ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

نکاتی در مورد خرید فوق‌العاده‌ترین هدیه‌ی ولنتاین و تاریخچه‌ی این روز

زمان مطالعه: 6 دقیقه

روز ولنتاین یا روز عشق برابر با  14 فوریه‌ی میلادی و 25 یا 26 بهمن است و در اصل بهانه‌ای برای یادآوری محبت و علاقه بین آدم‌هاست. یکی از رسم‌های مهم این روز، هدیه دادن و هدیه گرفتن است. اما انتخاب و خرید هدیه‌ی ولنتاین برای بسیاری از افراد کار آسانی نیست. شاید شما هم تا به حال از خود پرسیده باشید که چه هدیه ای برای خرید مناسب است.
در این مطلب قصد داریم شما را با نکات مربوط به بهترین هدیه روز ولنتاین آشنا کنیم و در انتها نیز به بیان پیشینه ی مختصری از ولنتاین بپردازیم.

اگر مجرد و تنها هستید می‌توانید مطلب ۱۰ پیشنهاد برای مجرد‌ها در روز ولنتاین را مطالعه کنید.

انتخاب کادو ولنتاین

خیلی‌ها تصور می کنند که ولنتاین فقط مخصوص جوان‌ها و زوج‌ها است اما شما می‌توانید این روز را با خانواده، دوستان و هر شخص مهم در زندگی تان جشن بگیرید و به هر فردی که دوستش دارید، هدیه دهید.

شکلات، گل رز و کارت تبریک از هدیه‌های مرسوم در این روز هستند. هدیه های این روز عموما به رنگ قرمز و به شکل قلب است اما برای شما محدودیتی در انتخاب هدیه وجود ندارد. برای انتخاب بهترین هدیه روز ولنتاین سعی کنید در خرید خود رنگ قرمزکه نماد عشق است را فراموش نکنید.

هدیه‌ی شما می‌تواند هرچیزی که طرف مقابل تان دوست دارد باشد. مثل گل مورد علاقه‌ی او، کیک کاکائویی، لباس یا عروسک، یک گلدان کوچک یا حتی یک بلیط تئاتر یا کنسرت، تا بتوانید اوقاتی را در کنار هم به شادی بگذرانید و این روز را با هم  جشن بگیرید.

اما چگونه می‌توانید بهترین هدیه را برای کسی که دوستش دارید، تهیه کنید؟

توصیه‌هایی در مورد خرید کادو روز ولنتاین

خرید هدیه و جشن گرفتن ولنتاین، آداب و روش مخصوص به خود را دارد. نکات زیر را در نظر داشته باشید تا روز ولنتاین را به بهترین شکل سپری  کنید.

• نکته‌ی مهم این است که هنگام خرید هدیه، به علایق شخصی طرف مقابل فکر کنید. به این فکر کنید که چه گل و رنگ‌هایی را دوست دارد و چه چی‌هایی برای او جالب است.
• علاوه بر دقت در انتخاب هدیه، سعی کنید خودتان هم رفتار مهربانانه‌ای داشته باشید، کلمات زیبایی را بر زبان بیاورید و لبخند به لب داشته باشید. این نکات ریز از تاثیرگذارترین نکته‌ها هستند و هرگز از چشم شریک عاطفی‌تان دور نمی‌مانند.
• بهتراست که کارت تبریک ولنتاین را با خط خودتان بنویسید تا صمیمیت خود را بیش تر نشان دهید.

اگر برای نوشتن متن کارت پستال نیاز به کمک دارید می‌توانید از نمونه متن‌ برای هدیه روز ولنتاین کمک بگیرید.

متن کارت تبریک ولنتاین
کارت تبریک ولنتاین

گل رز قرمز معمولا مخصوص روابط عاشقانه است. اگر می خواهید برای دوستتان گل بخرید، بهترین هدیه روز ولنتاین گل می باشد می توانید گل رز قرمز یا گل‌های رز با رنگ‌های دیگر را سفارش دهید.

• اگر قصد دارید ولنتاین خود را ساده تر از سال‌های قبل برگزار کنید، بهتر است این موضوع را  به طرف مقابلتان اطلاع دهید.
• هنگام رفتن به سر قرار، تا حد امکان آراسته باشید.
• اگر می‌خواهید یک مهمانی دو نفره در رستوران داشته باشید، از قبل با رستوران هماهنگ کنید.        
• بد نیست اگر در مدت دیدار با طرف مقابل، تلفن همراه خود را خاموش کنید تا در تمام مدت با تمرکز کافی در کنار یکدیگر حضور داشته باشید.
• در روز ولنتاین فرزندتان را فراموش نکنید. توصیه می شود هدیه‌ای کوچک برای او نیز تهیه کنید و این روز را به او هم تبریک بگویید. (منبع)

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان
ولن ۲
1,408,000 تومان
خانواده تدی
660,000 تومان

ایده هایی برای سورپرایزکردن در روز ولنتاین

• فرستادن یک هدیه همراه با یک دسته گل به محل کار طرف مقابل تان، ایده ی جالب و هیجان انگیزی است و می تواند بهترین هدیه روز ولنتاین باشد. برای بالا بردن میزان هیجان، می توانید آن را به صورت ناشناس ارسال کنید. با این کار می توانید تمام روز او را خوشحال کنید.

برای بالا بردن میزان هیجان، می توانید آن را به صورت ناشناس ارسال کنید. با این کار می توانید تمام روز او را خوشحال کنید.

• چند روز پیش از ولنتاین دسته گل یا هدیه ی خود را برای او بفرستید و ولنتاین را به او تبریک بگویید!
• هدیه ی خود را در گوشه ای از خانه پنهان کنید و از او بخواهید که با راهنمایی های شما هدیه را پیدا کند.
• در اولین جایی که همدیگر را ملاقات کرده اید، قرار بگذارید و هدیه ی خود را به او تقدیم کنید.
•  آلبومی از عکس های دوران خاطره انگیز دوستی تان درست کنید و به او هدیه دهید.

پیشینه‌ و تاریخ ولنتاین

افسانه‌های زیادی در مورد تاریخچه ی این روز وجود دارد. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که ولنتاین چه کسی بود و چرا این روز برای ولنتاین انتخاب شد؟ در واقع پیشینه ی این روز با افسانه و واقعیت درآمیخته شده است اما تمامی داستان‌ها به دلسوز بودن، قهرمان بودن و عاشق بودن این فرد اشاره دارند.

یکی از رایج ترین افسانه ها در مورد کشیش معروفی به نام ولنتینوس یا ولنتاین است که معتقد بود قانون ممنوع بودن ازدواج برای سربازان ناعادلانه است و آن ها را به صورت پنهانی به عقد دختر مورد علاقه شان در می‌آورد اما سرانجام به خاطر همین کار به مرگ محکوم شد.

هم چنین گفته می شود که فقط یک کشیش به اسم ولنتاین وجود ندارد و حد اقل دو تا سه فرد مذهبی به نام ولنتاین و با داستان های تقریبا مشابه وجود دارند. در داستان دیگری می گویند که ولنتاین پیش از اعدام، نامه ای به محبوب خود یعنی دختر زندان بان می نویسد و پایان آن را با عبارت «ولنتاین تو» امضا می کند.

به همین دلیل است که امروزه استفاده از عبارت «از طرف ولنتاین تو» بر روی کارت های تبریک ولنتاین رایج شده است. گفته می شود که روز مرگ این کشیش به عنوان روزی برای گرامیداشت عشق درنظر گرفته شده است.

روز ولنتاین از روم به  کشورهای اروپایی وسپس به آمریکا راه یافت و اکنون در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. این روز تعطیل رسمی نیست اما محبوبیت زیادی در میان مردم دارد. بسیاری از مردم در این روز تصمیم به ازدواج می گیرند.

جالب است بدانید که روز عشق فقط مختص به اروپاییان نیست. در بسیاری از کشورها مانند چین،  ژاپن، مصر و کره ی جنوبی هم روز عشق وجود دارد. این سرزمین ها روز عشق را در تاریخ های ویژه ی خود و مطابق با افسانه ها و رسوم فرهنگ شان جشن می گیرند.

روز ولنتاین ایرانی (سپندارمزگان)

در ایران باستان نیز دو جشن مشابه ولنتاین بوده است. یکی جشن مهرگان در تاریخ شانزده آبان ماه و دیگری جشن اسفندگان یا سپندارمذگان که در تاریخ پنجم اسفند، مردان به همسران خود هدیه داده و از آن‌ها تجلیل می‌کرده‌اند.

رز ولنتاین
دسته گل رز قرمز ولنتاین
رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

نماد ولنتاین ( روز عشاق)

مهم ترین نماد ولنتاین قلب ساده یا تیرخورده به رنگ قرمز یا صورتی است. تصویر فرشته ی برهنه ی کوچک با تیر و کمان هم یکی دیگر از نمادهای این روز است. در افسانه ها آمده است که این فرشته تیر عشق را به سوی قلب انسان‌ها پرتاب می کند.

مطلب مرتبط: نگاهی به تاریخچه و نماد گل رز

گل رز قرمز هم به معنای عشق است و روبان قرمز که نماد یادگاری از معشوق است.

اگر شما هم جزو ایرانیان مقیم خارج از ایران هستید حتما مطلب بهترین روش های هدیه دادن و ارسال به تهران از خارج از کشور را مطالعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.