خرید گیاه آپارتمانی با تضمین کیفیت و ارسال رایگان

معرفی 32 تا از بهترین گیاهان و گل های کریسمس

زمان مطالعه: 29 دقیقه

گیاهان و گل های کریسمس نیز مثل سایر بخش‌ها و نمادهای این ایام، دارای اهمیت زیادی هستند. همان‌قدر که پختن بیسکوییت و کلوچه کریسمسی یا خرید هدیه کریسمس برای ما مهم هستند، دکوراسیون و تزئینات داخلی نیز می‌توانند تاثیر زیادی بر روحیه ما بگذارند. ویژگی بسیار مثبت گیاهان و گل های طبیعی کریسمس این است که می‌توانید از زیبایی آن‌ها در تمام طول تعطیلات کریسمسی لذت ببرید، بدون اینکه نیاز باشد انرژی زیادی را برای رسیدگی به آن‌ها صرف کنید. همچنین اگر در خرید هدیه ویژه کریسمس تردید دارید و نمی‌دانید چه هدیه‌ای انتخاب کنید، گل ها و گیاهان می‌توانند در لحظات آخر به کمک شما بیایند! بعضی از آن‌ها، مثل کاکتوس کریسمس حتی تا چندین سال نیز باقی خواهند ماند؛ همچنین انواعی مثل بنت قنسول نیز بهترین رشد خود را تنها در ایام کریسمس تجربه می‌کنند.

گُل‌سِتان | گل فروشی آنلاین | سفارش آنلاین گل | گیاه آپارتمانی

اگر دنبال خرید گل و گیاه کریسمس هستید، اما نمی‌دانید چه گل یا گیاهی را برای این ایام و هدیه دادن انتخاب کنید، این مطلب از وبلاگ گل فروشی گُل‌سِتان باب میل شماست. در ادامه مطلب، 30 مورد از بهترین گل ها و گیاهان مناسب برای ایام کریسمس را برای شما معرفی کرده‌ایم. شاید به دنبال گیاهانی زیبا برای تزئینات کریسمسی منزل و محیط کار خود هستید یا فقط دوست دارید گیاهانی زمستانی را بشناسید، در هر حالت این مطلب می‌تواند گزینه‌های جالب و نوینی را به شما پیشنهاد کند. ضمن اینکه فراموش نکنید که در هر شرایطی، گل‌ها و گیاهان می‌توانند روحی تازه به محیط ببخشند. پس ادامه مطلب را از دست ندهید!

برای اینکه از انتخاب بهترین گیاه مطمئن شوید، بهتر است توضیحات و اطلاعات خوبی در مورد آن‌ها کسب کنید. رعایت کردن نکاتی کلی هنگام خرید نیز می‌تواند نقش کلیدی در داشتن گیاهانی سالم ایفا کند؛ برای مثال، از خرید گیاهانی با برگ‌های زرد شده و خشک خودداری کنید. خاک نیز نباید خشک و سفت باشد (در این صورت، یعنی رسیدگی مناسبی به گیاه نشده  و مستعد ابتلا به بیماری است). 

لیست گل ها و گیاهان کریسمس :

  1. آماریلیس، گل زیبا و اولین عضو لیست گل های کریسمس
  2. دارواش آمریکایی (فورادندرون سروتینوم)
  3. درختچه بداغ (بودنانت ویبرنوم)
  4. گلابی باسک، یک تیر و دو نشان؛ هم میوه زمستانی، هم گیاه کریسمس
  5. کاکتوس کریسمس
  6. سیکلامن، گل زیبا و دوست داشتنی از لیست گل های کریسمس
  7. درخت نراد
  8. گیاه شکوه برف
  9. پیچک انگلیسی یا عشقه، گیاه مهاجم لیست گل ها و گیاهان کریسمس
  10. ارس (سرو کوهی)
  11. رز لنتن یا رز نوئل، از جمله گل های زیبای کریسمس
  12. ماهونیا
  13. کاهو و کلم زینتی
  14. بنفشه پنسی
  15. نرگس سفید کاغذی یا نرگس سفید کریسمس
  16. بنت قنسول یا گل کریسمس
  17. پامچال زینتی یا پریم رز
  18. رزماری
  19. گل برفی، از جمله گل های زیبای کریسمس با شکوفه‌های شیپوری شکل
  20. پرتقال والنسیا، هم میوه هم گیاه زیبای کریسمس
  21. وینتر بری، توسکای فلس دار یا خاس توت‌دار زمستانی
  22. پیچ آبجویی
  23. یاوپون یا یاوپون هولی
  24. کاملیا ساسانکوا
  25. آرانتیس یا خربق زرد زمستانی
  26. ارکیده، بدون اغراق زیباترین گل از لیست گل های کریسمس
  27. سرخس زمستانی، از جمله گیاهان لاکچری کریسمس
  28. گاردنیا
  29. اسطخدوس
  30. درخت زیتون
  31. آنتوریوم
  32. کاج مطبق


1. آماریلیس، گل زیبا و اولین عضو لیست گل های کریسمس

آماریلیس یک گل مناسب برای کریسمس و یک گیاه گلدار محبوب برای چیدمان‌های شاد و باطراوت کریسمسی است. این گیاه از یک پیاز رشد کرده و حدودا 6 هفته پس از کاشته شدن، شروع به گلدهی می‌کند. جالب است بدانید بعضی از انواع این گیاه مثل Amaryllis Ferrari در گلخانه‌ها نگهداری می‌شوند تا دقیقا در ایام کریسمس گلدهی خود را آغاز کنند. اگر آماریلیس را در اواخر آبان یا اوایل آذر بکارید، قطعا در روز کریسمس (25 دسامبر مصادف با 4 دی) شاهد دسته‌های متعدد گل‌های شیپوری مانند سفید یا قرمز رنگ آن خواهید بود.

فیکوس الاستیکای شرابی در گلدان طلایی
978,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان

مختصری درباره روش نگهداری آماریلیس

 برای اینکه در ایام تعطیلات کریسمس از زیبایی و تراکم آماریلیس لذت ببرید، باید آن را در فصل پاییز کاشته یا پیازهایی را خریداری کنید که از قبل در گلدان کاشته شده‌اند. پس از کاشت نیز باید اجازه دهید تا گیاه نور خورشید را به‌صورت کامل و مستقیم دریافت کند. همچنین آبیاری منظم و خاکی با زهکشی قوی را فراموش نکنید. همچنین می‌توانید گلدان آماریلیس را روی یک میز قرار دهید تا نور خورشید را به‌صورت کافی دریافت کند. هر چند روز یکبار نیز گلدان را بچرخانید تا تمامی بخش‌های گیاه به‌صورت برابر رشد کنند.

بیشتر مطالعه کنید: آشنایی با گیاهان گلدار

گل آماریلیس ، گل زیبا و اولین عضو لیست گل های کریسمس
گل آماریلیس


2. دارواش آمریکایی یا فورادندرون سروتینوم

قبل از خرید این گیاه از گیاهان کریسمس باید یک نکته را راجع به آن بدانید؛ با اینکه هیچ درخت و تزئینات کریسمسی بدون حضور دارواش همیشه سبز تکمیل نمی‌شود، اما این گیاه معمولا پرورش داده نمی‌شود! بلکه این گیاه به‌صورت انگلی روی شاخه‌های درخت میزبان رشد می‌کند. معمولا، درخت میزبان در طی این پروسه آسیب نخواهد دید؛ اما پس از اینکه دارواش در داخل چوب درخت ریشه دهد، غیرممکن است که آن را جدا کنید. دارواش آمریکایی (فورادندرون سروتینوم) بومی فلوریدا، آتلانتیک و تگزاس است و گیاهی زیبا و منحصربه‌فرد برای کریسمس به‌شمار می‌شود.

مطلب پیشنهادی: معرفی مختصر و روش نگهداری خزه اسپانیایی

مختصری درباره روش نگهداری دارواش آمریکایی

چیدن دارواش برای استفاده در تزئینات کریسمسی یا آویختن از یک روبان در راهرو منجر به حذف دائمی آن از درخت میزبان نخواهد شد. بر اساس منابع معتبر، برای حذف دائمی دارواش، “شاخه درگیر شده باید حداقل 30 سانتی‌متر پایین‌تر از محل اتصال خود از درخت حذف و جدا شود”. اما از آنجایی که این پروسه ممکن است سبب تغییر شکل درخت شده و یا درختان اطراف را نیز آلوده و درگیر کند، بهتر است آن را به حال خود رها کرده و از دارواش‌های خود لذت ببرید!


3. درختچه بداغ یا بودنانت ویبرنوم

درختچه بداغ یک گیاه برگریز است و می‌تواند تا ارتفاع 3 متر و پهنای 1.8 متر رشد کند. معروف‌ترین گونه آن “درختچه بداغ سپیده دم” است. این گونه، میوه‌های کوچک قرمز رنگ تولید کرده و در فصل زمستان شکوفه می‌دهد. شکوفه‌های که در ما‌ه‌های سرد سال جوانه می‌زنند بسیار معطر بوده و به رنگ صورتی هستند، و در گذر زمان از سرخابی پررنگ به رز کم‌رنگ تغییر می‌یابند. در فصل پاییز، تغییر رنگ ادامه یافته و برگ‌های سبز درختچه بداغ به قرمز پررنگ تبدیل می‌شوند.

مختصری درباره روش نگهداری درختچه بداغ

انواع مختلف درختچه بداغ نسبت به بسیاری از خاک‌ها مقاوم هستند، حتی خاک‌هایی که برای بسیاری از گیاهان دیگر سنگین بوده یا دارای مقادیر بالایی از آهک هستند. این گیاه در روزهای گرم تابستانی به کمی سایه نیاز داشته و از هرس کردن سالیانه لذت می‌برد. همچنین این گیاه نسبت به آسیب‌های وارد شده از جانب حیواناتی مثل آهو و گوزن نیز مقاوم است، ازاین‌رو اگر در یک فضای باز جنگی قرار است آن را بکارید، نگرانی از بابت خراب شدن آن وجود نخواهد داشت.

درختچه بداغ


4. گلابی باسک، یک تیر و دو نشان؛ هم میوه زمستانی، هم گیاه کریسمس

این میوه ترد و خوشمزه از اواخر پاییز تا فرا رسیدن زمستان برای خوردن رسیده می‌شود. وقتی این گلابی را از درخت می‌چینید، یک شیرینی عسل مانند در آن ایجاد شده و آن را برای قرار گرفتن در خوراک و دسرهای زمستانی عالی می‌کند. گلابی باسک، یک میوه زمستانی عالی است که هر ساله چشم انتظار رسیدن موعد چیدن آن از درخت خواهید بود! بنابراین اگر دوست دارید با خرید گیاهی از بین گیاهان کریسمس با یک تیر دو نشان بزنید، گلابی باسک انتخابی عالی برای شماست. اگر قصد نگهداری از گلابی باسک را دارید، یادتان باشد که این گیاه از گیاهان کریسمس نیاز به رسیدگی و توجه بالایی دارد.

بیشتر مطالعه کنید: با گونه های اصلی و محبوب ترین انواع گل میخک بیشتر آشنا شوید

مختصری درباره روش نگهداری گلابی باسک

گلابی باسک به نور کامل خورشید و آب فراوان نیاز دارد. این گیاه را می‌توانید در باغچه یا گلدان نیز بکارید: بعضی از انواع آن تطابق بیشتری برای رشد در گلدان پیدا کرده‌اند. فراموش نکنید که قبل از تولید میوه، ممکن است چندین سال طول بکشد تا گیاه در خاک و بستر خود مستقر شود.


5. کاکتوس کریسمس، یکی از زیباترین گیاهان کریسمس

این کاکتوس زیبای باشکوه از اواخر پاییز تا میانه زمستان به تولید شکوفه می‌پردازد، به همین دلیل می‌تواند یک بخش خوش رنگ و کریسمسی در باغچه و منزل شما ایجاد کند. گونه (S. bridgesii) از این گیاه دارای ترکیبی چشم‌گیر از برگ‌های سبز درخشان با گل‌های بزرگ قرمز رنگ است. گونه “S. truncate” نیز یک نوع دیگر از کاکتوس کریسمس است که با گل‌های قرمز- سرخابی خود دلربایی می‌کند؛ این گیاه به عنوان کاکتوس روز شکرگزاری نیز شناخته می‌شود، زیرا کمی زودتر شروع به گلدهی می‌کند و در آن ایام جذابیت خود را به اوج می‌رساند. اگر برای خرید گل و گیاه کریسمس کاکتوس‌ها را انتخاب کرده‌اید، خرید کاکتوس کریسمس انتخابی عالی و تمام عیار برای شماست؛ یک کاکتوس زیبا و خاص با گل‌ها خاص و تماشایی!

بیشتر مطالعه کنید: با ساکولنت ها و کاکتوس های مقاوم برای پرورش در خانه بیشتر آشنا شوید

خدمات باغبانی در محل، اعزام سریع باغبان گل و گیاه | گُل‌سِتان

مختصری درباره روش نگهداری کاکتوس کریسمس

کاکتوس کریسمس به آبیاری منظم و نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد. خاک آن نیز باید غنی و متخلخل باشد. طبق تجربیات کارشناسان ما در گُل‌سِتان، برای اینکه کاکتوس کریسمس خود را جهت گلدهی در ایام کریسمس ترغیب کنید، باید در ماه آبان شب‌هایی خنک (10 الی 12 درجه سانتی گراد) برای آن فراهم کرده و مطمئن شوید که روزانه حدود 12 الی 14 ساعت در تاریکی قرار می‌گیرد. در طول نگهداری از کاکتوس کریسمس اگر کاکتوس شما دچار ریزش غنچه‌ها شد، درنظر داشته باشید که این موضوع نتیجه خاک خشک یا هوای بسیار گرم است. بنابراین همواره مراقب این موضوع باشید. برای جلوگیری از خشکی بیش‌ازحد خاک هر چند روز یکبار گلدان آن را چک کرده و در صورت خشک بودن خاک، آن را آبیاری کنید.


6. سیکلامن، گل زیبا و دوست داشتنی از لیست گل های کریسمس

این گل بسیار دوست داشتنی در ماه‌های زمستان گل‌هایی به رنگ سفید، صورتی و قرمز تولید می‌کند و گل آن بسیار با حال و هوای کریسمس هماهنگ است. انواع “atkinsii” و “coum” این گیاه، گل‌هایی تقریبا زرشکی رنگ تولید می‌کنند، ساقه آن‌ها حدودا 10 الی 15 سانتی‌متر و برگ‌های آن‌ها نیز به رنگ سبز تیره است. بعضی از انواع سیکلامن در سال نخست کاشت خود به رویاندن گل و شکوفه می‌پردازند، اما بعضی دیگر برای بالغ شدن به زمانی برابر چندین سال نیاز دارند! بنابراین اگر دوست دارید برای کریسمس سیکلامن بخرید، حتما سعی کنید یک گیاه بالغ بخرید که موقع کریسمس با گل‌های زیبای خود خانه شما را زیبا کند. جالب است بدانید تقریبا تمامی انواع سیکلامن در فصل تابستان به دوره خفتگی وارد می‌شوند.

رز جاودان مهرسا
659,000 تومان
مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
باکس بهگل
1,168,000 تومان
زامیفولیا بلک 6 قلاف در گلدان مواد آلی استوانه
1,146,000 تومان
پاچیرا پنج تنه ارتفاع50
698,000 تومان

مختصری درباره روش نگهداری سیکلامن

سیکلامن یک گیاه آپارتمانی خوب است و می‌تواند بدون مشکل در گلدان به رشد خود ادامه دهد. این گیاه باید در نور کامل اما غیر مستقیم خورشید و یا سایه نسبی قرار بگیرد. خاک سیکلامن باید غنی بوده و زهکشی را به بهترین نحو انجام دهد، همچنین بهتر است خنثی یا کمی قلیایی باشد. اگر می‌خواهید بهترین محیط را برای این گیاه فراهم کنید، شن و ماسه درشت را با سایر مواد طبیعی ترکیب کرده و قبل از کاشت، به خاک آن اضافه کنید. گلدان سیکلامن را در مکانی با نور فیلتر شده و روشن قرار دهید، به گونه‌ای که غرق در نور نباشد. آب را دقیقا بر روی خاک بریزید و از خیس کردن گیاه خودداری کنید.

مطلب مرتبط: روش نگهداری گیاه سیکلامن


7. درخت نراد

یکی از گیاهان کریسمس نراد تنومند است که به درخت کریسمس نیز معروف است و در اندازه‌های مختلف وجود دارد. این درخت فوق‌العاده در هر محیطی رشد می‌کند، بنابراین اگر به دنبال درختی برای اتاق پذیرایی خود هستید، در خرید این درخت درنگ نکنید. در طول فصل، این گیاه را می‌توانید به صورت کاشته شده در گلدان یا بریده شده خریداری کنید. حتی اگر در نزدیکی خود مزرعه درخت نراد دارید، می‌توانید به آنجا مراجعه کرده و درخت بریده شده را مستقیما از آنجا خریداری کنید. درخت کریسمس در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف موجود و بسیار شبیه به درخت نوئل و کاج است.

بیشتر مطالعه کنید: با 20 تا از درختچه های آپارتمانی که به خانه شما زیبایی می‌بخشند بیشتر آشنا شوید

مختصری درباره روش نگهداری درخت نراد

اگر درخت کاشته شده در خاک خریداری کرده‌اید، در پایان تعطیلات آن را به خارج از خانه برده و در عمقی مناسب از خاک دارای زهکشی عالی بکارید. درخت نراد برای زنده ماندن به سایه عصرگاهی و محیطی مرطوب و خنک برای سیستم ریشه‌ای خود نیاز دارد. اما اگر آن را به شکل بریده شده‌اید خریده‌اید، برای قرار دادن درخت در جای خود، ابتدا باید حدود 7 میلی متر از بخش پایینی تنه را اره کنید. (این کار باعث می‌شود تا گیاه آب را بهتر جذب کند) سپس آن را در محل نگهدارنده خود قرار داده و فضای خالی باقی‌مانده را با آب پر کنید. در طول فصل، آبیاری را با قدرت ادامه دهید و با ریزش برگ‌های سوزنی در اواخر تعطیلات کریسمس آبیاری را متوقف کنید.

عکس درخت نراد
درخت نراد


8. گیاه شکوه برف، یکی از گل های زیبای کریسمس

نام این گل از گل ها و گیاهان کریسمس از گل‌های ظریف و زیبای آن گرفته شده است. شکوه برف همزمان با بارش برف زمستانی شکوفه داده و گل‌های کوچک و ستاره‌ای شکل خود را شکوفا می‌کند، اگر دنبال یک گل زیبا برای کریسمس هستید، شکوه برف نیز می‌تواند جز انتخاب‌های شما باشد.

مختصری درباره روش نگهداری گیاه شکوه برف

شکوه برف معمولا در اواخر زمستان یا اوایل بهار شکوفه می‌دهد. بااین‌حال اگر می‌خواهید زودتر از موعد شکوفه‌های شکوه برف را تماشا کنید، می‌توانید آن را وادار به تولید شکوفه کنید. برای انجام این کار، گیاه را در اوایل آبان در گلدان کاشته و در فضای وب دستورالعمل‌های وادار کردن گیاهان به گلدهی را دنبال کنید. شکوه برف باید در خاک گلدان غنی و دارای زهکشی عالی کاشته شود.


9. پیچک انگلیسی یا عشقه، گیاه مهاجم لیست گیاهان و گل های کریسمس

پیچک انگلیسی تمایل شدیدی به حمله به سایر گیاهان دارد و به همین دلیل است که اکثر باغبانان از کاشت این گیاه امتناع می‌کنند. این گیاه بسیار زیباست با برگ‌های سبز خوش رنگش، می‌تواند نقش خوبی در دکوراسیون‌های کریسمسی ایفا کند. این گیاه رونده همیشه سبز قادر است تا هم به صورت افقی (روی زمین) و هم به صورت عمودی (روی دیوارها) رشد کند. همچنین می‌توانید آن را در گلدان‌های آویزی و یا نگهدارنده‌های دیواری نیز قرار دهید، ضمن اینکه رشد آن در گلدان‌های معمولی نیز بسیار چشم نواز خواهد بود. اگر پیچک شما در گلدان معمولی کاشته شده است، می‌توانید آن را به زیبایی پیچ و تاب دهید تا به یک اثر هنری تبدیل شود! پیچک انگلیسی در مقایسه با سایر انواع این گیاه از رشد ضعیف‌تری برخوردار است، اما برگ‌های سبز و خوش فرم آن سبب شده تا به عنوان یکی از بهترین گیاهان مناسب کریسمس شناخته شود.

پتوس ابلق در گلدان آویز
517,000 تومان

محتصری درباره روش نگهداری پیچک انگلیسی یا عشقه

پیچک باید در فصل بهار یا پاییز کاشته شود و رشد دانه کاشته شده این گیاه در گلدان نسبت به رشد قلمه‌های آن بسیار بهتر خواهد بود. پیچک عاشق خاک‌های غنی است. پس فراموش نکنید که در فصل بهار و تابستان به آن کود غنی از نیتروژن بدهید، این کار به رشد بهتر آن کمک شایانی خواهد کرد.

مطلب مرتبط: روش نگهداری گیاه پاپیتال / عشقه

پیچک انگلیسی یا عشقه ، گیاه مهاجم لیست گیاهان و گل های کریسمس
پیچک انگلیسی یا عشقه


10. ارس یا سرو کوهی

ارس یا سرو کوهی گیاهی همیشه سبز زیبا با برگ‌هایی بسیار جذاب است؛ به‌طوری‌که برگ‌های این گیاه سوزنی شکل بوده و به رنگ سبز تیره رشد می‌کنند. این درختچه در فصل زمستان میوه‌ای توت مانند به رنگ آبی تولید می‌کند که البته خوردنی نیست. ارس می‌تواند به‌صورت درختچه و درخت رشد کند. جالب است بدانید گونه “Bar Harbor” سرو کوهی برگ‌هایی پرمانند و آبی- خاکستری دارد که در ماه‌های زمستان به رنگ بنفش تغییر می‌کنند.

بیشتر مطالعه کنید: روش نگهداری گیاه نخل شامادورا و بررسی آفات و راه درمان آن

مختصری درباره روش نگهداری ارس یا سرو کوهی

اگر شرایط محیطی برای این گیاه مساعد باشد، رشد بسیار سریعی خواهد داشت. ارس را می‌توانید هم در باغچه و هم در گلدان‌های بزرگ بکارید. این گیاه به فضای زیادی برای رشد نیاز داشته و می‌تواند برای پوشاندن زمین نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در نظر داشته باشید که اغلب انواع ارس در خاک‌های خشک و حاوی مواد درشت رشد بهتری دارند.


11. رز لنتن یا رز نوئل، از جمله گل های زیبای کریسمس

رز لنتن یا رز نوئل یک انتخاب عالی برای یک تغییر رنگ و رنگ‌آمیزی باغچه در زمستان و اوایل بهار است. شکوفه‌های این گل به‌صورت شیپوری مانند هستند و در طیف رنگی گسترده‌ای شامل رنگ‌های سفید، سبز، صورتی، قرمز و بنفش رشد می‌کنند. زمان گلدهی رز لنتن بسته به گونه انتخابی متفاوت است، اما بیشتر گونه‌های آن معمولا در طول ماه‌های سرد زمستان گل می‌دهند. گل‌های این گیاه ماندگاری قابل قبولی دارند و   شکل خود را حفظ می‌کنند، در نهایت نیز با پایان یافتن بازه گلدهی، به رنگ سبز تغییر پیدا می‌کنند.

مختصری درباره روش نگهداری رز کریسمس

 رز لنتن از جمله گیاهان و گل های کریسمس با عمر طولانی است. این گیاه در خاکی با زهکشی مناسب رشد خوبی خواهد دارد و بهتر است خاک آن کمی قلیایی باشد.

گل رز لنتن یا رز نوئل ، از جمله گل های زیبای کریسمس
رز لنتن یا رز نوئل


12. ماهونیا

ماهونیا گونه‌ای از گیاهان همیشه سبز است که در نگاه اول شبیه به خاس به‌نظر می‌رسد، اما در اصل متعلق به خانواده زرشک‌هاست. برگ‌های خاردار این گیاه یک زمینه سبز تیره زیبا برای گل‌های جذاب زرد رنگ آن به وجود آورده‌اند؛ گل‌های متفاوتی که در فصل زمستان شکوفه می‌دهند.

بین انواع ماهونیا “Winter Sun” در مقایسه با سایر انواع آن، روند گلدهی خود را زودتر آغاز می‌کند. گل‌های این نوع از ماهونیا دقیقا در ایام کریسمس نمایان شده و با عطر دل‌انگیز خود، حال و هوای تازه‌ای به روزهای شاداب کریسمس می‌بخشند. بنابراین اگر بین گیاهان کریسمس ماهونیا را برای جشن کریسمس خود انتخاب کرده‌اید، حتما سراغ گونه “Winter Sun” بروید.

مطلب پیشنهادی: 32 ایده جذاب برای درست کردن گلدان آویزی

مختصری درباره روش نگهداری ماهونیا

 ماهونیا از جمله گیاهانی است که به رسیدگی بسیار کمی نیاز دارد. این گیاه تنها به خاکی با زهکشی مناسب و هرس کردن جزئی نیاز دارد و در برابر آهو، و گوزن و آفات مقاوم است. ماهونیا “Winter Sun” می‌تواند به ارتفاع و پهنای 1.2 الی 1.5 متر برسد و به فضای نسبتا زیادی برای رشد نیاز دارد.


13. کاهو و کلم زینتی

کاهو و کلم زینتی، از سری گیاهان محبوب برای گلدان‌های زمستانی هستند؛ زیرا رنگ‌بندی و بافت آن‌ها بسیار خاص است. این گیاهان مقاومت بالایی دارند و می‌توانند دمای یخبندان زمستانی را نیز تحمل کنند. می‌توانید آن‌ها را با نام “کاهو/ کلم گلدار” نیز بیابید. اگر به دنبال گیاهی عالی برای زمستان و خاصه کریسمس هستید، حتما این مورد را امتحان کنید.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره روش نگهداری کلم زینتی

مختصری درباره روش نگهداری کاهو و کلم زینتی

کاهو و کلم زینتی در نور کامل خورشید یا سایه نسبی رشد خوبی دارند و خاک آن‌ها باید خاکی غنی و دارای زهکشی عالی باشد. شما می‌توانید آن‌ها را در گلدان‌های کوچک و بزرگ بکارید. اگر قرار است کاهو و کلم زینتی شما در گلدان‌های کوچک کاشته شوند، فقط یک گیاه در هر گلدان بکارید، در گلدان‌های بزرگ نیز چند گیاه را در کنار هم بکارید. ضمن اینکه درنظر داشته باشید که این گیاهان در باغچه نیز عملکرد ایده‌آلی دارند.اگر قصد کاشت و نگهداری از کاهو و کلم زینتی در باغچه را دارید، در نظر داشته باشید که بین هر گیاه حدود 40 الی 45 سانتی‌متر فاصله ایجاد کنید.

عکس کلم زینتی
کلم زینتی


14. بنفشه پنسی، از جمله گل های قرمز ویژه کریسمس

بنفشه پنسی، گونه‌ای از گیاه زینتی بنفشه است. این گیاه چندساله است و همان‌طور که از نام آن مشخص است، به خانواده “بنفشگان” تعلق دارد. برخلاف ویژگی‌های چندساله بودن آن، این گیاه اغلب به عنوان گیاهی زمستانی و یک ساله کاشته می‌شود. برگ‌های آن سبز درخشان است و گل‌های آن نیز به رنگ سفید، آبی، قرمز و طیف زرد هستند. اگر در جست‌وجوی یک گیاه زیبا برای پوشاندن کف باغچه خود هستید، گونه “SpriteMix” این بنفشه را امتحان کنید. اما اگر دنبال گیاهی با گل‌های قرمز هستید، گونه “Padparadja” و برای داشتن شکوفه‌های تیره رنگ نیز، گونه “Springtime Black” را انتخاب کنید. گفتنی است بنفشه کورنوتا که گونه مشابه این گیاه است نیز، به‌عنوان گیاه زمستانی یک ساله کاشته می‌شود و شکوفه‌های آن هم دارای تنوع رنگی بالایی هستند.

سانسوریا ابلق کراواتی پر غلاف ارتفاع45
502,000 تومان
پتوس ابلق در گلدان آویز
517,000 تومان
گیاه سانسوریا سبز پرغلاف
459,000 تومان
گیاه آگلونما متوسط
512,000 تومان
پدیلانتوس با گلدان مواد آلی
408,000 تومان

مختصری درباره روش نگداری بنفشه پنسی

بنفشهپنسی معمولا برای کاشته شدن به‌صورت متراکم و فشرده، در حاشیه باغچه‌ها انتخاب می‌شود. این گیاه در زمستان‌های متعادل به‌خوبی رشد می‌کند، به‌شرط آنکه در خاکی غنی و مرطوب کاشته شود. بنفشه پنسی باید مرتبا آبیاری شود و خاک آن مرطوب باشد، البته این موضوع نباید با آبیاری مکرر و غرقاب شدن خاک اشتباه گرفته شود. هنگام انتخاب مکان مناسب برای کاشت آن نیز، در نظر داشته باشید که بنفشه پنسی در مکانی با نور کامل خورشید تا سایه نسبی بهترین رشد را خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: 33 مورد از زیباترین گل های آپارتمانی


15. گل نرگس سفید کاغذی یا نرگس سفید کریسمس

نرگس سفید کاغذی ( یا نرگس سفید کریسمس) از لیست گیاهان و گل های کریسمس یک گیاه چندساله است که از یک پیاز رشد کرده و می‌تواند در ماه‌های سرد زمستانی نیز در داخل خانه به گلدهی بپردازد. این گیاه به مقدار کمی خاک نیاز داشته و معمولا 4 الی 6 هفته پس از کاشته شدن، گلدهی خود را آغاز خواهد کرد. گل‌های سفید رنگ این نرگس بسیار معطر هستند و به‌صورت دسته‌ای روی ساقه‌های بلند سبز رنگ ظاهر می‌شوند.

مختصری درباره روش نگهداری نرگس کاغذی

 نرگس کاغذی سفید یک گیاه مقاوم است، اما به‌عنوان یک پیاز گلدار با عمر کوتاه شناخته می‌شود. این گیاه معمولا در ایام کریسمس شروع به گلدهی می‌کند و از این جهت جز گل های کریسمس است. برای تشویق گلدهی گیاه خود، تا زمان کاشتن پیازها باید آن‌ها را در تاریکی نگهداری کنید. برای کاشت نیز پیاز گیاه را در خاکی با زهکشی مناسب بکارید و سپس آن را مرتبا آبیاری کنید. نرگس سفید کاغذی باید در محیطی خنک و دور از نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. درنظر داشته باشید که وقتی شکوفه‌های نرگس کاغذی ظاهر می‌شوند، تمایل زیادی به افتادن و پژمرده شدن خواهند داشت. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی باید ساقه را به یک سیخ چوبی (یا هر تکیه‌گاه دیگری) متصل کنید.

گل نرگس سفید کاغذی یا نرگس سفید کریسمس
گل نرگس سفید کاغذی


16. بنت قنسول یا گل کریسمس

شادترین و در دسترس‌ترین گل از گل های فصل تعطیلات کریسمس ، بنت قنسول زیباست. این گیاه یک درختچه همیشه سبز با برگچه‌های قرمز است که می‌تواند هم در داخل و هم در خارج از خانه با قدرت به رشد خود بپردازد. برگچه‌ها و گلبرگ‌های جذاب بنت قنسول همواره یادآور ایام کریسمس هستند و تنها در رنگ قرمز فروخته می‌شوند. البته انواع دیگری از آن نیز وجود دارد، مثل بنت قنسول دو شاخه‌ای یا سفید، زرد و صورتی؛ اما در اغلب موارد تنها رنگ قرمز آن را در فروشگاه‌های محلی خود پیدا می‌کنید. اصلا کریسمس است و رنگ قرمز!

متخصری درباره روش نگهداری بنت قنسول

برای نگهداری از بنت قنسول از آبیاری بیش‌ازحد آن پرهیز کنید، فقط موقعی گیاه را آبیاری کنید که خاک خشک شده باشد. بنت قنسول به رسیدگی کمی نیاز دارد و بدون اینکه شما متحمل زحمت زیادی شوید، می‌تواند رشد زیادی را رقم بزند! اگر قصد دارید قلمه‌ای از آن جدا کنید، باید در فصل تابستان این کار را انجام دهید. برای تشویق گیاه به گلدهی نیز، در اواخر مهر ماه آن را در مکانی قرار دهید که حدود 14 ساعت در تاریکی قرار بگیرد.

هنگام آوردن بنت قنسول خریداری شده به خانه، آن را با یک پلاستیک بپوشانید، بخصوص اگر هوا بیش‌از‌حد خنک است. این کار از وارد شدن شوک به گیاه جلوگیری می‌کند.


17. پامچال زینتی یا پریم رز، یکی از زیباترین گل های کریسمس

در حالی که بسیاری از گونه‌های پامچال در اوایل بهار و تابستان شکوفه می‌دهند، بسیاری از انواع دیگر آن می‌توانند شکوفه‌های خود را در فصل زمستان نمایان کنند! برای مثال، پامچال زینتی یا پریم رز انگلیسی که در این بخش به آن اشاره کرده‌ایم، از زمستان تا بهار شکوفه داده و گل‌هایی با 5 گلبرگ در دسته‌های متراکم و زیبا تولید می‌کند. رنگ این گل‌ها بسته به نوع و گونه آن‌ها متفاوت است. در بخش پایینی تنه پامچال زینتی، توده‌هایی از برگ شکل می‌گیرند که به علت تشابه ظاهری خود، یادآور کاهو رومی هستند!

خانواده تدی
660,000 تومان
باکس بهگل
1,168,000 تومان

متخصری درباره روش نگهداری پامچال زینتی

این گیاه هم در گلدان و هم به‌صورت توده‌ای در باغچه رشد خوبی خواهد داشت. پامچال زینتی به آب‌وهوایی خنک و مرطوب نیاز داشته و خاک آن نیز باید غنی و مرطوب باشد. بسیاری از انواع آن می‌توانند به‌عنوان گیاهانی چند ساله رشد کنند، اما عموما با آن‌ها مثل گیاه زمستانی یک ساله برخورد می‌شود.

گل پامچال زینتی یا پریم رز ، یکی از زیباترین گل های کریسمس
گل پامچال زینتی یا پریم رز


18. رزماری

رزماری یک گیاه خوراکی است که در ایام کریسمس نیز می‌توانید روی آن حساب کنید! ساقه‌های رزماری یادآور درختان مینیاتوری همیشه سبز هستند. از برگ‌های معطر آن نیز به‌عنوان طعم‌ دهنده‌ای قوی در غذاها و دسرهای گوناگون استفاده می‌شود. خوشبختانه کاشت و نگهداری رزماری در خانه آسان است و می‌تواند به گیاهی دائمی در آشپزخانه شما تبدیل شود.

مختصری درباره روش نگهداری رزماری

رزماری را می‌توانید در داخل یا خارج از خانه بکارید. در داخل خانه، آن را در گلدانی مناسب کاشته و روی طاقچه یک پنجره نورگیر قرار دهید. این گیاه می‌تواند دوران زمستان گذرانی خود را در داخل خانه سپری کند، اما می‌توانید آن را به‌عنوان یک گیاه یک ساله نیز نگهداری کنید. رزماری به آبیاری مداوم و مقدار زیادی از نور خورشید نیازمند است. بنابراین اگر آن را داخل گلدان نگهداری می‌کنید، گلدان آن را در محیطی پرنور قرار داده و چنانچه قصد نگهداری از آن در بیرون از خانه را دارید، آن را در محیطی پرنور بکارید.

مطلب پیشنهادی: معرفی گل و گیاهان دافع حشرات


19. گل برفی، از جمله گل های زیبای کریسمس با شکوفه‌های شیپوری شکل

گل برفی در اواخر زمستان یا اوایل بهار شکوفه می‌دهد. برای دستیبابی به زیباترین جلوه این گل، بهتر است گل برفی را در تعداد بالا و به‌صورت متراکم در باغچه یا یک گلدان خیلی بزرگ بکارید تا از شکوفه‌های شیپوری شکل آن در هوای سرد بهاری نهایت لذت را ببرید. این گل جزو نخستین پیازهایی است که در فصل بهار شکوفه می‌دهد، به‌همین‌دلیل می‌تواند ظاهری ویژه به باغچه بخشیده و حال‌وهوای بهاری را زودتر به شما هدیه دهد. البته اگر دوست دارید آن را در فصل زمستان داشته باشید، می‌توانید از روش‌های وادار کردن گیاه به گلدهی استفاده کنید.

بیشتر مطالعه کنید: بهترین گل ها برای هدیه شب یلدا کدام اند؟

متخصری درباره روش نگهداری گل برفی

گل برفی باید در فصل پاییز در نقطه‌ای نورانی یا سایه نسبی کاشته شود. این گیاه می‌تواند در خاک مرطوب و دارای زهکشی عالی به‌خوبی رشد کند. گل برفی به آبیاری مداوم نیاز دارد، برای نگهداری از آن،  آن را در عمق 8 الی 12 سانتی‌متری خاک کاشته و بین هر پیاز آن نیز حدود 5 الی 7 سانتی‌متر فاصله لحاظ کنید. گل برفی را می‌توانید در داخل خانه نیز وادار به گلدهی کنید. برای این کار، پیازها باید در گلدان کاشته شوند و برای 10 الی 12 هفته در نقطه‌ای بسیار خنک و تاریک قرار بگیرند. بعد از ظهور غنچه‌ها نیز، باید گیاه را به مکانی خنک و نورانی‌تر منتقل کنید تا گلدهی به‌خوبی ادامه یابد.

گل برفی ، از جمله گل های زیبای کریسمس با شکوفه‌های شیپوری شکل
گل برفی


20. پرتقال والنسیا، هم میوه هم گیاه زیبای کریسمس

پرتقال والنسیا یک گونه از پرتقال‌های شیرین است و به‌عنوان پرتقالی مناسب برای آب‌گیری شناخته می‌شود. این گیاه در اواسط زمستان و بهار میوه‌های بدون دانه خود را تولید می‌کند. پس اگر دوست دارید در ایام کریسمس پرتقال داشته باشید، والنسیا را به‌عنوان گیاه کریسمس انتخاب کنید!

اگر به دنبال گونه‌ای هستید که میوه آن سریع‌تر آماده برداشت شود نیز سراغ پرتقال “Delta” و “Midknight” بروید، میوه‌های این دو گونه نیز فاقد هسته هستند و تقریبا در برابر سرمای معتدل هوا مقاوم هستند. اگر هم در محیطی با زمستان‌های بسیار سرد هستید و دوست دارید مرکبات بکارید، “Kumquat” و “Satsuma mandarin” را به شما پیشهاد می‌کنیم.

مختصری درباره روش نگهداری از پرتقال والنسیا

مرکبات زمستانی دقیقا مانند آفتاب زمستانی هستند! علاوه بر میوه، گیاهان مرکبات در تمام طول سال برگ‌های درخشانی تولید کرده و شکوفه‌های معطری را ایجاد می‌کنند. پس از کاشت، مرکبات به آبیاری مداوم و نور کامل خورشید نیاز خواهند داشت. بیشترین رشد این گیاهان در مکان‌های بسیار پرنور اتفاق می‌افتد.


21. وینتر بری، توسکای فلس دار یا خاس توت‌دار زمستانی

این گیاه زیبا و باطراوت در فصول پاییز و زمستان، توت‌های قرمز زیبایی تولید خواهد کرد. وینتر بری یک انتخاب کلاسیک برای کریسمس است، به گونه‌ای که در بسیاری از تصاویر و نگاره‌های کریسمسی ردی از این گیاه مشاهده خواهید کرد. بنابراین اگر دنبال گیاهان کلاسیک برای کریسمس خود هستید، این گیاه یک انتخاب عالی برای شماست. وینتر بری بومی مناطق شرقی ایالات متحده است، نگهداری آسانی دارد و می‌تواند تا 3.5 متر نیز رشد کند!

بیشتر مطالعه کنید: راهنمای جامع نگهداری از درخت زرشک

مختصری درباره روش نگهداری وینتر بری

از آنجایی که وینتربری به نگهداری ویژه‌ای نیاز ندارد، می‌تواند انتخاب خوبی برای بسیاری از علاقمندان گل و گیاه باشد. برای نگهداری از وینتربری باید آن را در نور کامل خورشید یا سایه نسبی بکارید. این گیاه در برابر آهو و گوزن مقاوم است و در خاک بسیار خیس و باتلاقی رشد عالی خواهد داشت. ازاین‌رو وینتربری خود را در خاک مرطوب، اسیدی و غنی بکارید و از رشد بی‌نظیر آن لذت ببرید.

وینتر بری ، توسکای فلس دار یا خاس توت‌دار زمستانی
وینتر بری


22. پیچ آبجویی

پیچ آبجویی را می‌توانید در انواع همیشه سبز، نیمه همیشه سبز و یا درختچه‌های برگریز و رونده پیدا کنید. این نوع بخصوص از پیچ، که با نام یاسمن ژانویه نیز شناخته می‌شود، یک درختچه نیمه سبز است و برگ‌های بسیار زیبای بلند و بیضی شکلی به رنگ سبز تیره دارد. پیچ آبجوئی در طول ماه‌های زمستان به گلدهی پرداخته و شکوفه‌های ریز کرم رنگ تولید می‌کند، این شکوفه‌ها عطری شیرین دارند. گل‌های آن نیز با میوه‌های ریز قرمز رنگی همراه هستند. باتوجه به رنگ قرمز میوه‌های پیچ آبجویی، این گیاه نیز جز گل ها و گیاهان مناسب برای کریسمس به‌شمار می‌رود.

مطلب پیشنهادی: 35 ایده ناب برای سوپرایز عشقتان در روز ولنتاین

مختصری درباره روش نگهداری پیچ آبجویی

 پیچ آبجوئی برای حاشیه‌های متراکم باغچه بسیار مناسب و گیاهی ایده‌آل و جذاب برای کاشت در خارج از خانه است. پس از اینکه گلدهی آن در فصل زمستان آغاز شد، می‌توانید شاخه‌های گلدار آن را بچینید و به خانه بیاورید تا شکفتن آن‌ها در محیط داخلی خانه انجام شود. این کار باعث می‌شود تا منزل شما در عطری شیرین و مدهوش‌کننده غرق شود.


23. یاوپون یا یاوپون هولی

یاوپون هولی (Ilex vomitoria) بومی مناطق شرقی آمریکا است و به داشتن توت‌های قرمز رنگ متعدد خود در فصل زمستان معروف است. این گیاه زینتی برای باغچه‌های زمستانی عالی است و می‌تواند به‌عنوان گیاه تزئینات کریسمسی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مختصری درباره روش نگهداری

یاوپون هولی به‌عنوان یک درختچه عمودی یا درخت چند تنه‌ای رشد می‌کند. این گیاه دلربا را می‌توانید در هر نوع خاکی بکارید. اگر می‌خواهید حصاری برای باغچه خود درست کنید، بدون شک این گیاه می‌تواند این نقش را به‌خوبی ایفا کند. این گونه از یاوپون در برابر آهو و گوزن مقاوم است و می‌تواند شرایط محیطی گوناگونی مثل خاک بسیار خیس را تحمل کند.

بیشتر مطالعه کنید: معرفی 22 ایده برای هدیه کریسمس

گل یاوپون یا یاوپون هولی
یاوپون یا یاوپون هولی


24. کاملیا ساسانکوا

کاملیا ساسانکوا یک درختچه است که در فصل زمستان گل می‌دهد. فصل گلدهی کاملیا ساسانکوا از پاییز آغاز شده و تا ماه‌های زمستانی نیز ادامه خواهد یافت؛ به‌همین‌دلیل جز گل ها و گیاهان مناسب کریسمس به‌شمار رفته و می‌تواند در ایام کریسمس حال و هوای خاصی به باغچه شما بدهد . این گیاه شکوفه‌های قرمز رنگ خود را به‌صورت تکی روی برگ‌های کوچک و متراکم خود تولید می‌کند. با اینکه اغلب انواع کاملیا می‌توانند بین 2.4 تا 3 متر رشد کنند، کاملیا ساسانکوا تنها به ارتفاع 1.2 الی 1.5 متر رسیده و پهنایی برابر 1.8 الی 2.4 دارد.

بیشتر مطالعه کنید: معرفی 19تا از گیاهان زود رشد

مختصری درباره روش نگهداری کاملیا ساسانکوا

ساسانکوا گیاهی چندساله است و به رسیدگی بسیار کمی نیاز دارد. این نوع بخصوص از کاملیا در برابر خشکی مقاوم است. این گیاه همیشه سبز است و می‌تواند رشد خوبی در زمستان‌های معتدل داشته باشد. هنگام کاشت ساسانکوا، مطمئن شوید که نقطه مورد نظر نور کامل تا نسبی خورشید را دریافت می‌کند. همچنین در آبیاری نیز افراط نکرده و میانه‌رو باشید.


25. آرانتیس یا خربق زرد زمستانی

آرانتیس یا خربق زرد زمستانی از لیست گل ها و گیاهان کریسمس بومی اروپا و آسیا است و شکوفه‌های زرد روشن آن، می‌توانند تا ارتفاع چند سانتی‌متر رشد کرده و حتی از دل برف نیز بیرون بزنند! این گیاه در اواخر زمستان یا اوایل بهار گل می‌دهد.

بیشتر مطالعه کنید: همه چیز درباره گیاهان چند ساله و معرفی 20 مورد از معروف‌ترین آن‌ها

مختصری درباره روش نگهداری آرانتیس یا خربق زرد زمستانی

آرانتیس برای گلدهی زمستانی باید در اواخر تابستان کاشته شود. به‌این‌منظور مکانی با نور کامل خورشید  یا سایه نسبی را برای آن انتخاب کنید. سپس گیاه را در عمقی حداقل برابر با 8 سانتی‌متر کاشته و بین هر کدام از آن‌ها فاصله‌ای برابر 10 سانتی‌متر را خالی بگذارید. برای نگهداری از آرانتیس خاک آن باید مرطوب و متخلخل باشد. درنظر داشته باشید که آبیاری منظم، رشد عالی این گیاه را تضمین می‌کند.

گل آرانتیس یا خربق زرد زمستانی
آرانتیس یا خربق زرد زمستانی


26. ارکیده، بدون اغراق زیباترین گل از لیست گل های کریسمس

ارکیده، گل بی‌نظیری است که نیاز به هیچ توصیف اضافه‌ای ندارد! این گیاه جذاب و دلنشین، می‌تواند تزئینی عالی برای دکورهای کریسمسی شما باشد. نگهداری از گل ارکیده سخت است، اما درصورت نگهداری درست می‌توانید تا چندین به گلدهی بپردازد.

مختصری درباره روش نگهداری گل ارکیده

ارکیده به محیطی رطوبتی نیاز دارد و باید میزان کافی از نور خورشید را به صورت غیرمستقیم دریافت کند. بهتر است این گیاه را در بخش خنک منزل قرار دهید، جایی که خبری از تغییر ناگهانی دما نباشد، زیرا منجربه توقف رشد غنچه‌ها خواهد شد. در طول نگهداری از ارکیده، موقعی که رطوبت خاک رو به اتمام است آن را آبیاری کنید و آبیاری را تا هنگام خارج شدن آب از زیر گلدان ادامه دهید.


27. سرخس زمستانی، از جمله گیاهان لاکچری کریسمس

سرخس زمستانی کوچک و زیبا، به‌تازگی جزو گیاهان مناسب کریسمس قرار گرفته است. این گیاه را می‌توانید عموما در فروشگاه‌های گیاهان قیمتی و زینتی پیدا کنید.

بیشتر مطالعه کنید: معرفی انواع گیاه سرخس و روش نگهداری آن

مختصری درباره روش نگهداری سرخس زمستانی

برای نگهداری از سرخس زمستانیگیاه را در مکانی با نور کم تا متوسط قرار دهید. این گیاه رطوبت همیشگی را ترجیح می‌دهد، بنابراین انتخاب خوبی برای قرار گیری در تراریوم‌ها خواهد بود. در طول نگهداری از سرخس زمستانی خاک آن را کمی مرطوب نگه دارید. برای آبیاری نیز از آبی با دمای مشابه دمای محیط استفاده کنید. همچنین هنگام آبیاری دقت کنید تا گیاه خیس نشود.  

سرخس زمستانی ، از جمله گیاهان لاکچری کریسمس
سرخس زمستانی


28. گاردنیا

گاردنیا جز گیاهان خوشبو به‌شمار رفته و به‌صورت درختچه‌ای بزرگ در خارج از خانه رشد می‌کند، بااین‌حال می‌توانید در ایام کریسمس به‌عنوان یک گل مناسب کریسمس انواع گلدانی آن را خریداری کرده و زیبایی را به جشن خود بیاورید.

مانسترا غول پیکر
19,000,000 تومان
فیکوس بلک در گلدان مواد آلی سفید
827,000 تومان
لوتوس سه تایی
679,000 تومان
زامیفولیا بلک سه قلاف
645,000 تومان
زامیفولیا 9 قلاف سبز با گلدان مواد آلی
1,365,000 تومان

مختصری روش نگهداری از گاردنیا

در طول نگهداری از گاردنیا، آنرا در معرض نور کامل خورشید قرار داده و خاک آن را همواره مرطوب نگه دارید. این گیاه کمی حساس است، برای همین بهتر است در ایام کریسمس نهایت استفاده را از زیبایی آن ببرید! اگر در منطقه‌ای با آب و هوای گرم زندگی می‌کنید، می‌توانید در فصل بهار گاردنیا را در باغچه خود بکارید.

مطلب مرتبط: همه چیز درباره روش نگهداری از گل معطر و زیبای گاردنیا


29. اسطخدوس

شاید اسطخدوس جزو گیاهان و گل های مورد انتظار شما برای کریسمس نباشد، اما عطر دل‌انگیز آن سبب شده تا جزو گیاهان منتخب کریسمسی قرار بگیرد! بنابراین اگر دنبال گیاهی با عطر خاص و متفاوت برای جشن کریسمس خود هستید، شک نکنید که اسطخدوس انتخابی عالی برای شماست.

مختصری روش نگهداری از اسطخدوس

در طول نگهداری از اسطخدوس درنظر داشته باشید که هر چه نور بیشتری به اسطخدوس بتابد، رشد گیاه بهتر خواهد بود. همچنین باید اجازه دهید خاک گیاه بین دفعات آبیاری به‌خوبی خشک شود. جالب است بدانید می‌توانید آن را مثل یک کاج کریسمسی نیز هرس کنید!

بیشتر مطالعه کنید: روش نگهداری گیاه اسطوخودس انگلیسی

گیاه اسطخدوس
اسطخدوس


30. درخت زیتون

مثل اسطخدوس احتمالا باخودتان این فکر را می‌کنید که درخت زیتون نیز جز گیاهان کریسمس به‌شمار نرفته و برای شما یادآور نشاط و حال و هوای کریسمس نیست، اما غافل از اینکه می‌توانید این کلیشه را بر هم بزنید و از این درخت زیبا نهایت استفاده را ببرید! درخت زیتون دارای ظاهری جذاب، خاص و ظریف است و خوشخبتانه این درخت می‌تواند در محیط داخلی اغلب منازل نیز رشد خوبی داشته باشد.

بیشتر مطالعه کنید: راهنمای نگهداری از درخت زیبای لیمو در خانه


31. آنتوریوم

شکوفه‌های زیبای این گل به رنگ قرمز تیره هستند و در کنار برگ‌های درخشان سبز رنگ، به‌خوبی ترکیب کریسمسی را برای شما ایجاد می‌کنند. از در لیست گل های کریسمس دنبال یک بی‌نهایت زیبا و خاص هستید، شک نکنید که آنتوریوم انتخابی عالی برای شماست.

مختصری درباره روش نگهداری آنتوریم

برای نگهداری از آنتوریوم آن را روی طاقچه یک پنجره نورگیر قرار دهید. این گیاه به رطوبت بالای محیط علاقه‌مند است و باید محطیطی رطوبتی برای آن فراهم کنید. اگر دنبال یادگیری کامل روش نگهداری این گیاه هستید، پیشنهاد می‌کنیم روش نگهداری از گل آنتوریوم را در وبلاگ گُل‌سِتان مطالعه کنید.

گل آنتوریوم قرمز
آنتوریوم قرمز


32. کاج مطبق

آخرین گزینه از لیست گیاهان و گل های کریسمس کاج مطبق است! برای بسیاری از افراد، کاج مطبق یادآور بی‌بدیلی برای کریسمس است. برگ‌های نرم سوزنی شکل این کاج کوچک، بخش کوچکی از طبیعت بکر را به خانه شما می‌آورد. ساقه‌های کاج مطبق ظریف هستند، بنابراین بهتر است از لوازم تزئینی سبک برای دکور کردن آن استفاده کنید. این گیاه می‌تواند تا چندین سال در نقطه‌ای پرنور در خانه شما به رشد و دلربایی بپردازد!

بیشتر مطالعه کنید: نکات کلیدی نگهداری کاج مطبق

مختصری درباره روش نگهداری کاج مطبق

برای نگهداری از کاج مطبق بهتر است خاک این گیاه را همواره کمی مرطوب نگه دارید، درغیراین صورت شاخه‌های پایینی گیاه شروع به ریزش خواهند کرد، و متاسفانه رشد مجددی در کار نخواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم 32 تا از بهترین گیاهان و گل های مناسب برای کریسمس را به شما معرفی کنیم، چنانچه مطلبی ناگفته مانده است و یا پرسشی در ذهن شماست که نیاز به مشاوره تخصصی روی گیاه خود دارید، می‌توانید سوالات خود را از طریق ارتباط با مشاوره آنلاین گل و گیاه گُل‌سِتان مطرح نمایید. کارشناسان باتجربه گیاه‌پزشکی ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. گیاه پزشکان مشکل شما را بررسی می‌کنند و در صورت نیاز غذای گیاه (کود)، سم و سایر ملزومات گیاه را برای شما ارسال خواهند کرد. ضمن اینکه اگر زمان یا تخصص کافی برای رسیدگی به گیاه خود را ندارید، می توانید کارهای باغبانی خود را از طریق خدمات باغبانی گُل‌سِتان (اعزام باغبان و گیاه پزشک به محل شما) به انجام برسانید تا متخصصین ما با ابزار مورد نیاز شما در محل شما حضور یابند و خدماتی مانند تشخیص بیماری، علت عدم رشد، تعویض خاک و گلدان، سم پاشی، کوددهی و یا حتی کاشت و … را به شما ارائه دهند.

خرید گیاه و گل آپارتمانی آنلاین - تحویل رایگان 4ساعته | گُل‌سِتان
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.