر خانه یک تی‌شرت یا لباس قدیمی پیدا می‌شود که کسی دیگر از آن استفاده نمی‌کند. شما می‌توانید از این لباس قدیمی برای ساخت گلدان آویزی خود استفاده کنید و آن را به جای طناب یا بند چرمی به کار ببرید.

پتوس ابلق در گلدان آویز
517,000 تومان

جالب‌تر اینکه برای پیاده‌سازی این ایده از ایده های گلدان آویزی اگر چند تی‌شرت با رنگ‌های جذاب داشته باشید که با یکدیگر ترکیب شوند، ترکیبی فوق‌العاده خواهید داشت.


۵. گلدان آویزی با سازه، یک ایده خاص برای ساخت گلدان آویزی

اگر می‌خواهید یک گلدان خاص داشته باشید که حتی در نقش یک تابلوی زیبا باشد می‌تواند به سراغ سازه‌هایی بروید که فضای خالی داشته باشند و البته باب میل شما باشند. شاید ساخت همچین گلدانی سخت به نظر بیاید، اما باور کنید ساده‌تر چیزی است که تصور می‌کنید.

گلدان آویزی با سازه ، یک ایده خاص برای ساخت گلدان آویزی
گلدان آویزی با سازه


۶. گلدان آویزی سرامیکی

برای پیاده‌سازی ایده گلدان آویزی سرامیکی به یک گلدان سرامیکی و یک طناب محکم نیاز دارید. اگر هم ندارید کافی است سری به بازار زده و یکی از آن‌ها را بسته به سلیقه خود تهیه کنید. بنابراین اگر یک گلدان سرامیکی و یک تکه طناب در خانه‌تان دارید، وقت آن است که این گلدان را بسازید.


۷. ایده گلدان آویزی ساده با طناب

برای شروع پیاده‌سازی این ایده ساخت گلدان آویزی به یک گلدان ساده با تکه‌ای طناب نیاز دارید. اما اگر از طرح‌های بیش‌ازحد ساده خوش‌تان نمی‌آید می‌توانید ابتدا با طراحی گلدان خود شروع کرده و با سلیقه خودتان گلدان را رنگ‌آمیزی کنید. در نهایت سراغ گره زدن طناب رفته و گلدان آویزی خود را درست کنید. گفتنی است به جای استفاده از گره‌های مکرومه می‌توانید گره‌هایی ساده بزنید و گلدان آویزی خود را درست کنید.

مطلب پیشنهادی: از ساخت یک باغچه در بالکن تا ایده پردازی و معرفی گیاهان مناسب برای بالکن

ایده گلدان آویزی ساده با طناب
گلدان آویزی ساده با طناب


۸. گلدان آویزی قلاب‌بافی

اگر اهل قلاب‌بافی هستید پس می‌توانید سراغ این ایده بروید و یک گلدان آویزی به سبک قلاب‌بافی برای خود بسازید. برای این ایده می‌توانید از طناب، کاموا یا حتی لباس‌های قدیمی خود استفاده کنید.


۹. گلدان آویزی ساده با مکرومه

اگر هنر قلاب‌بافی بلد نیستید و به‌جای آن با هنر مکرومه بافی آشنا هستید. یک طناب مناسب و زیبا را انتخاب کرده و با گره‌های مکرومه‌ بندی محکم برای گلدان خود بسازید و آن را درون بند قرار دهید و از ترکیب هنر مکرومه بافی با گلدان یک اثر هنری و کاربردی خلق کنید.

گلدان آویزی ساده با مکرومه
گلدان آویزی ساده با مکرومه بافی


۱۰. ایده گلدانی با وسایل بازیافتی، نهایت استفاده از وسایل بازیافتی

برخی از ابزارهای درون خانه می‌توانند به‌راحتی بازیافت شده و خودشان به‌عنوان یک گلدان استفاده شوند. مثلا قوطی یک شامپو که بریده و رنگ‌آمیزی شود انتخابی خوب است. با اینکار هم یک طراحی دوست داشتنی دارید و هم به محیط زیست کمک کرده‌اید.


۱۱. گلدان آویزی آبی

شیشه‌ای خالی که درون آن آب است و با یک بند چرمی و گره‌هایی خوب محکم شده باشد، می‌تواند خانه‌ای مناسب برای قلمه‌های شما باشد. برای پیاده‌سازی این ایده از ایده های گلدان آویزی بهتر است گلدان‌های شیشه‌ای را به‌صورت گروهی و در کنار یکدیگر استفاده کنید تا زیباتر شوند.

گلدان آویزی آبی
گلدان آویز آبی


۱۲. گلدان آویزی با کنف و چرم

برای ساخت این گلدان کافی است مقداری کنف و بند چرمی داشته باشید تا بتوانید با ترکیب آن گلدان خود را محکم کرده و آویزان کنید. چرم و کنف ترکیبی بسیار زیبا شده و حس و حالی قدیمی و نوستالژیک را القا می‌کند.


۱۳. گلدان سفالی، زیبایی در عین سادگی

گلدان‌های سفالی از قدیم مورد علاقه بسیاری از افراد بوده‌اند. اگر شما هم از علاقه‌مندان به این گلدان‌ها هستید می‌توانید آن‌ها را با طنابی محکم کرده و در جای دلخواه خود آویزان کنید. به‌همین‌سادگی! تنها چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید مراقب آبی که از کف آن خارج می‌شود نیز باشید.

بیشتر مراقب گیاهان خود باشید: دلایل پژمردگی گیاه بعد از تعویض گلدان و راه حل آن‌ها

ایده ساخت گلدان آویزی با گلدان سفالی ، زیبایی در عین سادگی
گلدان آویزی با گلدان سفالی


۱۴. گلدان آویزی با سیم، ایده ای ارزان قیمت برای درست کردن گلدان آویزی

با کمک یک تکه سیم ارزان‌قیمت یا حتی چوب لباسی شکسته می‌توانید پایه‌ای برای گلدان خود بسازید و سپس این دو پایه را با یک طناب یا سیم محکم کنید و گلدان خود را درون آن قرار دهید. حتی می‌توانید این سیم‌ها را به دلخواه خود رنگ‌آمیزی کنید تا طرح دلخواه‌تان را داشته باشید.


۱۵. جا گلدانی چوبی

این ایده از ایده های ساخت گلدان آویزی کمی پیچیده‌تر است و شما باید کمی نجاری بلد باشید تا بتوانید یک مکعب چوبی به اندازه گلدان خود بسازید.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

بعد از آن می‌توانید گلدان خود را درون آن قرار دهید و با طناب آویزان یا حتی روی دیوار محکم کنید و یک تابلوی طبیعی و زیبا داشته باشید.

جا گلدانی چوبی
جا گلدانی چوبی


۱۶. گلدان آویزی با ریسه

برای ساخت این ایده گلدان آویزی یکی دو ساعت بیشتر زمان نیاز ندارید. کافی است یک نخ محکم انتخاب کنید و آن را با مهره‌های دلخواه خود پر کنید. سپس از این ریسه‌ای که ساختید به‌عنوان طناب برای نگهداری گلدان خود استفاده کنید.


۱۷. گلدان بافتنی

ایده گلدان آویزی بافتنی نیز مثل اید‌ه های قلاب بافی و مکرومه بافی نیاز به مهارت در بافتن دارد. اگر بافتنی بلد هستید می‌توانید یک جا گلدانی کاموایی زیبا بسازید و گلدان خود را درون آن قرار دهید و سپس آن را از جای مناسب آویزان کنید. اگر هم بافتنی بلد نیستید می‌توانید از سبدها یا کیف‌های آماده بافتنی استفاده کرده و گلدان آویزی خود را درست کنید.

گلدان بافتنی
ایده گلدان بافتنی


۱۸. گلدان با سازه چوبی، ایده ای لوکس برای درست کردن گلدان آویزی

این ایده واقعا نیاز به مهارت نجاری دارد و اگر شما این مهارت را دارید می‌توانید از این ایده استفاده کنید و با یک سازه چوبی زیبا، گلدان خود را از هر جایی که می‌خواهید آویزان کنید.

مطلب پیشنهادی: با 23 تا از گیاهان مناسب آشپزخانه آشنا شده و قلب خانه خود را با طراوت کنید


۱۹. تابلوی چوبی

ایده تابلوی چوبی بیشتر مناسب گلدان‌های کوچک مثل گلدان ساکولنت‌هاست و می‌تواند بالای میز کار یا لبه پنجره قرار گیرد. برای درست کردن این ایده ُتنها چیزی که لازم دارید تخته‌ای چوبی است که گلدان خود را به آن متصل کنید.

تابلوی چوبی با گلدان
ایده تابلوی چوبی با گلدان

 
۲۰. گلدان آویزی با مهره

گلدان آویزی با مهره مثل گلدان آویزی با ریسه است، بااین‌تفاوت که طراحی متفاوتی دارد. برای پیاده‌سازی این ایده می‌توانید مهره‌هایی با اندازه و شکل‌های متفاوت در یک ریسه قرار داده و آن را به‌عنوان پایه‌ای برای گلدان خود درنظر بگیرید.


۲۱. مکرومه بافی با کنف

این یک ایده دیگر برای درست کردن گلدان آویزی با هنر مکروفه بافی است. در این ایده با کمک یک کنف و سطل می‌توانید گلدانی به سبک روستایی ساخته و گیاه خود را درون آن قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

ایده گلدان آویز مکرومه بافی با کنف
گلدان آویزی مکرومه بافی با کنف


۲۲. گلدان با طناب، از جلمه ارزان‌ترین ایده‌ها برای ساخت گلدان آویزی

یکی از ارزان‌ترین ایده‌ها ایده گلدان با طناب است. شما می‌توانید با کمک یک طناب پلاستیکی و گلدانی که از قبل داشتید چنین ایده‌ای را اجرا کنید. تمام چیزی که در ساخت این ایده مهم است این است که گلدان را کجا قرار می‌دهید تا زیباتر باشد.

بیشتر مطالعه کنید: 30 ایده جذاب و متفاوت برای درست کردن باغچه گلدانی


۲۳. مکرومه بافی با استند

اگر دوست دارید گلدان خود را آویزان کنید، اما جایی برای آویزان کردن آن ندارید این ایده مناسب شماست. فقط کافی است یک استند مناسب پیدا کنید که هم زیبا باشد و هم بتواند وزن گلدان شما را تحمل کند.

مکرومه بافی با استند
ایده مکرومه بافی با استند


۲۴. گلدان آویزی با نارگیل، ایده ای جذاب و دوست داشتنی برای درست کردن گلدان آویزی

اگر گلدان مناسب ندارید نگران نباشید شما می‌توانید با پوست نارگیل، کمی حوصله و مقداری سلیقه، گلدان دلخواه خود را بسازید و به‌راحتی با کمک طناب یا بند آن را از هر جایی آویزان کنید.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

ساختن این گلدان بسیار ساده است و در کمتر از چند ساعت می‌توانید آن را تمام کنید.


۲۵. تنگ‌های کوچک

اگر گیاهانی کوچک، مثلا ساکولنت دارید می‌توانید از این ایده استفاده کنید و با کمک یک تنگ کوچک یا حتی کاسه‌ای شیشه‌ای گلدان آویزی زیبا بسازید. از آنجایی که این گلدان‌ها کوچک هستند بهتر است آن‌ها را گروهی استفاده کنید تا زیباتر شود.

ایده گلدان آویزی تنگ های کوچک
تنگ های کوچک


۲۶. یک ایده جذاب دیگر با استفاده هنر مکرومه بافی

درست است که از مکرومه بافی زیاد گفتیم اما واقعا این ایده هم ارزش دیدن دارد. حتی می‌توانید این ایده را در کنار ایده‌های قبلی قرار دهید و محیطی زیبا داشته باشید.


۲۷. گلدان آویزی با برش چوب

برای این ایده نیاز به یک تنه درخت دارید که برش خورده باشد و به‌عنوان پایه برای گیاه شما استفاده شود. می‌توانید اطراف این تکه چوب را با مته سوراخ کنید تا بند یا طناب را از آن رد کنید و آن را برای اویزان شدن محکم کنید.

بیشتر مراقب گیاهان خود باشید: 4 روش موثر برای نجات گیاه از دست رفته شما

گلدان آویزی با برش چوب
گلدان آویزی با چوب


۲۸. سبد آویزی

یک سبد دسته‌دار محکم که مطابق سلیقه شما باشد می‌تواند به‌عنوان یک گلدان آویزی زیبا استفاده شود. در واقع سبدها یکی از پرطرفدارترین گلدان‌های آویزی هستند که اکثر افراد از آن استفاده می‌کنند.


۲۹. گلدان سنگی

برای ساخت این ایده باید از طنابی محکم و گره‌هایی خوب استفاده کنید چون گلدان‌های سنگی وزن زیادی دارند و در صورتی که اشتباهی کنید ممکن است به خودتان یا اتاقی که دارید صدمه بزنید. مکرومه بافی روش خوبی برای محکم کردن این گلدان‌ها است.

ایده گلدان آویزی سنگی
گلدان آویزی سنگی


۳۰. ایده گلدان آویزی با پارچه

اگر پارچه‌ای بدون کاربرد در خانه‌تان دارید می‌توانید آن‌ها را به هم گره بزنید و به جای طناب یا بند استفاده کنید. حتی می‌توانید از اضافه پارچه‌ای که برای لباس یا رو تختی خود خریده‌اید استفاده کنید و با گره‌ای زیبا گلدان خود را آویزان کنید.


۳۱. گلدان‌های نامتقارن، ایده‌ ای متفاوت برای گلدان آویزی

برای پیاده‌سازی این ایده گلدان آویزی کافی است دو گلدانی که شبیه یکدیگر نیستند، با گیاهانی کاملا متفاوت در کنار یکدیگر قرار دهید تا یک تضاد ایجاد کرده و این تضاد بین آن‌ها باعث زیبایی شود.

گلدان های نامتقارن ، ایده‌ ای متفاوت برای گلدان آویزی
ایده گلدان های نامتقارن


۳۲. باغچه دیواری

آخرین ایده‌ای که معرفی می‌کنیم در واقع از جمله ایده های باغچه دیواری است که می‌توانید آن را به‌عنوان ایده گلدان آویزی نیز استفاده کنید. برای پیاده‌سازی این ایده باید چند روزی را وقت بگذارید و البته دستی در نجاری نیز داشته باشید. اگر همه این شرایط مهیا بایشد درنهایت یک باغچه عمودی زیبا خواهید داشت که چشم هرکسی را به خود خیره می‌کند.

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم 32 ایده جذاب برای درست کردن گلدان آویزی را برای شما تشریح کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین گیاه پزشکی گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می‌توانید از خدمات باغبانی در محل گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

دسته گل روشنک
611,000 تومان
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
679,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,399,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال ملودی
994,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
994,000 تومان
خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

سوالات پرتکرار شما درباره درست کردن گلدان آویزی

آیا گلدان‌های آویزی نیاز به خاک با زهکشی مناسب دارند؟

گیاهان و گل‌هایی که در گلدان‌های آویزی زندگی می‌کنند درست مثل سایر گیاهان نیاز به زهکشی خوب دارند. خاک سبک و متخلخل و همچنین وجود سوراخ‌های تخلیه آب چیزی است که هر گلدانی به آن نیاز دارد.

چه گیاهانی مناسب زندگی در گلدان آویزی هستند؟

گیاهان زیادی هستند که می‌توانند در گلدان‌های آویزی زندگی کنند و زیبا باشند. از جمله این گیاهان می‌توان بگونیا، گل گوشواره، اطلسی، لبلیا و شمعدانی را نام برد. برخی دیگر از گیاهان هم هستند که فقط زمانی تمام زیبایی خود را نشان می‌دهند که در گلدان آویزی زندگی کنند، گیاهانی مثل غوره‌ای، پیچک یا فیلودندرون

چطور از گلدان بدون سوراخ استفاده کنیم؟

اگر گلدان آویزی شما سوراخ تخلیه آب ندارد و نمی‌شود یا نمی‌خواهید کف آن را سوراخ کنید، کافی است یک سوم پایینی گلدان را با سنگ پر کنید. این کار باعث می‌شود که آب اضافی بین این سنگ‌ها جمع شود و درون خاک باقی نماند. البته ناگفته نماند که در این صورت باید میزان آبیاری کمتر شده، دقیق‌تر و حساب‌شده‌تری داشته باشید.

چطور بدون سوراخ کردن دیوار، گلدان آویزی داشته باشیم؟

برای این کار حتما لازم نیست دیوارها را سوراخ کنید. می‌توانید سراغ سایر میخ‌های روی دیوار بروید. به‌این‌منظور یکی از بهترین نقاط برای آویزان کردن گلدان، میله پرده است. این نقطه از خانه هم نور مناسبی دارد و هم باعث زیباتر شدن خانه می‌شود. همچنین می‌توانید از قلاب‌های آهن‌ربایی استفاده کنید و گلدان خود را به کمک آن در جای مناسب قرار دهید.

چطور به گلدان‌های آویز آب بدهیم؟

برای آبیاری این گلدان‌ها بهتر است آن‌ها را از جای خود خارج کنید و در سینک ظرفشویی یا جایی شبیه به آن آبیاری را انجام دهید. سپس بعد از خروج آب اضافه دوباره می‌توانید آن را به جای خود برگردانید. اگر هم امکان جابه‌جایی راحت گلدان وجود ندارد، یک سطل یا چیزی مشابه آن زیر آن قرار دهید و به گلدان آب بدهید تا آب اضافه گلدان خارج شده و به خانه شما صدمه نزند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.