ارسال فوری گل، هدیه و کارت پستال با ارسال 4 ساعته

معرفی 11 تا از بهترین گل های مناسب روز پدر

زمان مطالعه: 8 دقیقه

هرکسی هدیه گرفتن گل را دوست دارد. مردان نیز از این قاعده جدا نیستند، اما باورهای کلیشه‌ای و اشتباه می‌گویند که گل برای زنان است و هدیه دادن گل به مردان رفتار مناسبی نیست. گاهی این تفکرات اشتباه باعث می‌شود تا نتوانید عشق، دوستی، وفاداری و بسیاری دیگر از احساسات خوب خود را با گل‌ها بیان کنید و هم خودتان و هم عزیزنتان را از این حس خوب محروم کنید. روز پدر و روز مرد بهانه خوبی برای شکستن این کلیشه اشتباه است. روزی که می‌توانید در آن با خرید گل روز پدر و هدیه دادن گلی زیبا ذوق و احساسات خود را بیان کنید و نشان دهید هدیه دادن گل به مردان نیز جذاب است، پس بیایید با هم در این مطلب از سرویس سفارش گل آنلاین تهران یعنی گُل‌سِتان گل های مناسب روز پدر و مرد را مرور کنیم تا ببینیم چه گل‌هایی مناسب هستند و چه معنایی دارند. در این مطلب ضمن معرفی گل های روز پدر نکاتی در مورد هدیه دادن در روز پدر نیز به شما خواهیم گفت.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

فهرست مطلب:


نکاتی در مورد هدیه دادن گل در روز پدر

از آنجا که قرار است پدر خود را حسابی خوشحال کنید، بهتر است چند نکته در مورد هدیه دادن گل در روز پدر را بدانید تا هدیه شما حسابی جذاب شود.

  • برجسته بودن:  برای انتخاب گل مناسب روز پدر به سراغ گل‌هایی بروید که رنگ‌هایی عمیق و پررنگ داشته باشد. رنگ‌هایی مثل مارون، قرمز، بنفش و حتی ترکیب صورتی و زرد بسیار مناسب هستند، اما سعی کنید از رنگ‌های ملایم و ملیح مثل صورتی و یاسی دوری کنید. بهتر است به‌سراغ رنگ‌های خنثی مثل سفید هم نروید.
  • مستحکم بودن: به دنبال گل‌هایی باشید که ساختار آن‌ها محکم و قوی باشد. گل‌های ظریف معمولا برای مردان مناسب نیستند.
  • گلدان مناسب: اگر گل خود را در گلدان هدیه می‌دهید، برای انتخاب و خرید گلدان سراغ گلدانی بروید که ظریف و شکننده نباشد. گلدان‌های چوبی و فلزی انتخاب‌های خوبی هستند که می‌توانند مردانه‌تر تصور شوند.


گل‌های مناسب روز پدر

حال که در مورد نکات هدیه دادن گل در روز پدر گفتیم، نوبت به معرفی گل های مناسب روز پدر می‌رسد. گل‌هایی که به اصطلاح مردانه‌تر تصور می‌شوند و معمولا مردان از هدیه گرفتن آن‌ها خوشحال‌تر می‌شوند. همچنین معانی خوب و مرتبطی دارند که ارزش کار را چند برابر می‌کنند.

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

1. گل ارکیده سفید، زیبای بی‌همتای روز پدر

اگر به دنبال گلی هستید که در عین پیچیدگی و ظرافت، بی جنسیت هم باشد ارکیده سفید را انتخاب کنید. این گل می‌تواند برای پدران و مردان مناسب باشد زیرا هم رنگی سفید و خالص دارد و هم باعث افزایش انرژی در محیط می‌شود. اگر عزیز شما اسیر استرس‌های زندگی و کاری است و نیاز به آرامش و حس خوب دارد یک ارکیده سفید می‌تواند حس آرامش را برای او به ارمغان بیاورد و محیط کار و استراحتش را بهبود ببخشد. تنها موضوعی که در مورد گل ارکیده باید درنظر داشته باشید این است که نگهداری از گل ارکیده سخت است و باید حسابی مواظب آن باشید.

گل ارکیده سفید ، زیبای بی‌همتای روز پدر
گل ارکیده سفید

2. داوودی قرمز

این گل زیبا رنگی عمیق و قرمز دارد و همین موضوع گل داوودی را به گلی مناسب برای روز مرد تبدیل کرده است. ضمن اینکه گلبرگ‌ها و ساختار محکم و متراکم آن نیز باعث شده تا قوی‌تر و مردانه‌تر به‌نظر بیاید. داوودی نمادی از دوستی و رفاه و هدیه دادن آن به‌منظور قدردانی و تشکر انتخابی هوشمندانه است.

بیشتر مطالعه کنید: 10 پیشنهاد متفاوت برای خنداندن پدر در روز پدر

3. گل زیبای مرغ بهشتی، نمادی از وفادارای و عشق برای روز پدر

با این گل می‌توانید توجه هر پدری را به خود جلب کنید. این گل گرمسیری به‌خاطر شکوفه‌های زیبا و نارنجی که شبیه پرنده هستند مشهور است. پرنده بهشتی نمادی از وفاداری، عشق و تفکر است و همین موضوع آن را تبدیل به گل مناسب روز پدر می‌کند. نگهداری از این گل نیز مشابه گل ارکیده سخت است و نیازی به توجه فراوان دارد.

مطلب مرتبط: روش نگهداری و معرفی گل استرلیتزیا یا پرنده بهشتی

پگل زیبای مرغ بهشتی ، نمادی از وفادارای و عشق برای روز پدر
پگل زیبای مرغ بهشتی

4. رز قرمز، یک گل کلاسیک اما پر از عشق و محبت برای روز پدر

اصلا مگر می‌شود صحبت از گل‌ها باشد و گل رز قرمز در میان آن‌ها نباشد؟ این گل کلاسیک نه‌تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز مناسب است و راه خوبی برای نشان دادن عشق و علاقه است.

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان

گل رز آن قدر عاشقانه و مفهوم عشق برازنده آن است که انگار که از ازل وجود داشته و همیشه نمادی از عشق و احساس بوده است. اگر پدر شما مردی کلاسیک و سنتی است انتخاب گل رز برای روز پدر برای هدیه دادن به او، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

5. ژربرا

اگر به‌دنبال کمی سرخوشی هستید ژربرا انتخاب خیلی خوبی است. این گل می‌تواند با گلبرگ‌های شاد و جذابش، خنده را به هر چهره‌ای بیاورد. این گل در رنگ‌های زرد تیره، نارنجی، صورتی، قرمز تیره و البته رنگ‌های دیگر موجود بوده و دست شما در انتخاب یک رنگ از رنگ‌های آن متناسب با سلیقه پدرتان، باز است.

بیشتر مطالعه کنید: ۱۵ ایده ناب برای سورپرایزکردن پدرتان در روز پدر

گل زیبای ژربرا
گل ژربرا

6. گل چمچه‌ای یا اسپاتی فیلوم

بدون شک گل چمچه‌ای یا اسپاتی فیلوم یکی از گیاهان خانگی گلدار محبوب است. این گیاه نه‌تنها زیباست، بلکه نگهداری از آن نیز نسبتا آسان است. اسپاتی فیلوم به آبیاری کمی نیاز دارد و می‌تواند جلوه زیبایی به محل زندگی و کار پدر شما بدهد. اگر دنبال خرید گیاهان گل دار برای روز پدر هستید، گل چمچه‌ای یا اسپاتی فیلوم می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد.

7. کوکب سیاه

کوکب سیاه گلی به رنگ قرمز تیره و جذاب است که با رنگ عمیق و غلیظش می‌تواند گلی بسیار عالی و مردانه باشد. شاید کوکب سیاه به تنهایی بیش‌ازحد تیره و غمگین به نظر برسد، اما شک نکنید این گل زیبا اگر در یک دسته گل و در کنار دیگر گل های مناسب روز پدر قرار بگیرد، ترکیبی عالی خواهد ساخت.

گل زیبای کوکب سیاه
گل کوکب سیاه

8. گل ادریسی سفید، انتخابی مناسب برای قدردانی در روز پدر

رنگ خنثی و بی جنسیت گل ادریسی سفید ظاهری کلاسیک و زیبا و در عین حال مردانه پسند به آن داده و ازاین‌رو یک گل مناسب برای روز پدر است. هدیه دادن ادریسی به پدرتان به این معناست که احساسات و قدردانی خود را از صمیم قلب به او ابراز می‌کنید. پس اگر می‌خواهید به پدرتان بگویید قدر او را می‌دانید و بابت زحماتش قدردانش هستید، ادریسی سفید را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: روش نگهداری گیاه ادریسی یا هورتانسیا ماکروفیلا

9. کراسپدیا

کراسپدیا گل‌های گرد و زرد رنگ با ظاهری سرسخت و محکم دارد و برای هدیه دادن در روز پدر و مرد مناسب است. این گل با رنگ درخشان و چشمگیرش می‌تواند شادی را به محیط اضافه کرده و پدر شما را حسابی خوشحال کند.

گل فوق العاده زیبای کراسپدیا
گل کراسپدیا

10. ساکولنت‌ها، نماد سرسختی و مقاومت مردانه

ساکولنت‌ها می‌توانند هم به‌صورت تنها و هم در ترکیب با سایر گیاهان قرار بگیرند. این دسته از گیاهان به‌خاطر نیاز به نگهداری بسیار کم و ماندگاری و زیبایی که دارند بسیار مناسب مردان پر مشغله هستند. ساکولنت‌ها تقریبا می‌توانند در محیط‌های خشک و با آبیاری کم به‌خوبی زندگی کنند و جز گیاهان تصفیه کننده هوا نیز به‌شمار می‌روند.

افوربیا قرمز با گلدان مواد آلی
448,000 تومان
سم اسبی با گلدان مواد آلی
432,000 تومان

بنابراین خرید ساکولنت به عنوان گل روز پدر یک تیر و دو نشان است. جالب است بدانید برخی از ساکولنت‌ها نظیر آلوئه ورا حتی خاصیت‌های درمانی هم دارند. در مجموع با توجه به ویژگی‌های ساکولنت‌ها اگر می‌خواهید از سرسختی و استقامت پدر خود تشکر کنید ساکولنت‌ها انتخاب‌های بسیار مناسبی هستند.

11. آنمون سفید، یک گل خاص و زیبا برای روز پدر

اگر به دنبال هدیه‌ای عجیب و خاص می‌گردید این گل زیبا از خانواده شقایق‌ها را انتخاب کنید. آنمون سفید با مرکز تیره رنگ، ظاهری خاص و یکتا دارد. این گل در ترکیب با گل‌های دیگر می‌تواند یک دسته گل خاص و منحصر به فرد را بسازد. اگر به دنبال گلی می‌گردید که ظاهری بی‌جنسیت داشته باشد و احساسات عمیق شما را نشان دهد آنمون سفید انتخاب فوق‌العاده خواهد بود.

گل آنمون سفید ، یک گل خاص و زیبا برای روز پدر
گل آنمون سفید

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم بهترین گل ها برای روز پدر را به شما معرفی کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید پس از کسب اطلاع از قیمت خدمات باغبانی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) از این مجموعه خدمات استفاده کنید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان

رز جاودان مهرسا پایه قرمز
694,000 تومان
باکس رز جاودان موزیکال Q&Q
2,414,000 تومان
رز جاودان موزیکال کوپه
961,000 تومان
رز جاودان موزیکال لیدیا
1,107,000 تومان
رز جاودان موزیکال لاولی
1,107,000 تومان


سوالات پرتکرار شما در مورد گل های مناسب روز پدر

آیا هدیه دادن گل در روز پدر مناسب است؟

بله، شک نکنید هر پدری از هدیه گرفتن گل در روز پدر خوشحال خواهد شد. درست است که تفکرات سنتی هدیه دادن گل را بیشتر مناسب خانم‌ها می‌دانند، اما مردان نیز از دریافت گل خوشحال می‌شوند و گل برایشان جذاب و لذت‌بخش است.

چه رنگ گلی برای روز پدر مناسب است؟

بهتر است از رنگ‌هایی عمیق و غلیظ استفاده کنید. رنگ‌های ملیح و پاستلی معمولا برای مردان مناسب نیست.

گل مناسب روز پدر کدام است؟

در مجموع بهتر است گل‌هایی انتخاب کنید که نیاز کمی به نگهداری، ساختاری محکم و تطبیق پذیری با شرایط مختلف را داشته باشد. مثلا گیاهان خانواده ساکولنت‌ها و برخی گیاهان آپارتمانی نظیر زامیفولیا و برگ قاشقی انتخاب‌هایی عالی به این منظور هستند.

۲ نظرات
  1. اسکیپ روم می گوید

    پیشنهاداتون عالی و شیک هستن مخصوصا ارکیده سفید ممنون

  2. ناشناس می گوید

    گل ادریسی عالیههههه بهترین گزینه اس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.